• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • malous

Ja, det tycker jag, man kan ju göra den lite mer fancy också. Just bålbuffé brukar imponera (vi brukar jämt ha det på våra fester) för det ser väldigt snyggt ut uppradad i glasskålar (eller andra genomskinliga skålar kanske också fungerar).

2008-08-09 skrev 2008-01-27 13:08:53 följande:

Funderade faktiskt på en bål, funkar det alltså?
  • grabbarna

bål kan lätt se väldigt läckert ut med lite frysta bär eller isbitar med blommor eller dyl i.

• lillamaa

vi kommer ha asti martini (tror jag) och det är inte så fruktansvärt dyrt. kommer inte ihåg vad det kostar nu men det har vi ¨råd med :).

men bål till festen funderar vi faktiskt på.
    någon som har bra recept?

• malous

Kolla martha stewarts hemsida, hon har jättebra tips i boken jag har. Försöker hitta det på internet åt er just nu men det går segt...

lillamaa skrev 2008-01-27 15:03:44 följande:
    vi kommer ha asti martini (tror jag) och det är inte så fruktansvärt dyrt. kommer inte ihåg vad det kostar nu men det har vi ¨råd med :). men bål till festen funderar vi faktiskt på.någon som har bra recept?
  • Nienna

Vi har tänkt ha en fruktig bål som välkomst/brudskål. Jag är heller inte så förtjust i champagne och mousserande vin, men i bål går det ju bra. Dessutom kan man ju ha likadan bål fast utan alkohol för barnen och de som inte dricker.

• lillamaa

usch vad less jag blir... håller på och försöker sy de där förbanande rispåsarna. först har symaskinen tjorvat. tog en vecka att fixa till de! sen åkte jag till mamma för att vara hundvakt en vecka. så idag tänkte jag då sy lite men så tog tråden slut!
    ojoj, tur att de är LÄNGE kvar tills bröllopet

• malous

hmm, och jag ska snart börja sy mina/våra 76 linneservetter...

lillamaa skrev 2008-01-28 13:15:33 följande:
    usch vad less jag blir... håller på och försöker sy de där förbanande rispåsarna. först har symaskinen tjorvat. tog en vecka att fixa till de! sen åkte jag till mamma för att vara hundvakt en vecka. så idag tänkte jag då sy lite men så tog tråden slut! ojoj, tur att de är LÄNGE kvar tills bröllopet
  • Lilla My

Malous:
    Oj, vet du redan att det blir exakt 76 gäster?

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-