Jalla jalla: jag tycker också att det känns rätt tråkigt att vara ifrån varandra, för när vi blev tillsamman för snart ett år sedan så jobbade han inte så här, men visst, jag visste att han hade utbildningen och han en dag skulle åka iväg. Första resorna kändes det rent ut sagt för jäkligt, men nu har man vant sig, så det är första veckan som är jobbigast, sen flyter allt på =) Det allra härligaste är ju såklart att när han väl är hemma så är han verkligen hemma. Om du förstår vad jag menar ;D Just precis, det är inte alltid lätt, ibland kan man ju såklart få såna där hemska "längtningsattacker" efter till exempel det "vanliga" sambolivet. Men eftersom jag vet att detta verkligen är det som han vill göra så stöttar jag honom fullt ut! Precis som du.
Fru Almqvist: Usch, det kan jag tänka mig att det är jobbigt, låter som om du har det lite värre än mig. Min m2b har ju iallafall ett fast rullande schema, och det är ju inte krig och sånt som det handlar om. Det är precis den vardagen som man har ihop som jag också saknar mest när han är ute på sjön..det är himla tråkigt faktiskt!
Och ja, precis som du skriver så är det bra för förhållandet. Vi är mycket, mycket närmare varandra än vad många andra av våra vänner som varit ett par längre än oss är, och det tror jag mycket är för att vi pratar så mycket med varandra om våra känslor angående hans jobb osv. Usch ja, måste vara himla svårt att inte kunna planera osv, måste kännas jobbigt..men jag är väldigt imponerad över att du klarar av det! Innan M åkte iväg var ju han på standby, vilket betyder att han kan bli ivägskickad vart som helst nästan, om han väljer att tacka ja. Så det var väl också lite sådär.
Humlanekerö: Weeii =) Härligt med en till sjömanshustru här! Haha. Usch, tio veckor, vad för båt jobbar han på då? Ja, jag har också haft en sån här tråd uppe en gång innan, men alla måste ha missat den också..haha. Men det känns härligt att veta att man inte är ensam! Och ja, visst är det tungt när dom är borta, men jag tycker att det är den första veckan som är den allra jobbigaste! Då känner man sig så himla ensam hela tiden och vill bara få tiden att gå. Allra värst är om man är ledig mycket dom första dagarna. Vidrigt!
Men jag tycker att vi är duktiga som kan orka med sådana här förhålanden. Många av mina vänner tycker jag är himla stark eftersom vi under dom här fem veckorna pratar med varandra kanske 3-4 gånger per telefon, och sen endast via mail. Hurdant gör ni?
Kram till er alla!