Inlägg från: AnnaochHenrik |Visa alla inlägg
  • AnnaochHenrik

***080823 del 2***

Nu är jag mallig över mig själv! Har pysslat i princip klart med våra inbjudningskort! Nu saknas bara själva pappret med inbjudningstexten som min pappa ska skriva ut åt mig och skicka ner till mig någon gång i nästa vecka.
    Har till och med skrivit och klistrat på alla adresslappar och frankerat alla kuvert!
    Nu är det max en timmes jobb kvar innan alla sexti-nånting inbjudningarna kan ligga på lådan!
    Tack, tjejer, som rapporterat om att ni postat era inbjudningar! Utan er hade det nog tagit någon vecka till innan jag fått tummen ur...

• AnnaochHenrik

Miss Blue: Fy, så tråkigt att du inte får åka till Stockholm trots allt... Kan förstå att maj känns väldigt avlägset nu! Å andra sidan är det fördelen med att vi är ute i så god tid med våra planeringar, nånting kan bli uppskjutet 2 månader, och fortfarande är det inte bråttom!
    Vi kan väl förnya tråden så nära den 21:a som möjligt kanske? Då lever ju nästnästa tråd till en månad efter bröllopet, kan nog behövas för att prata av sig och visa bilder

Ska ta kort på hela högen av inbjudningskort när de är 100% klara och lagga ut!

• AnnaochHenrik

nicolina: Kul att titta på ringar!
    Vår tårta blir på samma ställning som den jag har i mitt galleri (det är nämligen syrran som gör vår tårta och hon som gjorde pappas bröllopstårta som jag har i galleriet, så det blir exakt samma ställning). Däremot ska vår tårta vara med svart marsipan istället för röd, och så ska den vara lite mer genomarbetad, med ett vitt marsipanband i botten av varje våning, och röda rosor av sugerpaste på varje våning. Och så Simpsons längst upp förstås
    Tror det blir hur snyggt som helst!
    Fyllning har vi inte funderat så himla mycket på, eventuellt blir det hallon+choklad!

• AnnaochHenrik

Hofsan. Tårtan i ditt galleri är verkligen jättefin, kan förstå att ni fastnat för den!

• AnnaochHenrik

Haha, och Hofsan pratade också om vit choklad och hallon, och vi funderar också på det! Poppis smaker tydligen!
    Vad blir det för ring då, nicolina?

• AnnaochHenrik

1 stensringen var superfin! Jag skulle också velat ha enstensring om det inte vore för det där med att man fastnar i allt... Den jag valde känns väl som en rätt okej kombination av de två du gillar förresten? En ensam sten, och så ett band med diamanter dessutom!

• AnnaochHenrik

Miss Blue: Nej, gud så tråkigt! Det är så jäkla hemskt när sånt händer, och är det då dessutom någon alldeles i närheten är det förstås jättejobbigt. Kan inte ens tänka mig hur det är för din kompis nu, fy tusan...
    Förstår att bröllop inte direkt är det första du tänker på just nu!

• AnnaochHenrik

Skönt att ni fått tag på henne och visat att ni finns där, så mycket mer kan man nog inte göra... Fy så vidrigt. Det är ju extra hemskt när någon som har barn dör, det är riktigt vidrigt.

• AnnaochHenrik

nicolina: Jag pysslar en del i vanliga fall också, och tyckte nog att jag var lite slösaktig när jag köpte en embossingpistol, jag har inte använt den så mycket sen jag köpte den. Men den har varit värd sin vikt i guld när jag gjort inbjudningskorten.. Har två embossade motiv på varje kort, och med 65 inbjudningskort hade nog jag också lyckats paja brödrosten innan jag var klar om jag beövt använda den...
    Bra att ni fick bra resultat i ugnen till slut!

• AnnaochHenrik

Miss Blue skrev 2008-03-10 09:59:47 följande:

Vi körde över spisplattan det funkade kanonbra!Vi embossade stämpeln "Bröllopsinbjudan" (som ni kan se i galleriet). Men vi hade iof inte 65 st att göra.....
    Nä, det blev ju 130 motiv totalt till och med eftersom vi hade två motiv per kort. Helt galet mycket... Skönt att det är avklarat!
Svar på tråden ***080823 del 2***