• Hammerman

Stora tönttråden!

Varför ska det vara så inåthelvete svårt för?

Jag menar, hade jag exempelvis varit alkoholiserad, våldsam, otrogen och manipulativ hade jag garanterat kunnat välja och vraka mellan hundratusentals vrålkära och villiga kex fast beslutna om att gifta sig med mig så fort som det överhuvudtaget vore möjligt. Men icke, till min stora skam och nesa så är jag ju då av naturen någorlunda skötsam av mig, dricker knappt alkohol exempelvis, i all korthet: jag uppfyller de flesta kriterier som krävs för att kallas för "En Snäll Kille". Och den stora lögnen lyder ju att det är just detta alla tjejer säger att dom vill ha, bara för att i nästa andetag kasta sig efter första bästa neandertalare på samma sätt som en utsvulten finnstövare slänger sig fram mot en nyss framställd skål med VOV. För med oss "snälla killar" (synonym: nördar, töntar, idioter, individer utan människovärde etc) är det nämligen på det här viset: vi vaknar inte upp varje morgon i ett dike efter ett fylleslagsmål, vi super inte upp lönen och pantsätter inte våra gamla skröpliga farmödrars hus för att kunna köpa dyra lyxbilar vi inte har råd med. Hade vi haft ragg/tidigare förhållanden värda att nämna skulle vi inte skryta om dem, och vi skulle aldrig ens få för oss att vara otrogna, bruka våld eller vara allmänt orättvisa och omogna. Naturligtvis är detta beteende, alltså att vara "snäll", rätteligen att betrakta som sjukt och oattraktivt bortom all rim och reson, och vore nu inte regeringen så släpphänt så skulle det ju egentligen avhjälpas meddelst exekutionspatrull varhelst det förekommer.

Jag menar: 22 år och oskuld! Finns det överhuvudtaget någon tjej vid sinna sinnens fulla bruk som skulle vilja ta i mig ens med tång (ens om tången satt på en tre meter lång käpp)? Alla vet ju att man måste ha legat med minst 400 stycken innan man förtjänar någon kärlek eller sex överhuvudtaget!

I en aning allvarligare ton är jag totalt nerdeppad ikväll. Och alldeles smaklöst självömkande. Och det ska man ju absolut inte vara! För givetvis är det ju så att man måste ha självförtroende för att kunna träffa någon! Och det har jag ju inte. Så det är ju fel på mig. Att det lilla självförtroende gentemot det motsatta könet jag en gång hade totalt smulades sönder av det fruktansvärda ex jag tack och lov lämnat bakom mig ändrar ingenting heller: man behandlas ju som man låter sig behandlas, alltså förtjänar jag att ha dåligt självförtroende. Så rent logiskt, matematiskt, geografiskt, tvärvetenskapligt och framförallt gastrononomiskt kan man därigenom få fram att mina chanser att lyckas här i livet = 0.

• Svar på tråden Stora tönttråden!
  • Ljungfru

Det var ju bra att du blev av med ditt ex i alla fall.
    Att säga att dina kommentarer inte har någon betydelse tyder på noll respekt för ert förhållande.

En tröst kanske kan vara att du har tiden för dig. Du är ung ännu och med tiden kommer du att se att människor i din omgivning mognar och ser andra saker hos varandra. De som är populära nu kan falla i status och tvärtom.
    Sådana som du är vinnare i längden, Bad boysen blir förlorare om de inte ändrar sitt beteende. För när vi "Bra tjejer" (inte ditt ex) väljer en partner att stadga sig med väljer vi en snäll, ordentlig och trygg person.

• Nymåne

Det sitter mycket i självförtroendet. Jobba på det så ska du se att du blir intressant för det motsatta könet. En klyscha, kanske, men en sann sådan. Gör något för dig själv, typ res, lär dig nåt nytt (dans, språk eller annat du är nyfiken på men inte vågat testa), vad som helst bara du stärker ditt självförtroende. Ingen förtjänar att bli illa behandlad, oavsett vad!!!!!! Att ditt ex inte förstod detta visar bara på att hon är omogen. Mitt råd är att inte söka något förhållande, utan jobba med självförtroendet. När du känner dig värdefull kommer du inte acceptera att någon behandlar dig illa utan säger ifrån! Dina egenskaper är ju som du säger det tjejer letar efter, "nörd" eller ej. De som super upp sin lön är ju knappast det...

