• Hammerman

Stora tönttråden!

Varför ska det vara så inåthelvete svårt för?

Jag menar, hade jag exempelvis varit alkoholiserad, våldsam, otrogen och manipulativ hade jag garanterat kunnat välja och vraka mellan hundratusentals vrålkära och villiga kex fast beslutna om att gifta sig med mig så fort som det överhuvudtaget vore möjligt. Men icke, till min stora skam och nesa så är jag ju då av naturen någorlunda skötsam av mig, dricker knappt alkohol exempelvis, i all korthet: jag uppfyller de flesta kriterier som krävs för att kallas för "En Snäll Kille". Och den stora lögnen lyder ju att det är just detta alla tjejer säger att dom vill ha, bara för att i nästa andetag kasta sig efter första bästa neandertalare på samma sätt som en utsvulten finnstövare slänger sig fram mot en nyss framställd skål med VOV. För med oss "snälla killar" (synonym: nördar, töntar, idioter, individer utan människovärde etc) är det nämligen på det här viset: vi vaknar inte upp varje morgon i ett dike efter ett fylleslagsmål, vi super inte upp lönen och pantsätter inte våra gamla skröpliga farmödrars hus för att kunna köpa dyra lyxbilar vi inte har råd med. Hade vi haft ragg/tidigare förhållanden värda att nämna skulle vi inte skryta om dem, och vi skulle aldrig ens få för oss att vara otrogna, bruka våld eller vara allmänt orättvisa och omogna. Naturligtvis är detta beteende, alltså att vara "snäll", rätteligen att betrakta som sjukt och oattraktivt bortom all rim och reson, och vore nu inte regeringen så släpphänt så skulle det ju egentligen avhjälpas meddelst exekutionspatrull varhelst det förekommer.

Jag menar: 22 år och oskuld! Finns det överhuvudtaget någon tjej vid sinna sinnens fulla bruk som skulle vilja ta i mig ens med tång (ens om tången satt på en tre meter lång käpp)? Alla vet ju att man måste ha legat med minst 400 stycken innan man förtjänar någon kärlek eller sex överhuvudtaget!

I en aning allvarligare ton är jag totalt nerdeppad ikväll. Och alldeles smaklöst självömkande. Och det ska man ju absolut inte vara! För givetvis är det ju så att man måste ha självförtroende för att kunna träffa någon! Och det har jag ju inte. Så det är ju fel på mig. Att det lilla självförtroende gentemot det motsatta könet jag en gång hade totalt smulades sönder av det fruktansvärda ex jag tack och lov lämnat bakom mig ändrar ingenting heller: man behandlas ju som man låter sig behandlas, alltså förtjänar jag att ha dåligt självförtroende. Så rent logiskt, matematiskt, geografiskt, tvärvetenskapligt och framförallt gastrononomiskt kan man därigenom få fram att mina chanser att lyckas här i livet = 0.

• Svar på tråden Stora tönttråden!
  • Liinda_e

nä alla tjejer vill inte ha bad boys...därimot tror jag att en större massa tjejer provar på det ett par svängar...för spänningens skull och allt annat...ja ni vet....
    men när det ska till att hitta en kille man vill stanna hos.så ja då väljer dom flesta en som i sina ögon är just snäll.

alla killar vill inte ha porrbrudar med blonderat hår sillisar och supersmal...ändå tror en hel drös tjejer det ofta ofta ofta....men dom flesta killar är ju messt seriösa när dom träffar en tjej med såkallat flickvänns matrial....

att vi jämt ska tro så fel om varandra...

• Liinda_e

föresten fantastiskt komponerat inlägg...mycket innehållande och bra förmedlade känslor!

