• Jenniecarlsson

Fynd!

Åh vilket fynd vi gjorde idag! Köpte 60 jättefina champangeglas på IKEA för 60 spänn! Vi kommer att använda dem som placeringskort (skriva gästernas namn på dem) och sen får varje gäst ta med sig sitt glas hem (om de vill). Åh vilket superfynd verkligen!=)

• Svar på tråden Fynd!
  • bridesilly

www.monogramsidan.se

där köpte jag mitt monogram för 40kr tror jag det va. Finns det inget som du gillar kan du kontakta henne som har det så kan hon göra ett nytt åt dig

• Jenniecarlsson
    bridesilly skrev 2007-12-30 12:45:17 följande:
    www.monogramsidan.sedär köpte jag mitt monogram för 40kr tror jag det va. Finns det inget som du gillar kan du kontakta henne som har det så kan hon göra ett nytt åt dig
    TACK!
  • Jenniecarlsson

Hittade jättefina, men hur får man fast monogrammet på själva glaset eller pappret eller vad det nu kan vara? Jag antar att det är en mall man köåper? Jag kanske är dum som inte hajjar.

• fiffinurlig

Man KAN gå till ett tryckeri eller liknande med ett ark plotterfolie i valfri färg/utförande och sitt monogram eller namn eller så på Cd-skiva eller USB. Och så kan man be dom skära ut enligt mallen..Sen är det bara att skala av och klistra på..Sitter ju inte kvar i diskmaskinen iofersig men det blir fint..Kan inte tänka mig att det kostar SÅ mycket...

ELLER så går man förbi en scrapaffär och frågar om dom kan göra det om dom har en sillhouette eller Craftrobo..

• bridesilly

oj hur man får fast det på glaset vet jag inte riktigt

• fiffinurlig
    bridesilly skrev 2007-12-30 15:07:08 följande:
    oj hur man får fast det på glaset vet jag inte riktigt
    Jag borde kanske har skrivit att plotterplast/folie är självhäftande
  • bridesilly

skulle vara hur fint somhelst att ha monogramet på glaset Måste konsultera blivande maken om vad han tycker

• Synthetic

Oh hittade jättefint monogram.. var hittar man papper att använda som man klistrar på glaset? Hjälp?

• fiffinurlig
    Synthetic skrev 2007-12-30 17:44:01 följande:
    Oh hittade jättefint monogram.. var hittar man papper att använda som man klistrar på glaset? Hjälp?
    Hm..Välsorterade konstnärsaffärer kan jag tänka mig eller en större bokhandel..Jag har tyvärr aldrig köpt själv, men vi hade en sån där plottermaskin på högskolan när jag gick där..Jätteskojj att leka med
  • bruden08

Åh varför visste jag inte tidigare att ikea sålde billiga glas...
    Tror ni det är öppet imorgon?
    Hur länge skulle de ha det här priset?

• bridesilly

Jag tror erbjudandet var slut idag!

• Humlanekerö
    bruden08 skrev 2007-12-30 22:34:37 följande:
    Åh varför visste jag inte tidigare att ikea sålde billiga glas... Tror ni det är öppet imorgon? Hur länge skulle de ha det här priset?
    Hmm..idag var glasen iaf slut i kungens kurva..men det finns ju fler i detta avlånga land!
  • Synthetic

Var på panduro idag.. köpte något lack och genomskinligt papper Hon sa att man skriver ut det på pappret och klipper ut monogrammet och sen penslar fast det med glaslacket från mitten coh ut och låter torka fast Får se hur det blir sen!

• Synthetic

Vassego ! Lacket kostade 49 kr

• kalaskarin2

Ånej, jag vill också ha! Tror ni det är slut nu överrallt? Bor i Gbg och här fick man ju bara köpa 12 st per kund eller hur var det? Ha ha, kan ta lite tid att få ihop 100 st...men sååå sjukt billigt!

• Waersta

erbjudandet gällde bara tills i söndags.

• Kirsto

Det borde gå att tillverka en schablon i typ vinyl (bra om den är lätt självhäftande men inte har stark vidhäftning vid glaset). Kanske OH-papper som man sprayar/limmar med återhäftande lim (pritt roller skulle kunna vara ett alternativ här). Det är svårt att skära mer invecklade monogram för hand, men en Klik'n'Kut eller Sihouette skulle klara det som fiffinurlig skriver.

Med hjälp av schablonen skulle ni kunna stöppla på glasfärg (kanske sån där snyyyygg glasfärg som ser etsad ut?).

Ett annat alternativ är gummistämplar, men jag har inte provat att stämpla på ett så runt underlag så jag törs inte säga hur svårt det är.

• Nessan

Ett alternativ kanske kan vara att skapa en mall av monogramet som man fäster på glaset och sedan "frostar" runt om med frostspray (finns tex på biltema). När man då tar bort mallen är glaset frostat med undantag för monogrammet. Inget jag har testat själv, så jag vet inte om det skulle funka/bli bra, men en idé iaf!

• Waersta

Eller tvärtom, färga monogrammet..

Svar på tråden Fynd!