• J A G

Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?

Satt med min kompis igår och började på en ungefärlig budget för hennes bröllop (som sker först om 2-2,5 år). Men det skulle vara intressant att veta ungefär hur mycket ni la ut/kommer lägga ut totalt på erat bröllop?

• Svar på tråden Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?
  • Isse05

Vi har räknat med 50 000:- och då är vi 80 pers!!!! Mycket billigt och bra. Beroro nog mycket på vart i landet man bor osv...

• Isse05

Gjlmde säga att bröllopsresan inte är medräknad!

• zsandora

vårat kuvert pris ligger på 445kr/ kuvert. I det ingår för drink, tre rätters middag, bröllops tårta med kaffe, dukning, hyra av lokal, personal samt smyckning av bord. Vi blir 70 pers så runt 31 000 kr hamnar våran mat budget....

fotograf har vi pappas vän till så den utgiften slipper vi, klänning vet vi vad de går på på lördag =)

vigseln är gratis, ute i naturen =)

• Fejs

zsandora är det catering ni tar då el gör ni maten själva?

• Hedebris

vi kommer ha 60 gäster på själv middagen som vi "bjuder" på. Sen har vi bjudit 58 pers till, och om de vill komma på middagen får de betala kuvertpris.

vår budget ligger på 50000 idag. men vi kommer nog få strama åt den ytterligare. eftersom vi har sparat ihop 25000 nu, och det börjar närma sig. jag får bara 2500 i månaden eftersom jag studerar. :(

• Liinda_e

ca 120 000 vilket vi är glada för då vi la budgetten på 160 000
    våra dyra dyra utgifter var:

smått och gott.ringar 3st :35 000
    middag på herrgård inkl dricka nattamat osv:33000

men sen tillkom allt smått och det drog iväg

• m2b08

Vi kommer att lägga ca 95000kr på bröllopet inkl bröllopsresa. Vi blir ca 85 gäster. Vi köper in förr- och huvudrätt från stället vi är på men gör egen efterrätt. Vi har med egen dricka till stället oxå. Bröllopstårtan får vi väldig billigt då en av mina släktingar är bagare.

Vi sa att vi skulle ha ett bröllop för de pengarna vi lyckades att spara ihop. När det är dax för den stora dagen i maj har vi sparat i 1,5 år. Än så länge så håller budgeten.....och vi har förhandlat om de flesta kostnader och kollat upp vilka priser vi får. Så vår budget kommer att hålla och följas.

• m2b08

Glömde att säga att fotografen får vi nästan gratis....han tar bara betalt för omkostnader(vi kommer dock att ge honom extra), även transport har vi fått billigt genom kontakter.

• zsandora

Fejs

Vi har festen på herrgård, där de har bröllop, julmiddagar mm.
    Så de e varken lr, maten görs där och personlen jobbar där :)

• Fejs

Det var billigt! Vart är det någonstans?

Svar på tråden Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?