• Lady o Lufsen
    Om jag inte redan var gift med världens underbaraste man som i fullständig likhet med dig har enormt mycket humor,en stor portion självdistans och självironi, förmåga att uttrycka sina känslor, tendens att generalisera på ett dråpligt sätt och tycka så där synd om det manliga släktet i allmänhet och sig själv i synnerhet så hade ju jag kunnat gifta mig med dig

Puss på dig
  • Kaffemoster

Håller med råden ovan .. sluta fokusera på att hitta en fru, utan ägna dig åt dina intressen .. så ska du se att hon dyker upp när du minst anar det.
    Jag tror inte att kvinnor egentligen letar efter "Bad boys" .. jag tror vi letar efter spännande männinskor. När vi är unga så tycker vi kanske att "bad boys" är härligt spännande och förbjudet .. Sen vill vi också ha vad vi inte kan få .. vill att det ska vara lite utmaning ... Så om du spänner på dig en skylt som säger "Jag vill gifta mig nu! Jag tar vem som helst" .. så tror jag inte att du får napp från någon .. såvida inte någon tjej har en likadan skylt ...
    Nej, var dig själv, odla dina intressen, verka inte för angelägen .. på så sätt blir du "intressantare" ..
    Sen blir det nog bättre med åren .. Många tjejer i din ålder (och yngre) är kanske inte ute efter seriösa förhållanden ... *OK OK .. jag ser de ruttna tomaterna alla unga blivande brudar är beredda att kasta på mig* .. så givetvis finns det undantag.

• PennyJenny

Min man och jag träffades när han var 29 och då hade han haft ett förhållande tidigare i livet och det slutade med att hon var otrogen med en av hans vänner. Det var i 20 års åldern och sedan kännde han sig totalt bränd. Jag kallar honom för min lilla datanörd (på grund av att det här hans jobb och intresse) men det är sagt på det mest kärleksfulla sätt. För mig är nörd, tönt, geek osv inte negativa i de sammahangen, för de beskriver oftast killar med stora hjärtan, intelligens, sunda värderingar, omtänksamhet, självständiga, kan ta hand om sig själva, snällhet med mera. Killar som är något att ha.

Vänta du, din tid kommer. Hur många har eg vid 22 års ålder träffat den som de sedan delar livet med? De flesta hinner ju komma upp en bit i åren numera innan de träffar den som de sedan bildar familj med. Bara för att du inte har avverkat 15 förhållande innan det och lega med tjejer till höger och vänster, vad spelar det för roll? Jag förstår faktiskt inte värder i att ha en partner som legat med fler än de kan hålla reda på. Det är kvantite, inte kvalitet. Jag föredrar det sistnämda.

Fokusera istället på att bygga ditt liv. Plugga, skaffa bra jobb, utveckla dina intressen. Skaffa dig ett hem, klara dig själv. Det är saker som attraherar. En man som kan ta hand om sitt eget hem, laga sin mat, tvätta, städa osv är egenskaper som tilltalar. En person med utvecklade intressen, som lever för något det tilltalar. En man som ordnar för sig i livet med jobb och bostad, det tilltalar.

Man behöver nödvändigvis inte älska sig själv för att kunna bli älskad av andra, men man kan inte gå runt och förakta sig själv och sitt liv och öppet visa det. Och man kan inte gå runt och klassa tjejer på ett eller annat vis och dra alla över en kam, då har man inte lust att undersöka vad mer som finns hos personen. Bitterhet är inte klädsamt tyvärr.

Shifta fokus och du ska se att om något år ser oxå ditt liv annorlunda ut.

• Liinda_e

hammerman 1 (TS) är du kvar lr var det bara ett gästspel?
    hur känns det idag? bättre?

• Hammerman

Jodå, jag är kvar. Är en aning förbluffad över hur många som faktiskt svarat på den här tråden, heh. Tack alla ni som svarat! Har alltid haft gruvliga problem med självförtroendet (mellanbarn, ful, överviktig, mobbad i skolan, knarkande mor, fan och hans moster etc etc). Tyvärr så blir ett dåligt självförtroende en slags dålig cirkel där man ofta föraktar sig själv för att man upplever sig själv så värdelös och dålig - i kontrast till andra människor vars liv tycks vara eviga rus av glädje och lycka. Nu ska man absolut inte vältra sig i sånt här - jag har perioder i mitt liv då jag mått väldigt bra - tyvärr så har dessa perioder tagit slut i och med att något tungt och tråkigt hänt och dragit ner mig igen. Och då blir man bitter och oattraktiv och allt vad det är... Fan, nu får jag väl ändå ta och ge mig!

