OT julkort
Julkort..vill göra själv i år..finns det npn som har roliga tips på hur man kan göra? Så många här som gör så fina inbjudningskort till bröllopet, så ni har säkert en massa tips?
Julkort..vill göra själv i år..finns det npn som har roliga tips på hur man kan göra? Så många här som gör så fina inbjudningskort till bröllopet, så ni har säkert en massa tips?
jag har blivit helsåld på att göra egna kort nu efter bröllopet så jag tänkte försöka mig på att göra egna julkort oxå.
ska inhandla lite stämplar och annat från en lämplig butik och sen är det bara att säta igång. tack och lov har jag 2 vänner som gör sina egna kort så jag tänker stjäla inspiration från dem och apa efter
Har min svärmor som gör så fina 3d kort, tycker såna e jätte fina, men vill hitta mitt eget sätt att göra kort på.. inbjdningskorten gjorde vi väldigt enkla, men efter att ha hängt här ett tag nu så är man ju såå sugen på att göra egna. Med fina papper, stämplar, band osv.. bara det där att få till det sen..tur man börjar i tid iaf
Kolla på Cult Designs blogg, där finns jättemycket bra tips för allt möjligt. Torkade äppel- eller apelsinskivor kan man sätta på korten, eller som hon har gjort julklappsetiketter kan man ju låna till julkort om man vill...kolla in på
cultdesign.blogg.se/dekorationer.html
Ganska mkt kul där
Kan man ju alltid ta lite tips å idér ifrån
Jag har också börjat fundera lite över julkort. Har aldrig tidigare brytt mig om att skicka några men nu i år tänkte jag göra det:)
Det jag har tänkt är ett kort med satinband eller organzaband runt och inuti ett foto på oss två med tomteluvor. Man kan ju då många bra ideer här..
Får spåna lite på detdär med hur korten ska se ut.
jag gjorde förra året kort som i stommen var ett utskuret ark som man vek ihop till ett kuvert, på 'plattan' innuti så klistrade jag ett ark vackert scrapbook papper som jag stämplade 'god jul' på och embossade i glittersilver.
Sen till vänster om det hade jag klistrat in utklippta rektangulärer i papp med specialsax (ser ut som rivet) där jag skrev hälsningen och sen knöt jag ett rött sidenband vid kanten runt hela den stora rektangulären som skulle limmas fast i plattan och som jag knöt till en rosett...
oj. hoppas det är förståeligt...
kostade iofs bara 9 kr/st eftersom jag pysslade på skapa hobby...
tizzeltazz
jag ska till skapa hobby nu i november och få lite inspiration till julen. har verkligen hamnat i stämpelträsket och tycker att det är jättekul att göra egna kort. har aldrig haft en hobby förut.
var det bra att sitta på skapa hobby och pyssla
någon annan som har varit där
Gjorde det relativt enkelt för mig i år - köpte ett "gör det själv set" på Panduro, där typ allting fanns med för att göra 12st kort. Gjorde om lite grann, i förhållande till deras beskrivning, och jag är supernöjd! Köpte det typ för 2 veckor sedan, med planen att ha mycket tid att hinna göra dem. Det gick dock relativt snabbt, så jag gjorde färdigt alla dagen efter jag köpt materialet. Så nu ligger dem bara och väntar på att bli skickade...lite väl tidigt för det...
jag har varit inne på panduro och såg dem oxå men jag vill göra korten från scratch. vill lära mig att göra inte bara julkort utan andra kort oxå och har förstått att det finns en oändlig möjlighet med stämplar och papper så det ska bli kul att sitta på skapa hobby och få lite inspiration. min kreativa ådra är inte så bra annars så jag behöver en liten puff
fler som kanske har några roliga ideer till julkort, jag ska försöka fota några när jag kommer hem o lägga i mitt galleri så kanske vi kan dela med oss av våra ideer
tänk att jag för första gången i mitt liv har hittat en hobby, helt otroligt