• wegi

era ringar

hej
    jag har precis blivit friad till och vi skall nu välja ut ringar.Eftersom vi kommer att gifta oss under nästa år kommer jag att titta lite på båda ringarna genast då jag väljer förlovningsring..därför är jag nu intresserad av att titta på era ringar.Kan ni snälla lägga ut lite fina bilder på era vackra ringar.
    Sedna undrar jag om någan har erfarenhet av Hand eller evfa attling ringar??tycker dom e så fina..men lite dyra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-12 13:09
    fler som har bilder på sina ringar?

• Svar på tråden era ringar
  • 26maj2007

du kan se bild i mitt galleri på våra ringar

• wegi

oj den var jättefin?just så skulle jag vilja ha att ringen med sten "går in i" den andra ringen.Får jag fråga varifrån den är köpt eller vems design det är?

• 26maj2007

Tack tack

ja den blev jätte fin.

Jag hitta en ring på guldvarufbriken. så jag tog med bild till guldsmeden som finns här vi bor och sen rita vi om den så den blev som jag ville ha den.

• Karis Annelie

i mitt galleri finns bilder på våra förlovningsringar.
    De är i titan och guld, med en diamant i min.
    Det enda problemet just nu är att jag har svårt att hitta vigselring att matcha,,, men det går nog får leta lite mer bara.
    Smart det där att kolla båda samtidigt...

• wegi

26 maj 2007

hade du förlovningsringen först och sen gjordes vigselringen för att passa den?får man fråga vad den kostade?

• 26maj2007

vi valde att lägga våra förlovningsringar och köpa enbart vigselringar som då är två delade. denna kombinationen ser ju ut som man har förlovningsringen kvar.

vi köpte diamanterna via www.kaplans.se för att få ner priset.

mitt stenen är briljant på 0,42 ct River E vvs och i canlfattningen är där 10x0,02 tw vs.

• 080809

26maj2007:

Vi har också funderat på att köpa diamanterna via Kaplans.

Är ingen expert på området så jag undrar bara vad det är man skall tänka på? Kan du mkt om diamanter?

• 26maj2007

är ingen expert på detta.

alla tänker och tycker olika på vad det ska vara för kvalitet på diamanterna.

det viktigaste är dock att det är bra slipning på stenen.

man kan bara gå efter sina egna karv och plånbok.

läs en massa på nätet och hör dig för hos guldsmeder så får du själv avgöra sen vad som är viktigt för dig.

Svar på tråden era ringar