• FrökenB

Frisör nära Flen?

Hallå därute!
    Vet någon en bra frisör som kan göra håruppsättningar i närheten av Flen? Vi ska gifta oss på Yxtaholms slott. Svårt att hinna sitta hos frisör i Stockholm på dagen och vara på plats till vigseln.
    Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Frisör nära Flen?
  • Dillnäsbruden

Vilket bra val ni har gjort som ska gifta er på Yxtaholms slott. Vi gifte oss där den 6 oktober och INGET slår det stället. Vi älskade det och alla gäster har sagt att det var det finaste stället de någonsin varit på. Vi var sååå nöjda.
    Jag hade en frisör från Stockholm som åkte till Yxtaholm och gjorde håret på mig där. Jag och mina tärnor bodde över där natten till bröllopsdagen och hon kom redan kl 9. Hon heter Anne Högström och jobbar på Hair Stars på Södermalm. För 2500 kr träffades vi två gånger innan, hon kom till Yxtaholm och gjorde en jättefin uppsättning.
    Sminka dig innan du sätter upp håret!
    Lycka till med allt!

• Pingi

Jag rekomenderar inte Eleganza hon total förtörde mitt hår vid en klippning och jag grät floder efter det. Jag kommer att välja Heven or Hell i Katrineholm för frisyren och sminket bestämmer jag efter provsminkning hos några olika.

• sussa84

Ojj nu vart jag nervös.
    Jag gick alltid till heaven or hell när jag bodde i katrineholm.
    Men trodde ändå att eleganza var duktiga på håruppsättningar.
    Jag vet att hud och hår inte är sååå bra. Eller bra är dom men mitt hår tog 5 timmar när jag skulle på balen.
    Men om man går på en konsultation först så kan det ju inte bli så himla fel sen?

• Pingi

Hud och hår är inte så himla bra men dem är ok, dock långsamam som du nämde. Eleganza är kanske bättre på uppsättningar. Men jag har problem hår så frisyren blev helknäpp och ca 4cm lång på kortaste stället och då hade jag bett om page och nämt att jag sparade ut håret till bröllopet och inte ville ha uppklippt men det skulle bli så fint om hon bara fick göra så och så och ibland står man ju inte på sig och tänker att frisören vet bäst. Men om du ska ha en klassisk frisyr som du vet att du passar i så är det nog bara att stå på sig så blir det nog bra, vill inte skrämmas i onödan.

• Miss Blue

Gå till Hela dig istället!

Jag tycker de är fruktansvärt snorkiga på Eleganza, skulle inte rekommendera dem till någon brud (men smaken är som baken -delad)

• sussa84

Hon som jag pratade med var jättegullig, hmmm....
    Hela dig? Har jag inte ens hört talas om fast jag bott där i hela mitt liv?!
    Kerstinbodastugan?! hmmm....antar att det måste vara i närheten av kerstinbodagatan/nävertorp...Ingen aning...Eller är det dom som ligger där brevid banken förresten?

• sussa84

Usch nu har jag ingen aning om vad jag ska göra.....!!!
    Måste ju fixa det snart ju!!!!!
    Finns det verkligen ingen som har nått gott att säga om Eleganza?

• Pingi

Du gifter dig inte förens den 8 aug eller hur? Katrineholm är väldigt anorlunda mot sthlm när det gäller bröllopsplanering, vet att du har bott här men har du pratat med typ florister,bageri osv härifrån om bröllop? Dem tycker jag är helknasig som vill boka nu gifter mig den 4okt och tycker att om jag kommer in veckan före så ordnar dem det. Tror inte att du behöver oroa dig om tider osv och att du behöver fixa saker snarast härifrån. Du kanske har släkt kvar här som du kan besöka och testa eleganza innan uppsättningen så du själv kan bilda dig en uppfattning vilket jag tror är bäst för dig.

• sussa84

Jag bor inte i sthlm nu.
    Jag bor i en ännu mindre stad än katrineholm(om det är möjligt) jag håller med dig, floristen här säger detsamma typ en vecka innan.
    Men fotografen som jag har bokat i katrineholm och likaså kyrkan och festlokalen är redan fullbokat. Fotografen ringde mig för ett par månader sen för att kolla bokningen och flytta den lite bara för att det var sånt tryck.
    Min släkt är inte så stor, så det finns inte direkt nån lämplig kandidat som skulle kunna prova.

• Pingi

Ska ni ha Per-Arne som fotograf? Julita är väldigt populärt, samma sak med Drotz och Augusti är ju den månad alla gifter sig i nuförtiden så du har det nog lite svårare.

Svar på tråden Frisör nära Flen?