• J A G

Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?

Satt med min kompis igår och började på en ungefärlig budget för hennes bröllop (som sker först om 2-2,5 år). Men det skulle vara intressant att veta ungefär hur mycket ni la ut/kommer lägga ut totalt på erat bröllop?

• Svar på tråden Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?
  • Cornellia

Vårt bröllop gick på ca 75000 och vi hade 75 gäster. Då bjöd vi på två rätters + tårta/kaffe och all dricka.

• Sam3

Vi har en budgetplan 20 000 och det e mycket pengar tycker vi...
    fast vi ska inte på någon bröllops resa utan byta tak i stället:) inte så kul men en god investering.

jag tar gärna alla råd som går att få när det gäller budgetbröllop..

• Hofsan
    stinakina skrev 2008-01-10 13:22:28 följande:
    [citat]
    Jag häpnar över hur mycket folk lägger ut...jag kommer inte ens upp i dom summorna om jag försöker ens en gång!

Det e inte så svårt. Beror ju på vad man prioriterar. Bara att ha en fotograf som dokumentarar hela vår dag från morgon till kväll går på 10.000 och en bröllopsresa till tex Thailand för 2 går ju på ca 30.000. Sen ny kostym till honom går på flera tusen med fina skor till, skjorta osv.(då han bara äger en kostym som är för stor och ur tiden)
    Det finns hur mycket som helst!
  • bruden08

Vi har inte satt någon budget men tror det hamnar på ca 90 000-100 000 kr

• Miss Sunshine

ca 50 000 kr kostar vårt tror jag

• Housefrun

Våran budget börjar på ca 200 000 kr men vi får se om det blir mer eller mindre i slutändan. Ska ha festen på slott/värdshus och ha ca 100-120 gäster.

• Krystal

Jag hoppas på att det kan landa på runt 25.000:-. Då är det ingen resa med räknat. Med det betor på vilken typ av bröllop vi bestämer tillslut. Det lutar just nu åt en enklare vigsel och sedan middag med närmsta familjen. Några veckor senare ha fest för övrig släkt och vänner (en på västkusten och en i Stockholm).
    Tror ringen kommer att ta större del av budgeten, 7-8.000:-. Om det blir en enklare vigsel vill jag inte ha en "riktigt" brudklänning, det skulle kännas lite onödigt. Det räcker lite enklare vit klänning...så den kommer inte att ta så mycket av budgeten.

• lycklig78

Man kan få ett fint bröllop, för en mindre summa pengar om man lägger ner sig. Vi ska ha 70 gäster på ett slott. Vi bjuder på välkomstdrink och 3-rätters. Sen får de köpa eget i baren om de väljer att dricka mer. Önskar de övernatta, betalar de själva. Vi räknar på 100 000 för kalaset. Då kommer kläder, ringar och resa utöver.

• kalaskarin2

Vi har en budget på 70.000:- för 100 gäster. Buffé och fri bar hela kvällen.

• resesällskap

Ca 20.000 kr. Inkluderat våra kläder, min ring, brudbukett + blommor till dotter och blivande man, fotograf, fin middag inkl. dryck för 10 pers, cermoniförättare, dekorerad vigselplats på stranden.Vi gifter oss i Thailand och de närmaste är med oss. Iofs. några tusenlappar extra till festen för våra vänner som vi tänker ha i sommar.

Svar på tråden Ungefär hur mycket kostade/kostar erat bröllop?