Jag får väl helt enkelt hoppas att "min tid kommer", bara den inte kommer för sent då jag hellre ägnar mina år som pensionär åt att ta hand om barnbarn istället för att inleda ett första seriöst förhållande. :D

• Liinda_e

ja nu får du fan ta och ge dej!
    att hitta den rätta är väll aldrig försent inte ens om det kommer först när man är 96,4 år!
    då är det ju bara att gasa och köra!
    ja med rullatorn då alltså

• pickolina78

Hammerman1 - Det låter som att du skulle behöva lägga din energi på att reda ut ditt liv istället. Dom problem du beskriver kommer inte magiskt försvinna bara för att du skulle träffa någon.

Försök att hitta saker du tycker är roliga att sysselsätta dig med.. Fundera på att söka hjälp. Det är oerhört nyttigt och givande om man hittar någon man har rätt kemi med. Det är inget att skämmas för..

Jag känner SÅÅÅÅ många som är mellan 30-40 som är singlar. Det är inget fel eller konstigt med det.

Jag är själv närmare 30 och har inte funnit "rätt" än. Jag har ingen som helst panik eller brådska. Jag vet oxå att jag inte hittat rätt just pga att jag inte rett ut mig själv och mina problem. Så det är vad jag gör nu. Jag är övertygad om att jag kommer att hitta någon i framtiden och då kanske jag kommer vara redo oxå, vilket jag inte varit hittills. Det låter som att du kanske behöver gå samma väg!? Du kommer hitta någon! Se till att ordna upp ditt eget liv först och främst.

• J A G

*Tips* Jag tror du letar i helt fel segment, vill du absolut ha en av de tjejerna som hänger på krogen och letar efter "bad boys" så finns det en annan sak de brudarna är ute efter, pengar, du får helt enkelt bli snuskigt rik så ska du se att dessa tjejer kommer svärma runt dig!

Ne men seriöst, som de har sagt innan, se till att hitta ditt intresse så hittar du säkert din bliviande fru på vägen!
    Lycka till!

• bumblebee jonis

Håller med Liinda_e till 100%

Sen måste jag tillägga att det är ofta när man slutar "leta" som det helt plötsligt händer....! Så var det för mig och så har det varit för flera jag känner. När jag träffade min m2b så hade jag sen några månader tillbaka bestämt mig för att vara singel ett bra tag. (med anledning av några icke fungerande förhållanden och med ökande dåligt självförtroende som resultat)

Jag började fokusera på mig och vad som fick mig att må bra. Började träna, umgås mer med vänner och gick ut och hade kul. Alltid med min tanke om att nu var det jag som gällde. Jag skulle inte desperat försöka hitta någon.
    Det fungerade. Människor i min omgivning såg min förändring och de såg en lyckligare version av mig! Det blev ju en positiv förändring som även människor jag inte kände ändå märkte av! De såg en glad och lycklig tjej som var positiv till livet! Inte längre en desperat och smått deprimerad tjej med taskigt självförtroende. Det tog lite tid men sakta byggdes självförtroendet upp ju mer jag märkte att människor tyckte att jag var en trevlig prick! (hoppas du förstår vad jag menar)

Ännu ett långt inlägg av mig märkte jag när jag läste igenom det...Sorry

• pickolina78

Den attityden har jag alltid haft oxå (utåt) och den drar till sig folk som flugor kan jag lova..

Men som sagt. Som alla varit inne på tycker jag, det börjar och slutar med DIG. Så fokusera på dig själv istället. Att ha kul och att må bra. Börja med det som kommer resten automatiskt.

• pickolina78

Fick en tanke.. Jag förstår längtan efter kärlek och samhörighet och allt det där. Den har nog dom flesta. Jag förstår däremot inte desperationen eller fokusering på att finna det. Livet har ju så mycket annat att ge. Jag älskar att vara singel och har alltid gjort. Jag har valt bort många relationer för singellivet. Hellre singel än med fel kille.

Sorry om jag svamlar.. Men när jag vaknade igår och bara mös av tanken på att jag är singel och att livet leker så tänkte jag på denna tråd. Jag tänkte på alla som lever för att söka efter kärleken och glömmer bort att njuta av nuet och singellivet!

Kram på er alla.

• In the mood for love

Angående att vara 22 år och oskuld...ta det lugnt!!
    Min expojkvän var 23 år när vi träffades, jag var hans första tjej och sexet var fantastiskt - antagligen just för att han var så lyhörd, till skillnad från många erfarna killar som tror de vet hur man "ska" göra, och glömmer att alla är olika.
    Trots att jag hade mer erfarenhet så tror jag att jag lärde mig mer av honom än tvärtom.

