• Anonym
    Äldre 1 Apr 07:41
    11188 visningar
    35 svar
    35
    11188

    Drömmer om en annan

    Hej

    Jag sitter här med en klump i magen. Jag är gift med min älskling vi har varit tilsammans i 9 år och ALDRIG har jag varit otrogen. Jag har inte ens tänkt tanken. Men för drygt ett år sedan bytte jag jobb, och nu är det som så att en av de anställda i företaget får mig alldeles varm!
    Jag drömmer om honom, och kommer vi in i samma rum så är det som om luften står stilla, det blir en "tryckt"stämmning, dvs luften står stilla och vi kan inte vara naturliga mot varandra , ni vet vilket fint väder det är, eller, har du hört att.... Jag har ingen aning om känlorna mina är besvarade av honom, men det vore märkligt om inte han märkte av det där tumultet som sker i kroppen så for vi stötter på varandra.

    Jag behöver hjälp, ska jag försöka ta reda på vad han känner eller går det på något sätt att tvinga dessa känslor ut ur kroppen så jag slipper sitta och tråna efter någan annan än min man.

  • Svar på tråden Drömmer om en annan
  • KUS
    Äldre 13 May 21:03
    #0

    Kanske vet Jema inte vad den här betyder ;) ?

    Jag skrev så här:
    Tycker nog att det var ganska dömande Jema ;)

    Med det menar jag att om man läser det du skriver ordagrant är det dömmande, ingen tvekan, MEN jag vet ju att det du skriver är dina åsikter och att du med din inledning menar att du inte vill pracka de på någon annan.

    Detta är ett hett ämne och diskussioner är ju alltid diskussioner. Jag vet att det finns många som säger: Är han/hon otrogen så sticker jag. Men jag tror inte att alla skulle göra det. Inte när man är mitt uppe i en sån situation med en person som man faktiskt älskar. Man kan ju hoppas att man inte hamnar i den, vilken av parterna man då än skulle vara...

  • Jema
    Äldre 13 May 21:24
    #0

    Jodå, jag vet vad "det" betyder!
    Kanske KUS inte vet att bara för att man sätter en gubbe efter så kan det faktiskt "misstolkas".

    Jema

  • zorn
    Äldre 13 May 21:27
    #0

    Jag tänker lite som dig Jema.
    Älskar man någon så gör man.
    Är det inte på riktigt eller äkta känslor så kanske det leder till mental eller fysisk otrohet.
    Jag skulle aldrig svika den jag älskar.
    Det gör så fruktansvärt ont att bli sviken!
    Kram Zorn

  • KUS
    Äldre 13 May 21:34
    #0

    Men snälla Jema, förstår du verkligen inte vad jag menar? Väldigt trist i såna fall, jag har inte klagat på nå´t av det du skrev. Utan endast med en liten mening kommenterat sättet att skriva det. Hade jag varit Anonym hade jag sett det som anklagande och dömmande, OM jag inte först läst hur du startade insändaren. Nog nu???

  • Jema
    Äldre 13 May 21:41
    #0

    Snälla KUS, som jag skrev tidigare så är jag lite irriterad idag, mycket pga att vissa vill misstolka allt och lägga in olika värderingar i ens egna åsikter så att säga.
    Och vaddå nog nu?
    Jag har fått nog för länge sen

    Jema
    *kram*

  • Anonym
    Äldre 13 May 21:42
    #0

    Prata med den det gäller, det inte sagda bidrar bara till att höja spänningen mellan er.
    "Trollen spricker i solen"
    Vet av egen erfarenhet att så är fallet. Träffade också en man genom mitt arbete där det började slå gnistor oss emellan. Vi pratade med varandra om vad vi kände, och då blev det inte lika "farligt spännande" längre.
    Fortfarande är vi goda vänner och kan skoja om hur det var för några år sen.
    Vi trivs fortfarande i varandras sällskap, men han har sin fru och familj och jag har mitt. Ingen av oss är beredd att sätta det på spel för lite spännings skull.
    Tänker ibland att den goda vänskapen som finns mellan mig och min arbetskamrat förmodligen inte funnits om vi låtit känslorna dra in oss i ett förhållande. Vi skulle ha gjort både varandra och våra respektive så illa; en dyrköpt flirt med andra ord.