• Minsaga

Min sambo var 22 ar och oskuld nar jag traffade honom (det var inte jag) Han berattade inte det forran lite senare och han skamdes jattemycket, men inte brydde jag mig om det. Han var sot och gullig, och jag uppskattade att jag inte hade "delat" honom med nagon. Han var min forsta pojkvan ocksa och vi ar fortfarande tillsammans 7 ar senare och ska gifta oss. Han hade och har fortfarande daligt sjalvfortroende och det ar snarare det jag kan stora mig pa. Att han inte tror pa sig sjalv. Sa visst ar det valdigt svart att ordna ett bra sjalvfortroende nar man mar daligt. Men jag tror ocksa att det man sjalv tror ar fel inte ar vad andra tycker ar fel.

• rosesarered

Hej,

jag kan känna igen mig i dina funderingar.. känner att det kan vara tuffa krav på unga tjejer också, man ska vara på ett visst sätt och det är lite pinsamt att vara snäll och oerfaren.
    Men du är inte den enda! Jag kan också många gånger känna mig som en tönt då jag är en ganska snäll, vanlig ung tjej utan vilda upplevelser..
    Hittade en kille som också är ganska snäll och mjuk och tillsammans kan vi lugnt vara nördiga!
    han var inte heller så erfaren när vi träffades, hans erfarenhet av sex var tre engångstillfällen men det var inte det som var viktigt utan hur han var som människa.
    Det finns någon för alla:)

• pickolina78

Ms K - WOW! Vilken slående beskrivning. Huvudet på spiken!

Jag har varit en sådan tjej och jag har många otroliga historier. Mina X hade fler och mer otroliga historier än mig och jag fann det oerhört spännande och attraktivt.

Men, nu har jag blivit äldre och mer medveten om mig själv och min omgivning. Jag ser mig själv och killarna jag varit med i ett helt annat ljus. Det jag tidigare fann så spännande och attraktivt är plötsligt det motsatta..

Bra tjejer vill ha bra killar och tjejer som vill ha "bad boys" växer ofta upp till slut dom med.. Dom som inte gör det är inte värda att bry sig om. Ditt X verkar vara en sådan tjej, jag har definitivt varit en sådan tjej.. Strunta i den typen av tjejer!

Lyssna på dom andra.. Har du bra självförtoende, är du kanske lite för på, letar du på rätt ställen, är du som tjejerna = ser inte dom bra tjejerna utan bara dom "dåliga"? Osv..

Du är inte konstig eller onormal på något sätt. Plötsligt kommer en bra tjej stå mitt framför ögonen på dig.. Du är ju fortfarande väldigt ung och har all tid i världen än.

Sedan måste jag bara säga, WOW, vilket bra skrivet inlägg!

• pickolina78

Om du missar alla bra tjejer som finns där ute, dom som gillar bra killar... Då kanske du gör samma misstag som alla dom där tjejerna som bara vill ha dåliga killar. Du tittar på tjejer som är otillgängliga.. Kan det ligga något i det kanske? Det är något jag sett hos många bra (nördiga) killar jag känt genom åren i alla fall. Se över vilken typ av tjej du dras till oxå... Kan det vara så att du vill ha en viss typ av tjej och den typen av tjejer vill ha dom dåliga pojkarna... Dvs en ond cirkel. För jag tror säkerligen att det finns massor av tjejer där ute som faktiskt inte vill ha dessa dåliga killar, men ser du verkligen dom tjejerna? Värt att tänka på.

• Ickaflicka

Jag säger som Mirri! Leta på rätt ställe! Tjejjer som gillar badboys hänger kanske på krogen och letar efter just den kategorin killar. Men snälla, söta tjejjer som är ute efter en bra man letar faktiskt inte på krogen! Kolla nätet (träffade min underbare tönt där), gå kurser, pröva på någon ny sport, prova sångrösten i en kör, vad som helst!

• Tooticki

Mitt förslag är att du slutar fokusera på hur dåligt du mår över detta och pressa dg själv. Lägg istället din energi på annat, matlagningskurs, ta dykcert (det var så vi träffades!), res bort ett tag. det är ofta när man slappnar av och gör något man tycker är kul som man blir som mest attraktiv i andras ögon!

• Karis Annelie

När jag hittade min egen karl så var jag MÄKTA TRÖTT PÅ ÄVENTYR. Det är inte direkt sånt vi söker i längden.
    Du kommer vara drömprins för den rätta tjejen. så är det.

• maljor

Har en lillasyster i lämplig ålder som är singel och behöver sig en snäll kille

Svar på tråden Stora tönttråden!