Fler som gifter sig 31 Maj 2008?
Hejsan!
Finns det fler än jag som gifter sig den 31 Maj 2008?
Vore jättekul att få kontakt med er, och veta hur långt ni har kommit i planeringen och så
/31 Maj 2008
Hejsan!
Finns det fler än jag som gifter sig den 31 Maj 2008?
Vore jättekul att få kontakt med er, och veta hur långt ni har kommit i planeringen och så
/31 Maj 2008
Hejsan!
Vi ska också gifta oss den 31 maj, på vår 2åriga förlovningsdag samt min födelsedag! Min gubbe har så dåligt minne så det är bäst att göra vad man kan för att han ska komma ihåg denna viktiga dag!
Vi har
bokat kyrka
bokat lokal
betalt hotellrum
betalt resa
fixat klänning, skor & underkjol
fixat tiara/diadem samt smycken
broderar för fullt en liten bukett till varje inbjudningskort
Prel bokat fotograf
Imorrn kommer mina brudtärnor över för lite vin & snacks så ska vi bestämma brudtärneklänningar!
Vi ska gifta oss 31 maj (hmm... kanske märks på namnet ) Vi har bokat:
Vigselplats (utomhus där vi har festen)
Lokal
Fotograf
Boende för gäster
...och inte så mycket mer... nu blir jag lite stressad...
När det gällde klänningen gjorde jag en fuling och provade klänningar i butik tills jag hittade en jag gillade (tog lite tid, kändes mer som att klä-ut sig än att klä-upp sig till att börja med =:) ). När jag väl hittade en jag gillade beställde jag denna via internet från USA och tjänade en och annan krona...vad gör man inte för att hålla budget :=) Beställde från The Bridal Shop, funkade superbra....
Välkomna ni nya!
31 maj 2008: Jag kan också bli stressad ibland över att jag inte har gjort mer än vad jag har gjort.. men jag tror att det här som vissa säger att man ska börja planera ett helt år i förväg inte är nödvändigt.. Fast det e ju klart, det beror ju på hur stort bröllop man ska ha och i vilken kyrka, vissa är ju uppbokade tidigt.. men det löser sig säkert, på ett eller annat sätt så hinner vi
Alviss: Det var riktigt smart gjort av dig tycker jag!
Åhhh, längtar så tills på lördag! Då ska jag prova brudklänningar! Allt är så himla spännande, jag tänker på vårat bröllop konstant.. Nån mer som är som mig?
Hej allihopa!
Hittade min brudklänning i lördags, blev SÅ GLAD att jag hittade en direkt som satt så bra.. Den ska bara sys ut lite i midjan, sen blir den perfekt!
Hur går det för er andra? Vad händer i eran bröllopsplanering just nu?
Kram på er alla!
Kom igen nu tjejer!
Inte ska väl våran tråd dö ut?
/31 Maj 08
Vad är det för klänning?
Det är en Nixaklänning nr. 7514
gå in på www.nixa.se
klicka sen på brudklänningar utan släp, sida nr 3.
Klänningen som är längst ned i det högra hörnet är min
Hur ser era klänningar ut?
Roligt att se andras
Den var väldigt fin!
Har ingen bild på min. Är också en Nixa men inte årets kollektion. I ryggen är det en rad med knappar och sedan två breda band som går från svanken och ner till marken. Lite släp baktill som jag inte tänkt mig från början.
Framme är den inte så urringad och med lite brodyr.
Hjartan - tack! Passade mig jättebra som är lite kraftig.
Jag trodde att man skulle se ut som en STOR uppblåst vit mashmallow (vet inte hur d stavas..) närman prövade klänningar, men det gjorde jag faktiskt inte, det finns så många klänningar för ALLA sortes kroppar - Toppen ju! *tummen upp*
Din låter också jättefin! Jag gjorde precis som du också hade gjort, bokade henne innan hon öppnade och jag fick SÅN BRA service! Hon hjälpte till med precis allt!
Trodde att jag också skulle se jättelik ut men precis som du så upplevde jag mig inte alls som stor. Har dessutom minskat något kilo redan. (klänningen går att sy in)
Idag var vi och träffade vår vigselförrättare. Gillade henne och tror att det kommer att bli perfekt. Hon bryr sig verkligen om att det ska bli som vi vill ha det.
Vad najs att få sy IN klänninge till bröllopet!
Vad kul att det känns bra med henne!
Våran verkar också helt ok, men hon var lite "kort" när vi var och tittade på kyrkan. Nu togs ju vi iof emot av kantorn som visade oss och så, men vi träffade prästen och presenterade oss och sa att det är oss hon skall viga den 31 maj.. Jaha, ja vad trevligt sa hon bara, och ursäktade sig sen med att hon hade mycket å göra och sen så gick hon.. kändes lite snopet, men det blir nog bra sen i alla fall när man ska träffa henne "på riktigt" på mötet man ska ha inför vigseln..
Hej!
Vi gifter oss den 31/5-08 i Ljungskile!
Nu, när det "bara" är ett halvår kvar börjar man känna av nervositeten, o glädjen! Jag har nästan bestämt mig för klänning. Den heter Signe och kommer från Luccabrides. www.luccabride.com Kolla gärna in!
Det känns som att vi ligger bra till i planeringen, men det är ju massvis kvar!
//Klara
Vi gifter oss 31 maj!
Har endast bokat festlokal, men det ska säkert ordna sig med resten..
jag är inte orolig eller stressad! =)
kram Hanna
Vi gifter oss också 31 maj!
Har det mesta klart som ska bokas , maten kvar samt alla våra kläder.
Eftersom vi bor på en liten ort är det inga problem med att inte vara ute jättelänge i förväg.På torsdag ska jag prova brudklänningar.
Gruvar mig lite , känner mig så tjock jämt.
Har alla sett ut klänningar i förväg?
Jag har inte tittat alls och har eg ingen aning men hon som jobbar i affären är jätteduktig på att se vad man passar i och komma med förslag så jag litar på henne.
Hoppas det går bra!!
Nästa steg är faktiskt att göra inbjudningskorten som vi tänker skicka i mitten på mars.
Annars är mitt problem nu att jag vill få tag på orgelvänliga noter till inledningsmusiken i star wars. Vi vill ha den som utgångsmusik. Nån som vet??
Vi gifter oss också 31 maj, i Varberg
Vi har varit och kollat på ring till mig. Nu måste vi komma överens vad vi ska gravera i ringarna också. Har inte graverat våra förlovningsringar än och tänkte göra det samtidigt.
Annars är det mycket detaljer som jag känner att jag funderar på just nu. Tex vilken vals, vilka solosånger, maten mm.
Hej igen bruder!
Nu närmar det sig!
Lite stressigt idag. Vi vill få ut inbjudningarna i nästa vecka, o d gäller att allt ska klaffa med tryckeriet. Hur mycket kostar era inbjudningar? Trycker ni dem eller gör själva?
Jag gjorde våra själva och de är redan utskickade. Har inte räknat ut exakt vad de kostade. Vill kanske inte veta det heller. Blir kanske mer än jag tycker att det egentligen är värt.
Idag har jag varit hos min florist och hämtat hem blommor att jämföra med klänningen. Igår beställdes ringen och våra såpbubblor har kommit.
Har också bestämt i stort sett hur dukningen ska se ut, men inte köpt allt än.
Buffén börjar också bli klar.
Försöker ta lite i taget så att det inte blir för mycket på en gång.