• Ms Tiffany

akryl-eller gelenaglar

Jag undrar vad som ser mest naturligt ut, gele eller akrylnaglar.
    Har fått så sköra naglar sen jag fått barn så det går inte att spara till någon längd längre.
    Skulle gärna vilja ha lite mer längd på naglarna utan att det ser överdrivet ut

• Svar på tråden akryl-eller gelenaglar
  • Ms Tiffany

Hjälp! Undrar hur det går för mig när jag skaffat mig gelenaglarna.
    Jag som har både småbarn,tidsbrist och bacillskräck .
    Får se hur duktig jag blir på att sköta naglarna.

bruden08 skrev 2007-11-23 12:35:53 följande:
    Man ska använda diskhanskar när man diskar och städar.Torka dom ordentligt när man tvättat händerna.Sedan ska man använda acetonfritt naglacksborttagningsmedel och lacka om dom minst 1 gång i veckan. Jag har slarvat med allt men nästa gång ska jag vara så nogrann säger jag nu i allafall
  • jennysnartfru

Jag har haft gelénaglar i 2 år nu. Har aldrig behövt lacka dom en gång i veckan, aldrig. de håller i 3 ½ vecka. Då är de fina. Kanske haft tur. Kan däremot hålla med om diskhandskar. De blir väldigt hårda när man sätter på en tipp, föredrar att ha min egna under, med längd. Går till B&N på Runebergsgatan i Syhlm

• yoyo78

Jag har aldrig gjort manikyr någon gång. Hur nära inpå bröllopet måste det göras för att det ska hålla? Är det för SENT att göra det samma vecka? Normalt pris (i Göteborg)?

• propp

Jag har glasfiber som material och det ser ännu mer naturligt ut än gele, men verkar inte vara så många som använder det?

yoyo78: jag kommer att göra min naglar 2 dagar innan bröllopet så att de verkligen är fina på bröllopsdagen...en vecka innan känns långt, då har ju naglarna hunnit växa ut en liten bit så att det blir en skarv längt ner vid lacket.

• Mrs Muria

Har gel naglar, och tycker att det är det bästa man kan göra (om man tycker om lite längre naglar)

kolla här www.beautyandnails.se

Imponerad av hennes jobb, hon är så duktig

• Macie

Inte bara det Ms Muria, hon är så noggran och naglarna håller så bra,också imponerad hur hon håller på med penseln. Tråkigt bara att hon är så uppbokad.
    Vi får se henne snart på Lyxfällan då hon tar hand om en som slösar för mycket på skönhetsbehandlingar. Då blir det omöjligt att få tider hehe

• jennysnartfru

Jag har haft det i snart 2 år nu. Jag gör fransk manikyr i gelé, med mjölkvit kant, ser ganska naturligt ut. Det finns även kritvita. Jag har genomskinligt på resten utav nageln, där finns det även olika rosa nyanser men mina är ganska rosa i sig själv. Det är väldigt varierande kvalité och hur bra de sitter. Jag har haft tur, började först på Vassa Tassar på Rörstrandsgatan, men sen blev hon mammaledig och då bytte jag till Beauty and Nails på Runebergsgatan. Emellan där jag hade jag en jättedålig, som förstörde mina egna naglar totalt. Alla olika gelémärken sitter olika bra, så mitt tips är att boka en tid nu och se hur det känns och hur det sitter. Om du vill ha gelénaglar så tänk då på att naglarna blir väldigt hårda, kan göra fruktansvärt ont om man slår i dom i början. Ett annat tips att säg till den som ska göra dom att göra dom så tunna som möjligt och inte alltför långa. Sen kan det vara så att akryl sitter bättre på dig, detta vet man inte innan. Vet att akryl blir inte lika blankt. Att göra sådana här naglar är en hel vetenskap. Alla är så olika duktiga.
    Det viktigaste är att du vet själv hur du vill att ska se ut utifrån dina förutsättningar,är man extrem nagelbitare eller rökare kan man inte förvänta sig att händer och naglar ska bli som nya. Det tar tid att bygga upp en bra grund. Ibland går de sönder, men då kan man alltid laga, det behöver nte betyda att nagelteknologen gjort ett dåligt jobb.
    Hoppas det går bra.

• jennysnartfru

Gör dina naglar ett par dagar innan bröllopet.
    Tips, olja in naglarna så mkt som möjligt med nagleolja eller kräm. Fila inte och pilla inte med vassa föremål under eller kring nageln.

• Tess 08

Hej tjejer!
    Jag är utbildad nagelteknolog (använder gele) men jobbar inte med det nu.
    Jag rekommenderar alltid att ha gele för att det är det mest skonsamma för dom egna naglarna!
    Jag gör mina hos en tjej i Tyresö som är jätte duktig, och hon gör om dom helt varje gång (fyller inte) men man betalar som vid fyllning.
    Mina håller ca 3-4 veckor utan att det ser illa ut.

Svar på tråden akryl-eller gelenaglar