Jag har haft det i snart 2 år nu. Jag gör fransk manikyr i gelé, med mjölkvit kant, ser ganska naturligt ut. Det finns även kritvita. Jag har genomskinligt på resten utav nageln, där finns det även olika rosa nyanser men mina är ganska rosa i sig själv. Det är väldigt varierande kvalité och hur bra de sitter. Jag har haft tur, började först på Vassa Tassar på Rörstrandsgatan, men sen blev hon mammaledig och då bytte jag till Beauty and Nails på Runebergsgatan. Emellan där jag hade jag en jättedålig, som förstörde mina egna naglar totalt. Alla olika gelémärken sitter olika bra, så mitt tips är att boka en tid nu och se hur det känns och hur det sitter. Om du vill ha gelénaglar så tänk då på att naglarna blir väldigt hårda, kan göra fruktansvärt ont om man slår i dom i början. Ett annat tips att säg till den som ska göra dom att göra dom så tunna som möjligt och inte alltför långa. Sen kan det vara så att akryl sitter bättre på dig, detta vet man inte innan. Vet att akryl blir inte lika blankt. Att göra sådana här naglar är en hel vetenskap. Alla är så olika duktiga.
Det viktigaste är att du vet själv hur du vill att ska se ut utifrån dina förutsättningar,är man extrem nagelbitare eller rökare kan man inte förvänta sig att händer och naglar ska bli som nya. Det tar tid att bygga upp en bra grund. Ibland går de sönder, men då kan man alltid laga, det behöver nte betyda att nagelteknologen gjort ett dåligt jobb.
Hoppas det går bra.