• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Idag har jag mailat min morbror (som har tryckeri) vigselprgrammet och festhäftet så han kan skriva ut det riktigt proffsigt! Ska bli spännande att se slutresultatet sen.

Och så berättade han att min kusin, som för tillfället bor i Tyskland, skulle komma på bröllopet. Hon hade tackat nej innan för att det skulle bli för dyrt men nu har dom löst det. Jag tycker det är jätteskoj!!!
    Bortsett från att jag igår fick till en superbra bordsplacering... Nu måste jag göra om den. Typiskt, jag som va sååååå nöjd!!!

Men det är det värt!!!

• L2K

generalskan - ja, vi resonerar likadant. Hellre 10 minusgrader och torrt än regn.

Troll-P - vad fina ni var!!!! Och vilken härlig cape du såg ut att ha!

• L2K

080315 - det känns helt jäkla sjukt att jag ska stå brud på lördag!!!!! Man har ju liksom längtat sen man va liten.
    Vad ska jag nu längta efter resten av livet?

Nataluskan - vad skönt att du mår bättre och va bra att klänning är bra!!!! Väntar med spänning på bilder.

brud080419 - vilken syn jag såg när ni skrev om att trosorna skulle ha synt i snörningen. Jag har snörning på min klänning men det är tyg bakom så jag kan ha vilken bh jag vill. Fråga sömmerskan om det...

Förresten, 15:e mars-brudar, kollade på smhi's hemsida och här söder om Sthlm ska det bli nollgradigt och eventuellt snö till helgen... Kanske blir vinterbröllop ist för vår bröllop.

• L2K

Gomorron, gomorron... Har en ledig karl idag och får man sovmorron då? Näe... Han har varit snäll och tagit ungarna i natt så jag ska inte gnälla, men Emilia vaknade redan strax efter fem. Väldigt drygt. Halv sju gav jag upp. Kom på att jag har glömt bort mina rispåsar/lådor.... Jag kommer varva påsar med askar, likadana som dom vi dukar med. Har fått hjärtformat ris men det räcker inte till alla så jag har tänkt till. Ist för att dryga ut med vanligt ris ska jag köpa hjärtformat strössel. Är ju istort sett samma sak. Och det rosa passar ju med vårt rosa tema.

080315 - ja du, till och börja med kommer vi sitta här och mysa och följa dom andras bröllop...
    Jag hade hoppats på lite värme till på lördag. Den jacka jag ska ha är inte allt för varm... Men det löser sig säkert. Ett vitt bröllop kan va vackert det med.

• L2K

080315 - hehe... Vi kör tvärtom med dagis. Här fick dom gå fredagen oxå som dom i vanliga fall har ledigt på. Men det är för att vi ska få lite tid att handla klart och duka och sånt. Vi gör ju allt själva.

Ang fotograf så är det en kompis till mig som ska fota. Hon har aldrig fotat bröllop förut men är en underbar fotograf i överigt så vi litar på henne. Vi kommer att ta bilderna innan vigseln med...

kikalt - välkommen!!! Jag har ingen aning om om man "behöver" göra en provfrisyr. Själv ska jag bli sminkad och friserad av sambons systerdotter. Fast vi har å andra sidan testat både smink och frisyr.

Troll-P och Nataluskan - hmm... Verkar inte bli nåt strössel iaf. Har kollat tre butiker i dag utan att dom har nåt. Vad gäller att det är socker så är ju hjärtriset det med. Det va därför jag kom och tänka på strösslet.
    Annars får det väl bli det jag har blandat med lite vanligt ris. Vi ska även ha såpbubblor...

Nu sitter jag och fördriver tid!!!!! Hämtade nyckeln till lokalen imorse och nu väntar vi på att svärföräldrarna ska höra av sig. Det är dom som ska hjälpa till med dukningen så det blir bästa möjliga.

• L2K

Jag har trååååååååkigt!!!!!!!!!!!!

Allt jag kan göra här hemma är gjort. Sambon är hos sina päron. Skulle egentligen bara lämna ifrån sig en kasse med tillbehören till potatisgratängen som svärfar är snäll och gör. Han blev kvar på fika med... Under tiden hann jag bli klar med mina rispåsar och har nu ingenting annat att göra än att vänta!!! Bläääääää!!!!!!!

