• Cantaton

Nattchattare

Den förra tråden blev avstängd, så jag gör ett försök till att starta en ny.

Dock behöver jag själv lite sömn nu. Men trevlig kväll/natt på er!

• Svar på tråden Nattchattare
  • Fozzie

Minns du hur den klänningen såg ut?

Sitter nog med något liknande just nu :)

• EdLi

nja,spets ärmar tror jag, lååångt släp, väldigt blank i tyget. Var bara 7-8år så minns inte helt.

• Fozzie

Aha, stooor kjol eller mer rak?

• EdLi

det minns jag faktiskt inte, men helt rak var den i a f inte, släpet var både brett och långt...
    funderar förresten på att sy en underkjol till min klänning, med två ringar, kan det vara svårt??

• Fozzie

Det är inga som helst problemos, men jag skulle köpa en på ebay om jag vore du

• EdLi

ok, kankse lika bra, har bara kollat tradera och blocket utan att hitta någon. Hade stora ambitioner att sy ganska mycket, bl a slöja och cape själv, men hittade billigt på nätet i stället.

• Fozzie

kar köpt från såväl angelbride och janmemory på ebay, båda sälkjer kinasaker som absolut funkar

angelbride har flera enorma underkjolar som är superskoj att leka med

• EdLi

ok, får se hur det blir, går ju att hyra också. I övrigt är jag klar med alla mina kläder, så nästa problem blir m2b:s kläder.

• Fozzie

okej, vad blir det till honom?

Klänningen jag pysslat med är en puffklänning, stor kjol med just sådant släp som du beskrev. Ser gärna denna klänningen användas snart bara för att den är så vacker ...

• EdLi

Vi hade sett ut en frock coat i grå/svart med små mönster och en (enligt mig) guldig/beige väst med krumilurer. Men först gick det inte få tag på frockcoaten i rätt storlek och sedan tyckte säljaren att just den kombinationen inte var snygg så vi fick gå hem och tänka en gång till.

Svar på tråden Nattchattare