• Jenniecarlsson

Fynd!

Åh vilket fynd vi gjorde idag! Köpte 60 jättefina champangeglas på IKEA för 60 spänn! Vi kommer att använda dem som placeringskort (skriva gästernas namn på dem) och sen får varje gäst ta med sig sitt glas hem (om de vill). Åh vilket superfynd verkligen!=)

• Svar på tråden Fynd!
  • Annajohan

vi nöjde oss med 108 stycken!
    bra idé det där med placeringsgrejen, kanske kan vara något... fast vill iofs ha dem vid välkomstdrinken som förhoppningsvis blir utanför lokalen, om vädret tillåter.

• Annajohan

Gjorde ett annat fynd i dagarna, på jysk hade de små värmeljuslycktor som såg ut som kronor, 2st för 5 spänn i guldfärg och vi ska ha guld o rött som färgtema!

• bridesilly

Med vad kan man skriva på glasen? blir det fint eller är det svårt att skriva på dem? tänkte eftersom jag ska ha dom som välkomstdrink så kan man kanske skriva vårt monogram på`?

• mysifer
    Annajohan skrev 2007-12-29 16:52:14 följande:
    Gjorde ett annat fynd i dagarna, på jysk hade de små värmeljuslycktor som såg ut som kronor, 2st för 5 spänn i guldfärg och vi ska ha guld o rött som färgtema!
    såna kronor har jag också fyndat vi ska visserligen ha silver som en av "våra" färger så jag tänkte måla om dem med silverfärg på sprayburk..hoppas att det funkar.
  • lillfraggel1

Jag rekommenderar er átt gravera glasen. Det är faktist ganska lätt att gravera själv och nu när glasen är så billiga så har man ju lite att öva på. Själv så har jag graverat glas och gett bort i present samt gjort en massa stjärnor eller hjärtan på glas karaffer för att piffa dem lite. Det blir super snyggt och ser proffsigt ut. Själva gravyr grejer ser ut som en tanläkarborr och låter så också. Med borren så får man olika tjocklekar på borrar. Jag tror att panduro har gravyr kitt till salu

• Jenniecarlsson
    lillfraggel1 skrev 2007-12-29 21:46:44 följande:
    Jag rekommenderar er átt gravera glasen. Det är faktist ganska lätt att gravera själv och nu när glasen är så billiga så har man ju lite att öva på. Själv så har jag graverat glas och gett bort i present samt gjort en massa stjärnor eller hjärtan på glas karaffer för att piffa dem lite. Det blir super snyggt och ser proffsigt ut. Själva gravyr grejer ser ut som en tanläkarborr och låter så också. Med borren så får man olika tjocklekar på borrar. Jag tror att panduro har gravyr kitt till salu
    Rusar till Panduros hemsida=)
  • Jenniecarlsson

Hittade inget på Panduros hemsida men googlade lite och hittade set från ca 500:- och uppåt.. Tror ändå att vi försöker med glasfärg. Panduro hade pennor med glasfärg så det blir det nog.. Ska bara hitta någon men fin handstil och som kan tänka sig skriva 55 personers namn oxå=)

• Annajohan

visst blir man lite löjligt glad över att hitta saker så billigt, har varit super nöjd i flera dagar nu ju över dessa fynd!

• bridesilly

Absolut, som sagt bröllop kostar så mycket pengar ändå så då kan man glädja sig åt små framgångar

• Jenniecarlsson

Undrar om någon här har tips på hur man gör egna monogram? Först hade vi tänkt använda glasen som bordsplaceringskort men kom fram till att de skall användas vid brudskålen istället. Vill då gärna ha vårat monogran på glasen men vet inte riktigt hur man går tillväga? Finns det mallar att köpa på nätet eller hur sjutton gör man?

Svar på tråden Fynd!