• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Nataluskan - ja, det lutar åt att jag får byta färg på servetterna om inte dom har några rosa.

Och jag kikar i galleriet här inne och på Bernzons jag med... Hittade några till...
    Har en som jag har funderat på läääänge men är ändå inte helt säker... På bilden är den i fel färger så det kan ju vara det som gör att jag inte vet riktigt...

brud080419 - Här är det 28 dagar kvar!!!!! Så härligt, så spännande, så pirrigt och så himla nervöst!!!!

Har ni kollat vad det kostar med tårta på Ica Maxi? Och har dom bröllopstårtor?
    Vi har pratat om att kolla upp vad dom har men inte tagit tag i det ännu...

Imorn ska jag till mamma och spika det allra sista som gäller maten.. Hoppas jag.

Miss (snart mrs) A - Ja du, här i Stockholm har det snöat till och från... Jag ser gärna att det blir lite vinter nu inför sportlovet så ungarna får åka lite pulka och skridskor men så fort det är slut vill jag att våren kommer på allvar!!!!!

Lite kul är det med snön idag... En kompis är på bröllop idag och den bruden ville ha ett vitt bröllop. Snön kom lagom till hennes dag! Kul!

• L2K

brud080419 - okej... Om dom inte va billigare än så vänder jag mig nog till konditoriet här på hemmaplan... Dom tar 38:- för bröllopstårtorna...

• L2K

brud080419 - ja, visst var det bra pris. Kollade runt lite i höstas när vi planerde dop... Vi har dom och chokladhuset att välja på. Det skiljer typ 20:-/biten i pris på dom två ställena...

marina77 - VÄLKOMMEN!!! Och wow! Blir snabba tag då! Vad spännande!

• L2K

Vad hittade du för tråd med blommor? Vill ha mer inspiration...

Nataluskan skrev 2008-02-16 12:48:47 följande:
    Anniz: Vi åker till Mauritius 2 dagar efter bröloppet.Blommor: Jag hittade nån tråd med massor av fina bilder, så jag hittade fler bilder så jag kan förklara för floristerna i Polen vad jag menar....funderar också på att ev konservera buketten det gjorde man mycket förr tydligen men tycker det kan vara ett fint sätt att behålla minnet...torkade blommor faller så lätt sönder.Här i Sverige är kostar det runt 3000-4000kr men hoppas att det i Polen är billigare.marian77: oj det var snabba ryck, vart skall ni gifta er?
  • L2K

marina77 - va mysigt med dalarö!!! Trist att ni inte kunde boka kyrkan med...

Lät kul med dina respaket! Vet dock inte om det blir för mycket för dig att göra...

• L2K

Tack!

Nataluskan skrev 2008-02-17 09:30:29 följande:
    L2K: Kolla i denna tråden...fanns många länkar..http://www.brollopstorget.s e/Forum-1-24/m2697094.html
    Nu har jag äntligen fått min karl att sätta sig ner och prata om bröllopet riktigt ordentligt... Känns så bra!!!
  • L2K

Nataluskan - nä, har inte hittat ännu... Men har inte hunnit kolla heller. Men har en kompis som ska kolla butiken på sveavägen den här veckan...

Här ligger vi nog ganska bra till i planeringen... Tror jag... Fast jag har lite panik idag!!! Va och kollade på lokalen igen för att bla kolla storleken på borden...
    Gångerna innan har det inte varit några bord framme det rum där vi ska sitta...
    Idag stod det fyra bord där inne och det såg ut som att sex bord är max... Jag har räknat ut att vi behöver två till....
    Känns som att vi inte kommer få plats alltså!!!!!

Det värsta är att den lokalen egentligen inte va vårt förstaval utan vi hade egentligen velat vara i församlingshemmet. Problemet där va att vi bara får hålla på till elva och sen biten med alkohol... Dessutom finns det inte nån diskmaskin där vi ska vara nu...

Sambon sa häromdagen att om vi hade varit smarta skulle vi ha haft middagen i församlingshemmet och festen i den andra lokalen... Dom ligger på max tio minuters gångväg från varandra...

Jag vet verkligen inte hur vi ska göra nu... Hur hade ni gjort? Stannat i den lilla lokalen med risk för att det blir trångt eller delat upp middagen och festen på två ställen?

Och vet ni vad? Jag tror det planeras en möhippa... Min kompis ringde min granne... Ursäkten till mig va att det handlade om mammakläder. Min kompis är gravid och har fått mammakläder av min granne. Jag vet inte om jag tror på dom!!

• L2K

Nataluskan - jag träffar en av damerna från kyrkan imorn så jag ska fråga henne lite om råd och lite mer om vad som gäller i församlingshemmet.

Förresten, hur har ni valt med psalmer och in- och utgångsmusik?

• L2K

Nataluskan - vad jobbigt! Hoppas det löser sig snart!!!!

Troll-P - Vi har valt lite lika.

Vi kommer ha samma ingångsmusik. För det är väl den vanliga traditionelle ni har valt?
    Och jag har funderat massor på hur man kan få med Chapel of love (den heter så...)
    Kommer kören i kyrkan sjunga den?

Vi har oxå valt en variant på "Den blomstertid" men inte den vårigare utan en bröllopsvariant.

Sen funderar vi på psalm 82 eller 84.
    Utgångsmusiken blir nog Brudmarsch från Väddö.

Just idag skulle jag kunna skita i allting känns det som!!!!
    Lokalen är för liten, sambon har inte tid att prata med mig just nu och mamma ringer och tjatar...
    Så jag funderar på att bryta mitt godisstopp och bli på lite bättre humör.
    Känns väl bättre snart...

• L2K

Jag lät bli!!!!!! Så stolt över mig själv. Mindre stolt över att jag åt två stora mjuka pepparkakor nyss... Hehe

Nataluskan skrev 2008-02-20 10:40:03 följande:
    l2k: ta en godis! :-d
Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....