• Ms Tiffany

akryl-eller gelenaglar

Jag undrar vad som ser mest naturligt ut, gele eller akrylnaglar.
    Har fått så sköra naglar sen jag fått barn så det går inte att spara till någon längd längre.
    Skulle gärna vilja ha lite mer längd på naglarna utan att det ser överdrivet ut

• Svar på tråden akryl-eller gelenaglar
  • Ms Tiffany

Nej inget tacky för mig heller .
    Hellre naglar man får göra om lite oftare än att det inte ser naturligt ut.
    Vet någon ett bra ställe i Gbg där man kan göra gelenaglar och som är prisvärt (som pluggande småbarnsmamma är ju ekonomin lite tight).

• soda30

Bio Sculpture gör riktigt bra gele naglar. Men såg inte ut att finnas i gbg.... Kanske annat alternativ

• Daemia

Gele är ett givet val.
    Det finns bara en tjej som gör Bio Sculpture i Gbg. Jag ringde Bio Sculptures huvudkontor i sverige och fick hennes namn.

Det finns också någon upp mot stenungsund, men där har jag inte varit

• Ms Tiffany

Ok tack för svar, ska ringa så fort tillfälle ges.

Daemia skrev 2007-11-21 21:29:37 följande:
    Gele är ett givet val.Det finns bara en tjej som gör Bio Sculpture i Gbg. Jag ringde Bio Sculptures huvudkontor i sverige och fick hennes namn. Det finns också någon upp mot stenungsund, men där har jag inte varit
  • bruden08

en av mina gelénaglar har precis lossnat buhu snyft
    det ser förskräckligt ut och det är 2 veckor tills jag ska gå och göra om det.

det värsta är att jag har varit urdålig på att sköta dom
    ska bli bättre nästa gång

• Nataluskan

Hur sköter man dem då är det på nåt speciellt sätt?

• bruden08

Man ska använda diskhanskar när man diskar och städar.
    Torka dom ordentligt när man tvättat händerna.
    Sedan ska man använda acetonfritt naglacksborttagningsmedel och lacka om dom minst 1 gång i veckan.
    Jag har slarvat med allt men nästa gång ska jag vara så nogrann säger jag nu i allafall

• Nataluskan

Ok tack för infon jag skall göra mina första i nästa vecka.
    Och har kommit överens med hon som skall göra dem att hon tar med sig material för både akrylnaglar och geleså får jag känna och se vad som passar mig bästa

• mysifer

jag hade gelenaglar förut och var jättenöjd. tyvärr har jag inte ekonomi till det nu längre när jag har börjat plugga..eller valde helt enkelt att inte prioritera det när jag fick mindre pengar.
    det jag ville säga var bara att jag inte fick några speciella skötselråd, förutom att använda handskar när jag diskade, och de höll sig kanon utan att jag behövde göra något.

Svar på tråden akryl-eller gelenaglar