Hejhej!
Nu har jag bara läst din ainlägg och inte de andra svaren, sa du far ursäkta om jag upprepar nagot!
Vi planerade ocksa att skaffa katt, en härlig norsk skogskatt, när vi flyttade till en trea för nagra ar sedan. Men katterna skaffade oss istället! :) Ute hos mina föräldrar hittade vi tva övergivna kattungar, som vi tog hand om.
Vi bor i en treaa pa 80 kvm, och det är inga problem för katterna att bara vara i den. Vi släppte ut dem i början, men när de hittade till en stor och trafikerad gata vagade vi inte längre. Dock har vi sommarstuga, och när vi tar med katterna upp dit älskar de att vara ute!
Om vi är borta en natt lägger vi upp extra mat och vatten till katterna- är vi borta flera nätter ber vi nagon komma och ge dem mat och vatten under tiden.
Vad gäller burar är vara katter nu fullvuxna, men samsas fortfarande i en bur när de skall nagonstans (inte sa ofta). Det finns olika storlekar pa burar, se bara till att köpa en stor!
Jag blir alldeles avundsjuk pa er som far ha kattungar, även om jag inte skulle byta bort vara katter för allt i världen! :)
Obs! Vara katter var ju vilda innan de hittade oss, och de är fortfarande inte superkeliga - de kan hoppa upp och gosa med oss i soffan eller i sängen, men de sover ex. aldrig pa vara sängar. Sedan är det bra att de är tva, för de busar alltid med varandra! :)