  • Sydney­bruden
    Äldre 14 May 03:20
    #0

    Tycker nog att bade Jema och MamaJen har ratt pa sitt satt.

    Att man pa natten rakar dromma om nagon annan innebar *inte* otrohet, det ar ett satt for hjarnan att bearbeta dagens handelser och saker man gar och grunnar pa. Att tex dromma om ett ex innebar - enligt dromtydare - att man funderar pa sitt eget forhallande, men det behover inte vara negativa funderingar, det kan tex vara att tanka igenom for- och nackdelar med att ta nasta steg, tex flytta ihop eller gifta sig. Exet representerar da olika aspekter av det nuvarande forhallandet. Det betyder *inte* att man vill ha tillbaka exet! :)
    Likasa kan man dromma om nan pa jobbet som har andra sidor an vad ens egna karl har, han pa jobbet kanske gillar saker som den akta mannen inte gillar, och genom att tanka pa flirten sa jamfor man lite: hur hade mitt liv sett ut om jag hade valt att vara med honom som alskar att resa istallet for X som gillar att vara hemma och pyssla?

    Mental "otrohet" ar *inte* otrohet enligt mig - jag kan tycka att Bill Clinton var sexig pa ett lite annorlunda satt, men sjalvklart hade jag inte velat hoppa i sang med honom och riskerat mitt forhallande med min snutt! :) (om jag nu nansin hade fatt chansen). Ett forhallande bygger mer pa medvetna val man gor anser jag, an kanslor - i langa loppet ar det orealistiskt att tro att jag eller han *aldrig* kommer att kolla pa en annan - men jag tror att vi *alltid* kommer att jamfora med varandra och inse att det vi har trots allt ar bast.

    Om man daremot uppmuntrar till flirten genom att ringa, sms:a, se till att bli ensam med honom i rummet och antyda saker som skulle kunna handa.. ja helt enkelt flirta med honom, *da* passerar man gransen till otrohet tycker jag. Det skulle jag aldrig gora sjalv, och det skulle jag inte acceptera hos min partner.

  • Anonym
    Äldre 27 May 17:20
    #0

    Till dig anonym som startade denna diskussion, jag vet precis hur du känner. Det finns en man på mitt jobb som får mig att bli alldeles varm. När vi ses på jobbet stannar allt annat upp, precis som du beskriver. Han lever i ett förhållande och jag i ett annat, men känslorna som finns mellan oss är ömsesidiga. För ett tag sen var det personalfest och då var vi inte direkt så smidiga. Vi kände båda två att vi inte kunde hålla tillbaka attraktionen längre, så det hela slutade med att vi hamnade i säng. Efter denna händelse tänker jag mer och mer på honom, min drömman på jobbet. Kan inte sluta tänka på honom. Vi vet att vi båda gjorde ett misstag som var otrogna mot våra respektive. Vi har pratat mycket om det efteråt.
    Dagarna efter personalfesten fick vi en del kommenatarer från övriga kollegor om vad som hade hänt osv.....
    Jag har inte direkt något råd till dig anonym som startade disskusionen, du ser ju hur det gick för mig.....
    Hoppas att det ordnar upp sig för dig.

  • Lokan
    Äldre 27 May 17:31
    #0

    Till trådstartaren: Verkar jobbigt, det där. Du inleder med att du har en klump i magen och det måste betyda att något är fel. Du måste välja, tror jag. Inte kan man hålla på och "leka" så där i längden, det är ju flera som du sårar i så fall.
    Rensa den "täta luften" med kollegan och se vad som händer.
    Och jag personligen tycker att man i såna här fall är skyldig sin partner att berätta. Och ja, det finns många av er som inte håller med om just det. Men där har du mina råd/åsikter i alla fall.

  • Anonym
    Äldre 27 May 17:36
    #0

    En ny anonym här...

