• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab

jag har lagat mat länge, tycker det är roligt o jobbat på krog O så är vill jag veta vad man äter, vi använder nästan inga halvfabrikat hemma alls. jag har haft det som min uppgift att lära tonåringarna att laga mat, vilket varit kanonlyckat.

Ni kan få programmet till min tanthelg i slutet av februari. Vi skall ha må-bra helg, så det blir mat med massor av vitaminer, functinal food, fotbad, promenader, bastu, kroppsscrub... you name it

• FruTez

Ab: "upponervänd sål" hmm... är det något speciellt man använder för att ångkoka? Jag skulle vilja testa det dumplings nån gång!

• Ab fab

nej egentligen skall man ju ha en bambukorg o ångkoka i men det hade inte jag så därför tog jag en kastrull, satte en liten skål på botten av kastrullen o så tallriken ovanpå så att det blev ångat när det låg på fatet

• FruTez

Ab: Du får gärna visa mig på lördag! Hihi! Jag är lite snurrig just nu!

• Ab fab

klart jag gör. har du hittat några jobb förresten?

• FruTez

Jag har skrivit ut ett par på måfå... tänkte jag skulle sätta mig och verkligen läsa igenom dom senare idag, när det förhoppningsvis har lugnat ner sig här på jobbet!

Addiz: Va lustigt, jag drömde om ert bröllop inatt! Jag drömde att jag var försenad, men han precis in innan ni kom. Vigseln hölls i en gammal enorm kyrka som snarare såg ut som en borg. Det var jättestort och massvis med folk. Jag hittade BT tjejerna och så började musiken. Sen kom jag på att jag för tusan glömt kameran!! Plockade fram mobilen, men hann inte ta något kort förräns ni hade gått förbi. Kyrkan/borgen var så stor så vi såg inte er, den var liksom som ett U i formen! Hahaha! Lustigt!

• Nides

tjohoooooo

Nu har jag fixat en schema på hur jag ska träna oxå... jag tänkte att jag ska träna så jag kanske kan springa vårruset. Hihihihihihi

• Frujj

Hello
    Nides: Du får väl kika på hennes napp nån dag, kolla hur själva napp-delen ser ut, om den är ergonomisk eller "platt", om hon har genomskinlig napp (sugdelen) då är det silikon annars om den är mer gulaktig så är det latex el naturgummi! Liten hjälp på vägen...

På tal om mat ni som pratar mat här, har ni läst om Kinesiska muren på GPs hemsida idag.. UÄÄÄÄÄKK!!!

• Frujj

På tal om mat igen, var det nån här som hade några allergier eller nåt? Andra mat-specialiteér?

• FruTez

Frujj: Jag har tre grejer som matspecialitét, Hehe! No tomatoes, mushrooms and paprica please!

Jag äter krossade tomater, passerade, tomater, ketchup och även soltorkade tomater, men inte färska! Samma sak med färsk Paprika och svamp! Tillagat brukar det inte vara några problem!

Hoppas jag inte krånglar till det för dig... *skäms över min matnojja*

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...