• Ms Tiffany

akryl-eller gelenaglar

Jag undrar vad som ser mest naturligt ut, gele eller akrylnaglar.
    Har fått så sköra naglar sen jag fått barn så det går inte att spara till någon längd längre.
    Skulle gärna vilja ha lite mer längd på naglarna utan att det ser överdrivet ut

• Svar på tråden akryl-eller gelenaglar
  • Nataluskan

Halloj,

Ok jag har i helgen gjort mina första gelenaglar (det blev gele trots allt) och den tjejen sa att nej du behöver inte göra nåt alls nu, de kommer sitta där, jag har mina egna naglar under med lite längd.
    Nu pratar ni om att de håller i 3-4 veckor men sen då vad måste jag göra då?
    Jag har gjort mina utomlands (Polen) och hon sa inte att jag behövde gå och fixa med dem...
    Hjälp ni naglekunniga!!
    En anna sak då, jag fickmålat lite mönster och så sitter den en liten stenpå nageln också men jag har kommit fram till att det är nog inget för mig, hur får jag bort dekor och sten utan att paja hela nageln?
    Hihi vad klumpig man är i början med dessa naglar...har inte vant mig än o gjorde dem i lördags:-.)

• Äntligen är det min tur

Stenen o målningen måste filas bort. Gå till nån som kan. Inte själv för då blir det jättefult.

Sen måste du ju gå o underhålla naglarna var 3-4 v. Hela tiden. Nageln under växer. Det är därför + att de blir j lite slitna.

• Nataluskan

Ok nån som vet vart man kan göra detta i Södertälje?

Tack för ditt svar.

Överlag är jag annars kanonnöjd med mina gelnaglar

Ingen aning. Vet bara ett superbra ställe i Uppsala där jag går...

Kolla på eniro/telefonkatalogen.

Men det är inte så billigt som i Polen. Så att du vet. Så du inte får hjärtsnörp när du hör priset.

Jag är inne i en paus med mina naglar för o spara pengar till bröllopet. Spar 8500.-/år på att hamina egna fula....

• Nataluskan

Ok det har jag förstått men vad kostar det då på ett ungefär?
    I Polen kostade det mig 200kr

Oj va BILLIGT! Grattis.

Ett tips är att de som är billigast är inte alltid bäst. Har provat en del olika o det visade sig att hon som va dyrast hade bäst kvalitet o det höll i längden. Det blir billigare i slutänden.

Jag betalar 400:- för var tredje vecka. Det kostar 900:- första gången...

• Nataluskan

Det var den stylist jag valt som hade halva sin stab med sig och jag tror jag betalade mellanpris. Svårt att veta vad som är dyrt och billigt där eftersom i våra mått mätt så är allt sånt här billigt där..
    Ok 400kr hmm måste leta salong....
    Hur gör man då säg om man skulle vilja ta bort dem?

Dom filar ner dom. Man får gå några gånger o få bort dom i takt med att dina riktiga växer ut..

Eller så gör man som jag, Pillar bort dom. Mina riktiga under ser för taskiga ut fortfarande... 3 månader efter...

• Nataluskan

Usch vad har man gett sig in på....jag som hade ganska ok naglar.

• PennyJenny

Om du vill ta bort dem, gå och få dem borttagna på salong, för att pilla själv är som att be om att skada nageln, det är lätt att lager av nageln följer med om man pillar själv och nageln blir då skör och ful. Likaså att fila själv om man inte är van. Det är så lätt att skada den riktiga nageln om man själv går på med filen.

Vill du ha kvar dem behöver du gå var 3-4 vecka för att fylla i den skarv som blir mellan materialet och nedre nagelbandet eftersom materialet följer med nageln ut när det växer.

Håller med. Nageln blir jätteful o förstörd om man gör som jag- pilla bort den själv.... Gå till nån som kan.

• Nataluskan

Jag har bokat underhåll av mina naglar på salong i Södertälje, om de är bra eller dåliga vet jag inte det återstår att se, vanlig fyllning kostar 300kr och fransk 400kr..
    Vet faktiskt inte vad jag har..fransk är det när man har en vit tipp och botten?
    Mina är vita precis där de satt på tippen och så har jag den där målningen och en pärla på två naglar/hand dvs inte på alla naglar...

• Cassui

Läste i början att flera rekommendera Louisa på Beautyandnails.se ,måste verkligen säga att jag blev så nöjd, har aldrig haft så fina naglar, helt perfekta i gel med vit+rose.

Även deras fotvård är så prisvärd, för bara 260:- fick jag massage på ryggen(en speciell fåtölj som man sitter under behandlingen),ta bort att det äckliga runt nagelbanden och hård hud,scrub,fotmassage lackning/fransk manikyr.

Helt fashinerad gick jag därifrån.Tack alla som rekommenderade

• Macie

Cassui
    Luisa Urriola är grym på naglar! Har alrig haft så fina naglar.
    Gjorde också pedikyr hos henne och den stolen man sitter under behandlingen är sååå skööööön ,yummi

• Nataluskan

Var och fyllde mina naglar igår..
    och det var inte så billigt direkt
    450kr för fransk..menom hon var duktig vet jaf inte tyckte nog att hon skyndade sig lite mycket lite slarv liksom...nästa gång provar jag en annan salong..

• Mrs Mutio

I helgen var jag o gjorde manikyr/pedikyr hos beautyandnails.se ,är Jätte nöjd, har bokat inför bröllopet- dem verkar ha mycket inbokad

kommer att ha fransk manikyr på händer och ljusrosa täckande på tåna, såå vackert
    hade tänkt mig gel naglar men det blev så fint med bara manikyr

Fick en rejäl behandling på händerna,jag är imponerad,de klippte bort gammalt hud , skrub -terapeuten filade på fingrarna,polerade jätte mycket glans på naglarna o massage (fick verkligen nya händer)

Manikyr/Pedikyr 440 kr ,himla billigt

• Macie

Hade gjort uppehöll men nu är jag där igen...det är så snyggt!!! speciellt om dem sitter fina i 3 veckor

Svar på tråden akryl-eller gelenaglar