• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

MrsFellerA - kanske blir nåt litet i efterhand ist?
    Och det viktigaste är ju inte möhippan även om det va kul.

Och ja, vi hade jättekul på möhippan!!!

Vet ni, NÄSTA vecka ska jag gifta mig!!!!!! Shit, börjar bli lite nervis nu...

• L2K

Nataluskan - jag är nog lugnare nu än förra veckan, men det är nog för att så mycket är klart nu. Ikväll har jag vikt 40 servett-hjärtan. tog ca 1,5 timmar....

Vad spännande att bli katolik så där.

• L2K

Hehe... Blir nog snygga löpsedlar med nakenbröllop! "Präst i chock när bruden dök upp vid altaret lika naken som gud skapade henne!"

MrsFellerA - det va inte kul att vika. Gjorde såna där enkla hjärtan och hörnen vek upp sig hela tiden. Men nu ligger dom i press iaf.

Skrev klart alla placeringskort med. Känns bra.
    Imorn ska jag färdigställa festhäfte och vigselprogram och maila dom till min morbror för tryckning.

• L2K

Hehe!!!! Känns det bra?

Nataluskan skrev 2008-03-05 12:02:48 följande:
    Det är ju helt sjukt!!!Jag går ju händelserna lite i förväg och hämtade ut mitt nya körkort igår..och idag skall jag hämta ut mitt pass
    Idag har vi beställt tårtorna. Blir en med hallonmousse och en med chokladmousse. Mumsigt!!!!
    Vi har även varit och träffat prästen. Va spännande, nervöst och roligt på samma gång. Vi pratade igenom vigseln och psalmerna. Han hade aldrig hört den variant jag har hittat på "Den blomstertid" så han frågade på en gång om han fick stjäla texten. Kul.
    Sen fick vi öva på att gå som vi skulle och att säga våra löften. Kan säga att jag inte va nervösast. Jag höll Tony i handen och det va bevis nog!!!!

Ska bli riktigt spännande ju!!!
    Docks sa prästen nåt som vi inte hade tänkt på. När vi inte har nån tärna finns det ingen som kan ta buketten ifrån mig... Så vi ska fundera lite mer på den biten... I sista sekund.

Vi har även köpt en flaska bubbel som vi tänkte testa på svärföräldrarna. Eftersom vi själva inte är vana att dricka sånt får dom hjälpa till.
  • L2K

Jo, under mottagningen kommer den hamna i en vas. Men just under själva vigseln funkar det nog inte så...
    Antingen får nån av grabbarna ta den eller så ber vi nog en av Tonys systerdöttrar stå där framme som tärna.
    Kanske kan vara bra, så vi har nån som har koll på grabbarna med.

MrsFellerA skrev 2008-03-05 21:26:47 följande:
    L2KSkojigt!Ni kan inte bara ha en vas och ställa buketten i? Inte med vatten i kanske, för då kommer det droppa sen när du tar upp den igen. Men kanske lite stenar i botten så att den inte tippar.
  • L2K

brud080419 - jag hoppas verkligen det blir gott.
    Vad fick ni för vintips?
    Vi fick tag på vit och röd Gato negro billigt så det fick det bli här. Vet dock inte om jag själv tycker om det. Har inte kommit mig för att testa ännu.
    Vi står dessutom och väljer mellan ett 50-kronorsbubbel och ett 100-kronorsbubbel. Nu har vi hittat en till sort att testa... Många små svåra val här i livet.

• L2K

brud080419 - okej. va smidigt att få vintips så där. Gato Negron kör vi på. Tror den kostade oss 120:- eller 130:- boxen. Helt okej. Testade det vita igår och det va helt okej. Fast JP'n är väl godare om jag minns rätt.

Troll-P - kul tips med kameran. Ska försöka komma ihåg att alla gäster ska få ta en varsin bild till gästboken. Då kan det ju blir lite roligare bilder kan jag tänka mig.

Igår fick jag för mig att ringa bageriet och kolla om samma bageri iaf kunde göra en laktosfri bakelse åt oss och det va inga problem. Frågade då om dom hade tårtställning och det hade dom. Så jag som hade ställt in mig på att vara utan får sån iaf.
    Och han jag pratade med igår hade fler smaker att välja på så nu blev det två tårtor med hallon/choklad och en med hallon/passionsfrukt ist för en hallon och en choklad. Känns så bra!!!
    I morn ska jag stärka kronan och färga håret. Nu är det verkligen nära ju!!!

• L2K

MrsFellerA - Hehe... Spännande att få höra sen då! Och ha en underbar resa och vigsel!!!!

brud080419 - funkar det inte med strumpehållare då? Annars får du göra som jag funderade på. Strumbyxor på dagen och sen byta om till nåt sexigare till natten.

Igår provade vi två bubbel till. Tror ni det gick lättare för det?
    Vi står och funderar på fyra olika, två billiga och två lite dyrare; Chapel Hill, Törley och Rotari eller Dopff. Jag gillade Chapel Hill och Törley bäst men inte sambon.
    Jag tror däremot att Chapel Hill kan va en smak som flest gäster gillar. Vi vet att det kommer gäster som inte gillar sött alls och även såna som vill ha sött. Min åsikt är att vi ska hitta en bubbel mitt i då.
    Tips nån?

• L2K

Nataluskan - jag gillar Carola i vanliga fall men hon fick gärna åka ut för min del iaf. Synd på din röst bara. Tur att du hinner få tillbaka den till du ska säga ja!
    Svärmor sa att Cordon Negro oxå kunde vara nåt... Lutar mer och mer åt Chapel hill dock.
    Och jag hoppas verkligen tårtorna blir bra.

Nu ska jag äntligen få håret klippt och sen ska det färgas.

• L2K

Vad spännande det är att komma in när det är en massa skrivet!!!

Här lutar det mer och mer åt Chapel Hill. Får väl handla dom på torsdag när sambon är ledig.

Och ja, håret blev jättebra!!! Idag har jag dessutom varit hos en kompis som har klippt grabbarna jättefina.

Grattis Fru Roos!!!!

brud080419 - okej... svårt då. Du får testa dig fram...

Nataluskan - Hoppas du hinner krya på dig till flygresan!!!!!

Idag har jag varit in på smhi's hemsida och kollat vädret. Får tyvärr bara fram det till fredag... Men fredagen visade sol. Hoppas det blir det på lördag med.

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....