några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....
Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....
ja tror de börjar bli det överallt...sen bor många utomlands
Det är vist en större ära att gå hem till folk och inbjuda dem muntligt, när det gäller oinbjudna gäster hade jag faktiskt det vilket jag inte räknade med så jag var mäktigt irriterad. Ni vet när de kommer hem och hämtar bruden jo där hade jag en massa grannar som väntade på brudföljet när de kom men som tur är så följde de inte vidare till resturangen utan de ville vist bara se bruden men det viste inte jag så jag skrek faktiskt lite när jag kom tillbaka efter frissan, men min mamma lugnade alla sa det var bröllopsnerver :)
Ja det med resturangen är ju viktigt hos oss var det så att bokar du för 300gäster och det kommer 250 så får du ändå betala för 300 på grund av maten, men hos oss höll sig siffrorna rätt så exakt. Men folk var dåliga att säga om de kommer eller inte så vi fick ringa runt sista veckan för att kolla av. Men som sagt folk e lite tröga ibland förstår inte att det är viktigt med resturangen ju
Så sant dom ni säger. Men snälla man kan väl inte gå runt till 300 pers o beeeee dom komma på bröllopet.
Jo jag tror det blir så att folk inte meddelar om dom kommer eller inte. Var det många som inte hade talat om det?
Men man får väl tjata lite
Hej
Vi skall ha ett bröllop hemma i Göteborg nästa september och ett i Serbien några månader tidigare. Min sambo är svenskfödd makedon/serb så bröllopet i Serbien är egentligen hans mammas fest... Har varit på några olika bröllop i Makedonien tidigare och måste tyvärr säga att jag är rätt så nervös inför vårt bröllop. Det är ju såååå olikt vårt och jag har uppfattat bröllopen där nere som ganska så opersonliga. Och jag kan ju inte språket ens... Och svärmor är inte lite dominant! Jaja, hoppas att det kommer att bli trevligt i alla fall. Får hälla i mig några flaskor skumpa först
Någon som har något råd, tips eller uppmuntran åt mig???
Kram E
Jag har ju bättre koll på min släkt så där hade de flesta sagt att de kommer så fort de fick inbjudningskortet. Hans släkt däremot var det hans far som bjöd in man gör vist så och de flesta hade inte meddelat utan det fick vi ringa runt när vi kom ner. Men annars stämde siffran bra tillslut jag tror vi hade bokat 280 platser i resturangen och där kom ca 12 personer extra men det behövde vi inte betala för så det var bra ändå
Å den makedonska bruden ska ge sin dever en örfil det vet jag :) Min dever var från makedonien så han väntade hela dagen på att jag skulle slå honom men det gör man inte i serbien så det blev inget :) Det kommer gå bra
jag vet inte om jag håller med om att bröllop där nere är opersonliga...annorlunda men absolut inte opersonliga...kanske inte lika organiserade som här i Sverige men inte roligt att följa ett schema på sin bröllopsdag heller...
HAr ni sett denna sidan ;) www.slutet.se/
hehheeheh