***080823 del 2***
Min sambo har fått gömma min ring, just för att jag inte kunde låta bli att porova den hela tiden... Så nu vet jag inte var den är
God Jul på er, tjejer, nu ska jag griljera skinkan!
Min sambo har fått gömma min ring, just för att jag inte kunde låta bli att porova den hela tiden... Så nu vet jag inte var den är
God Jul på er, tjejer, nu ska jag griljera skinkan!
Hallå! Nu är jag tillbaka i "civilisationen" igen = har tillgång till internet efter jul och nyår.
Här händer det inte så mycket för tillfället. Har bokat frisör och smink nu när jag var i hemstaden, det kändes bättre att göra det på plats än via telefon. Det känns hur bra som helst, nu vet jag att de två killar som har bäst rykte i stan inom brudfrisyrer respektive smink kommer hjälpa mig på den stora dagen
Sen börjar vi fila lite smått på bröllopsresa också... Men annars är det lite "planeringspaus" just nu!
Hofsan: Fy så trist att det är så mycket strul... Vet att det är svårt att strunta i vad andra tycker, men om ni tror på er egen kärlek spelar det väl egentligen ingen roll vad andra tycker? Det finns ju bara ett sätt att segra över en som inte "tror på er kärlek" - att hålla ihop resten av livet och visa att han hade fel!
Det kanske är läge att pausa bröllopsplanerna några veckor och dra igång när det är roligt igen?
Angående brodern som ska bli pappa - så länge inte förlossningen blir på själva bröllopsdagen borde han ju kunna vara med ändå? Antingen med en liten bäbis väntande hemma eller med mobilpassning om inte sambon/frun orkar följa med?
Det blir säkert jättebra i slutändan även om det är tungt nu!
Vi hade tänkt oss att åka 2 veckor till Egypten till hösten, men jag ska skriva C-uppsats i höst, och min handledare menar att 2 veckor är för lång tid att vara ledig, det skulle bli för stressigt...
Så vi har planerat om totalt, nu blir det 1 veckas bilsemester i Sverige istället! Vi ska bila från Östersund (där vi gifter oss) och söderut, och bo på tjusiga hotell, slott och herrgårdar längs vägen... Det kommer bli lyxigt och härligt!
Nu när vi väl bestämt det känns det jättebra, det blir dessutom lite billigare än vad en utlandssemester skulle ha blivit.
Vi bokar i förväg, så att vi kan få fina rum, och vet att vi får plats...
Vi avslutar veckan med två nätter här, inte helt fel...
www.hackebergaslott.se/
Då håller vi tummarna för tärna nummer 3 då!
Hoppas det löser sig, du tror inte att hon som tvekar nu kommer ändra sig när det gått några veckor? Det kanske bara känns jobbigt nu när hon har mycket på gång menar jag, och att hon är mer positivt inställd längre fram?
Miss Blue: Skönt att det verkar lösa sig med tärnorna, det är ju inte kul att behöva gå och fundera på hur det ska lösa sig hela tiden!
Jag har försökt boka vigselförrättare och Rådhusets stora sal nu tre dagar i rad, men inte fått tag på damen som sköter det hela... Irriterande! Det är visserligen evigheter kvar, men jag vill ha klart att vi får den tid vi tänkt oss. Imorgon skulle hon i alla fall inte vara ledig, så jag får ringa som en galning då!
Igår var damen som bokar vigselförrättare + rådhuset ledig, idag är hon sjuk... Segt! Men men, det är ingen brådska direkt. Det brukar inte vara så högt tryck i bokningen av rådhuset så långt i förväg, de flesta som gifter sig där gör det tydligen inte med 100 gäster och minst ett års planering
Jag vill mest boka in det så att man kan börja tillverka inbjudningarna och vara säker på att vi får gifta oss den tid vi skriver på inbjudningarna...
Har för mig att jag gav en virrig förklaring på hur min ring ser ut för ett tag sen... nu har jag i alla fall fått tummen ur och lagt in en bild i mitt galleri om någon är intresserad... Förlovningsringen är alltså den närmast handen och vigselringen sitter då förstås ytterst. Love it!
Vi har svart, vitt och rött som tema. Tärnorna ska ha svarta knälånga klänningar - skitcoolt blir det, snygg kontrast till min vita klänning också! Vi betalde klänningarna, men de var ruggigt billiga, 4oo kr/st på Bik Bok av alla ställen...