Fler som gifter sig 31 Maj 2008?
Hejsan!
Finns det fler än jag som gifter sig den 31 Maj 2008?
Vore jättekul att få kontakt med er, och veta hur långt ni har kommit i planeringen och så
/31 Maj 2008
Hejsan!
Finns det fler än jag som gifter sig den 31 Maj 2008?
Vore jättekul att få kontakt med er, och veta hur långt ni har kommit i planeringen och så
/31 Maj 2008
Vi har också bokat festlokal och bestämt vigselplats. Ska gifta oss ute och har även en plan B för dåligt väder.
Igår satt vi ner tillsammans med mina föräldrar och pratade igenom planerna så då föll några puzzelbitar till på plats. De kommer att hjälpa oss att kolla upp en del saker med kontakter som de har. Håller med dig 31 Maj 08 att det är mycket att tänka på.
Nu måste jag fundera ut hur bjudningskorten ska se ut. Har ni valt något färgtema? Tänker mig vanilj och mörkblått. Så blir det ju vitt också efters porslinet är vitt.
Vi har bokat lokal och vigsel, gjort klart inbjudningskorten och sen köpt lite grejer till dekoration...har varit ute och kollat på klänning men inte hittat min ännu, ska ut en gång till....
Hej! Jag gifter mig oxå den 31 maj :)
Har bokat plats för vigsel och festlokal, bokat transport, boende och bröllopsresa, köpt klänning och befinner mig precis mitt i planering av inbjudningskort och ringval...fullt upp med andra ord :)
Välkomna till våran tråd Emlan och Alviss!
Alviss - Hehe, ja visst e d mycket å göra
Herregud, bröllopsresa har jag typ glömt bort mitt i allt annat :-P fast vi har funderat lite på att kanske sticka iväg på någon weekend till London eller Paris nån helg efter bröllopet, fast vi har inte planerat så mycket för det.. någon större resa får vi ta lite senare, så man inte blir HELT pank efter bröllopet.. hehe
hjartan - Häftigt med ett utomhusbröllop! *håller alla tummar och tår för att det ska bli fint väder*
Vi har valt färgtema vinrött och silver. Det var min blivande som ville ha rött eller vinrött så så fick det bli.. och jag gillar silver så det blir nog bra
Vanilj och mörblått låter jättefint! Jättesnyggt att blanda en ljus och en mörk färg!
men jag har en lite fundering också.. vad tycker ni om det här med barn eller inte barn på ett bröllop? Själv är jag jättekluven, jag vet inte hur jag ska göra.. Risken är att om man bjuder in hela familjer (alltså barn och ungdomar också) så kommer dem kanske tycka att det är dööötrist att sitta stilla en så läng middag, och kanske tjatar på sina föräldrar att de vill åka hem, då förstörs stämningen lite tycker jag.. och folk kanske åker hem jättetidigt för ungarnas skull, och då blir det ingen bröllopsfest direkt utan bara middag.. men samtidigt är jag rädd att någon/några ska ta illa upp om dem inte får ta med sina barn, och man vill ju inte riskera att någon inte kommer för att dem "strejkar" mot barnfritt.. Hur ska ni göra med barn på era bröllop?? Vill gärna ha lite tips och råd!
Jag med 31 maj i svedala
Vi har sagt att d e upp till färäldrarna om barnen ska få vara med eller ej....för vi har skrivit vi kommer festa inpå småtimmarna...
Vi kommer att skriva att barn är välkomna under vigseln men att kvällen önskas barnfri.
Tycker att man lämnar lite öppet då för att de som ev inte kan fixa barnvakt kan höra av sig till oss och diskutera fram en lösning. Tänkte inte att våra egna barn heller skulle vara med så länge. De kommer att tröttna snabbt plus att någon annan än vi måste passa sonen.
Vi gifter oss också den 31 maj kl. 14.00 i Överluleå kyrka i Boden!
Välkommen hit stfa!
Här är det stiljtje med inbjudningskorten. Är så dåligt utbud på grejer här i stan och så har jag haft lite dåligt med tid. Längtar tills jag får sätta mig ner med dem ordentligt! Tänker nog embossa ringar på och använda vårt monogram.
Ni som inte köpt klänning! OM ni köper i en bröllopsbutik så boka gärna tid om det går. Jag hade en expedit för mig själv i två timmar. Helt underbart! Lyxigt att prova alla fina klänningar och ha någon som hjälper en av och på med dem. Njöt i fulla drag och tycker nästan att det var synd att jag hittade en klänning meddetsamma.
Jag har beställt min klänning nu, från KINA, längtar så tills jag får se resultatet...