    Jag drömde om en man på jobbet men det gick aldrig så långt att vi pratade öppet om det eller hamnade i säng, men jag tror känslorna var besvarade. Jag kände att det till största del var fysisk attraktion och jag roade mig ett tag med att fantisera lite "oskyldigt" om honom. När jag kände att fantasierna blev lite för starka för att det skulle kännas bra så började jag provcera fram fantastier om ett liv tillsammans med honom. Hur skulle vardagen se ut? Hur skulle hans hetsiga humör, som kunde vara ganska sexigt, upplevas när vi bråkade om räkningarna istället? Hur skulle han behandla mig om jag skulle blivit "frun" och en ny arbetskamrat "den andra kvinnan"? Varför skulle han vara trogen mot mig när han inte var det mot sin förra fru?? Det fick mina känslor att svalna snabbt, även på det fysiska planet. Alla drömmän har sina dåliga sidor...

  • Lokan
    Äldre 27 May 17:41
    #0

    Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att det låter lite tramsigt att gå och drömma om en annan så där. Jag förstår dock på era inlägg, som sagt, att det är/varit jobbigt för er.

  • Anonym
    Äldre 27 May 20:56
    #0

    Till Lokan... Har du aldrig känt attraktion till någon annan än din respektive? Ibland är det inte så lätt att släppa tankarna, eller drömmarna som du kallar det. Är ju inte så lätt alltid att veta vilken karaktär känslorna har. Enbart attraktion, förälskelse????
    Till anonym 17.36. Bra poäng det där om att om han har varit otrogen med mig, varför skulle han då vara trogen mot mig??? Ska försöka tänka i de banorna, då kanske känslorna svalnar.
    Just nu kan jag inte sluta tänka på min kollega och inte han på mig heller. Och det är jobbigt för oss båda.
    Efter att vi hade hamnat i säng på personalfesten så pratade vi länge och drömde oss bort i "vår värld", där vi kunde vara tillsammans.
    Vet inte vad vi ska göra. Vi har ju båda partners i dagsläget.

  • Anonym
    Äldre 29 May 12:31
    #0

    Iblabd så vet man inte vad man ger sig in i...

    Jag hadde en liten flirt med en kollega en gång för många år sedan. Vi var båda två redan stadgade med partner och barn på varsitt håll. För min del var det aldrig min tanke att det skulle "bli något" på riktigt, kollegan var bara något att fantisera, drömma om och längta till på jobbet. Men verkligheten var ju hos min man...
    Det visade sig dock att kollegan tog det hela på ett större allvar än jag, så trots att inget fysiskt hänt eller att vi knappt hadde berört det med ord så sa han en dag att han älskade mig och skulle lämna sin fru! CHOCK!! När jag förklarade att det inte var vad JAG ville och att JAG älskade min man, blev han tokig och menade att jag lurat honom och förstört hans äktenskap! Han började skriva brev och ringa TILL MIN MAN och berätta om "OSS". Tack ock lov litar min man på mig och godtog min förklaring när jag berättade MIN version. Men det hadde kunnat sluta annorlunda, och jag aktar mig noga för att flörta med någon annan igen...

  • Mon 10 Feb 2020 13:18
    #35
    Hi everyone, my name is Aisha and I am out here to witness BABA NOSA UGO's good work from Karnataka Temple for my happiness to be restored, I have been married for about 11 years now, it came to a point when my husband started act strange and then he left me and our two children for another woman for over 6 months, I never knew he had a relationship with another woman, this woman wants to take my happiness and everything I have worked for, I felt like finishing it all. When I was looking for a solution, I came across several testimonials about Spellcaster on the internet.
    Some testified that he brought back his ex-lover, some testified that he solved all kinds of spiritual problems, herbal medicine for diseases such as Fybroid, Asthma, STD, kidney disease, diabetes, erectile dysfunction, winning lottery. I never believed in spell casting, but I had no alternative because I was looking for a solution everywhere, so I got the email to BABA NOSA UGO from the online testimonies and decided to give it a try.
    I contacted him via email and explained my problem to him, he told me what I needed to do and I did exactly as he instructed, prepared something for me to use, he did almost everything himself, I actually doubted when he said to me that i would expect good news, it was less than 14 days when my husband called me after so long. He came back apologizing and asking for forgiveness, it was all like a dream, I forgave him and now we are even happier than ever before.
    I would like to say a big thank you to BABA NOSA UGO for his kind help, I never expected such a great spiritual work and I will not stop sharing his testimony. If you have any spiritual problem and you are looking for a real and genuine Spellcaster, contact BABA NOSA UGO and you will be glad you did.
     
     
    WhatsApp: +37258031247
     
Svar på tråden Drömmer om en annan