• Fröken Figo

En EXTREMT rolig sak hände pga den här tråden!! Hahahhaa vad jag skrattar.

Jag tänkte lite på det som TS skrev att vi tjejer vill ha "bad boys" och inte snälla yllekillar som vi mår bra av. När jag var yngre ville jag bara ha stygga tuffingar men nu är det inte alls så längre. M2b är verkligen ingen bad boy. Ingen mes heller, han är rätt vanlig kan man säga. Men mer snäll än "bad" iaf.

Nu till det roliga: jag drömde en lång dröm baserad på denna tråd!!! Jag drömde att jag snackade med en kille i min bekantskapskrets som är 19 år och som verkar "snäll" och oerfaren. Och jag drömde att han och jag hånglade och att vi sen övervägde "är han för snäll eller kan vi gå längre?" haha... det gjorde vi inte. För i drömmen fick jag dåligt samvete pga m2b men jag fortsatte hela snäll- bad- diskussionen med killen i drömmen.

Det värsta är att jag måste träffa honom på måndag och det kommer bli konstigt... det är alltid konstigt när man drömt om nån. Särskilt om det är en sexdröm... åh nej, jag fasar redan nu.

Hur som helst tyckte jag han var attraktiv i drömmen!

och i verkligheten har jag haft sex med töntiga killar och erfarenheten har lärt mig att de oftast är bäst i sängen! de där tuffare typerna var alltid osäkra i sängen eller självupptagna. Mitt bästa sex har varit med töntarna... Helt utan konkurrens.

• SSM

Ett tips som redan nämts: Gå till någon som kan hjälpa dig med ditt självförtroende. En psykolog, samtalsperapeut eller dylikt. Jag har hört många som har fått hjälp med både stora och små problem genom dem.

Och som flera andra har sagt: Det är inte kvantite som räknas utan kvallite. Sex är något jättefint som jag har valt att vänta med. Jag vill bara mig själv till en person - den jag älskar och ska dela livet med. En anorlunda tanke, men det är så jag vill ha det. Oskulden är det finaste jag kan ge till min man och den ska jag inte bli av med förrän bröllopsnatten!! =)

Ta god tid på dig och stressa inte för att hitta någon. När du minst anar, dyker hon upp... Lycka till!

• Timpson

Hej
    Tyvärr är det nog så att tjejerna som vill ha mördare, knarkare eller killar som kallar dem hora och slår dem, också har väldigt dåligt självförtroende. De tror helt enkelt inte att de förtjänar något bättre. Eller så hade de en fadersgestalt som var ungefär likadan och då har det liksom blivit normalt att en kille är sån och det blir det som blir standard i hennes huvud.

Jag har alltid haft intelligenta, snälla killar som aldrig skulle supa sig redlösa på krogen, vara otrogna eller kalla mig fula namn. Killarna har inte heller varit såna som andra vänder sig efter på gatan, tvärt om. En gång när jag och mitt ex satt och väntade på tunnelbanan kom det fram en full gubbe och sa "varför är en söt tjej som du ihop med en ful kille som honom?". Som tur var, var inte svenska ett av de 10 språk han faktiskt pratade flytande...

Jag tycker faktiskt att du ska rikta in dig på en annan typ av kvinnor. Det är lätt att säga att alla kvinnor vill ha bad boys, men du har faktiskt också ett eget ansvar att leta efter kvinnor som vill ha män som dig. Kanske är det så att du bara vill ha de tjejer som vill ha bad boys?

Men jag kan rekommendera internet för där kan man lära känna människors inre innan man träffas och det blir inte riktigt lika utseendefixerat som det är på krogen, även om profilbilden givetvis är viktig. Jag har många killkompisar som varit som du: snälla, trogna och smarta, som träffat jättefina tjejer på nätet.

• pickolina78
    Timpson skrev 2007-12-20 19:16:26 följande:
    Jag tycker faktiskt att du ska rikta in dig på en annan typ av kvinnor. Det är lätt att säga att alla kvinnor vill ha bad boys, men du har faktiskt också ett eget ansvar att leta efter kvinnor som vill ha män som dig. Kanske är det så att du bara vill ha de tjejer som vill ha bad boys?
    Exakt!
Svar på tråden Stora tönttråden!