• L2K

Phhuuu.... Nu har vi möblerat och möblerat och möblerat. Lägg på en treåring och en femåring som är sjövilda och en sjumånaders som ska roas.
    Men jag är nöjd, vi har fått på dukar, tallrikar, bestick, glas, ljusstakar och servetter. Och det blev jättebra med servetterna.
    Ska se om jag får till en bild imorn.
    Imorn ska blommor på borden, festhäftena saknas och ikväll ska jag få till den slutgiltiga bordsplaceringen.

Jag är nöjd iaf!!!

Nataluskan - Nora Roberts är ju bra ju! Och bra avkoppling, är ju inte avancerad läsning heller.

• L2K

Nataluskan - jag har lådvis med Harlequin här hemma. Behöver jag säga nåt mer?

Ha det så härligt i Gdansk och hoppas allt går bra!!!

• L2K

Hehe... Jag tycker Harlequin är det bästa tidsfördriv som finns!!!

Jag har lagt in ett par bilder i mitt galleri på det sista förberedelserna.

Och tårtan. Som jag tjänade över 700:- på. Min moussetårta till bröllops-beställning hade blivit en riktig bröllopstårta á 35:-/biten. Men det gick vi inte med på så vi har betalt ca 17:- biten som vi fick tikk svar från början!!!

Ha en underbar helg allihopa!!!!
    SNART ÄR JAG FRU!!!!!

• L2K

NU ÄR JAG FRU!!!

Vi hade en underbar dag!!!!
    Va kanske lite väl livat i kyrkan dock... Våra små ringbärare va inte dom härligaste då... Oskar, treåringen, va sjövild och tappade tom makens (vilken härligt ord!!!)! ring!!! Dom höll på och lät och hade sig hela tiden. Men gästerna hade trvligt iaf.

Middagen blev jättebra och jag är vekligen supernöjd med min dag!!!
    Vill ni se oss finns det en bild i galleriet. Mer kommer när jag har fått fler bilder.

• L2K

Tack för alla grattis!!!!

brud080419 - vi kallar det bara trassel, vet inte om det finns nåt riktigt namn på det . Finns att köpa i blomsterhandeln iaf.

Miss (snart mrs) A - inga tårar på mig, men så hade jag ju fullt upp med att inte slå ihjäl mina grabbar... Däremot grinade halva tjocka släkten tydligen.

Hmm... Andra tips... NJUT!!!! Det är över alldeles för fort!!!

Nån som kan tipsa oss lite... Vi har fått en barnfri helg till ett värde av 3000:- som vi planerar själva av svärföräldrarna. Vi funderar på att ta flyget nånstans men vart? Är ju inte så lång tid det rör sig om och det ska helst inte vara för dyrt heller.

Och ni som redan gift er och bytt efternamn, har ni hunnit få era nya namn registrerade? hur lång tid tog det isf? Vill ju beställa passet i nya namnet.

• L2K

Okej... Då ska jag börja fixa med resten med pass å sånt.
    Troll-P skrev 2008-03-17 16:49:39 följande:

Min man fick brev om nytt namn 1,5 vecka efter vi gift oss, så det gick fort.
  • L2K

Hehe... Jag tänkte utkastad från BT tills jag läste om det efter det här inlägget.

080315 skrev 2008-03-17 18:29:53 följande:
    Hmm, utkastad från BT alltså, inte hemifrån vilket jag ser nu att det kan tolkas som. Det skulle ju vara en fin start på äktenskapet .
  • L2K

Kikar in en snabbis... Känner mig lite som en svikare som knappt läst nånting sen bröllopet.
    I söndags gick luften ur både mig och och maken. På det blev min förkylning värre och jag har dessutom hunnit med att gå till tandläkaren och ryckt ut en tand. Det tog på krafterna det med.
    Jag har även tagit tag i mitt lilla tvättberg som bara blev större och större innan bröllopet.

Men nu ska jag nog få lite mer tid över sen. SKÖNT!!!

GRATTIS till Birella och MrsFllerA!!!!!!

Och till er alla önskar jag en riktig GLAD PÅSK!!!!!!

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....