• FrökenB

Frisör nära Flen?

Hallå därute!
    Vet någon en bra frisör som kan göra håruppsättningar i närheten av Flen? Vi ska gifta oss på Yxtaholms slott. Svårt att hinna sitta hos frisör i Stockholm på dagen och vara på plats till vigseln.
    Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Frisör nära Flen?
  • sussa84

ja vi ska ha Per-Arne, och Drotz, och julita skans, och gifter oss 080808
    Vart ska ni gifta er?

• Pingi

I strängnäs domkyrka ska lägga upp sidan och bilder så småning om. Så jag får planera i en annan stad med, men jag gör hår osv här vilket gör det lite lättare.

• sussa84

Vart ska du göra ditt hår? Ska du även göra naglar? Var i så fall?
    Oj Strängnäs, det var en bit

• Pingi

Jag tänkte göra mitt hår på heven or hell men min vanliga frisör där gör inte brudfrisyrer så jag ska testa att klippa mig hos tjejen som gör dessa innan jag bokar tid. Jag tänkte göra naglarna hos "händer & fötter" på drottninggatan men ska testa dem med innan jag bestämmer mig. Jag är från stockholm från början så strängnäs ligger jätte bra till, då den är lika långt för båda släkterna att åka.

• sussa84

Jag gick också alltid till Heaven or hell men min frisör där gör inte heller uppsättningar.
    Berätta hur hon var, när du varit där.
    Händer och fötter? Är det dom som ligger nästan på stan? Mitt emot mäklarna?
    Jag gjorde mina naglar på hudvårdsguiden en gång, vart bra men inte så som jag skulle vilja ha till bröllopet...
    Ja det var en bra kompremiss!

• Pingi

Det ska jag göra ska nog dit inom 3veckor i varjefall
    Händer och fötter ligger på övervåningen i ett gullt hus tillsammans med en frisör mitt emot ytterwalls och jag tror det är en mäklar firma. Det va bra att jag fick veta att hudvårdsguiden inte är så bra för jag funderade på dem med men de var dyrare på manikyren och jag vill helst ha någon som enbart gör fötter och naglar de brukar vara bättre, får vi hoppas i varjefall.

• sussa84

Ja precis det är filippa frisörerna som ligger där uppe också. Jaha så dom har öppnat nåt manikyrställe där.
    Ska du prova dem också först?
    Eller litar du på att det blir bra?

• Miss Blue

Hmm ja trevliga...var där och skulle prova klänningar (hade tom bokat en tid) och så ointresserad som hon var skulle jag aldrig lägga mina pengar där...
    Verkar som de lever på gamla meriter, fattar inte varför när det finns så många andra bra salonger i K-holm.

Hela dig Kerstinbodastugan är relativt nyöppnat, det ligger mittemot minigolfbanan och Arver på Mejerigatan. Jättetrevliga och duktiga frisörer, båda har tidigare jobbat på Hud & hår.

Aha fler som ska ha Per-Arne och Drotz....

sussa84 skrev 2008-01-12 10:29:23 följande:
    Hon som jag pratade med var jättegullig, hmmm....Hela dig? Har jag inte ens hört talas om fast jag bott där i hela mitt liv?! Kerstinbodastugan?! hmmm....antar att det måste vara i närheten av kerstinbodagatan/nävertorp...Ingen aning...Eller är det dom som ligger där brevid banken förresten?
  • Ester W

Man kan bli galen snart, tredje gången jag försöker att skriva ett inlägg och blir utloggad . Vad kul att ni ska ha Per-Arne som fotograf, vi hade honom och är supernöjda. Det finns bilder på vår hemsida om ni vills se.

• sussa84

ja just det! Dom har jag hört talas om nu när du säger det. Min bästa kompis brukar gå dit!
    Hon har alltid klippt sig hos tjejen (maria?) när hon jobbade på hud o hår.

Hmm, kanske ska tänka över mitt beslut då.
    Har ni bokat tid på kerstinbodastugan? Vad ingår där? make-up? påklädning? dricka + tilltugg? konsultation innan?

Ja vi ska ha Drotz och Per-Arne...Miss Blue vart ska ni viga er?
    Vi ska gifta oss i Julita Skans kyrka, precis som Ester W

Svar på tråden Frisör nära Flen?