• Mickan21

Hur gamla var ni när ni gifte er?

Hej

Ville bara fråga hur gamla ni var när ni gifte er?
    Vad anser ni vara för ungt att gifta sig?

Jag är förlovad sen 3,5 år och vi har varit tillsammans i 4 år.

Men vi känner oss för unga att gifta oss än vi är 22 och 23 år..

Kramar Mickan

• Svar på tråden Hur gamla var ni när ni gifte er?
  • snuttungen

Jag var 39 och älsklingen 36 när vi gifte oss, då hade vi varit tillsammans i 2 år, men han friade redan efter 3 veckor...och jag sa JA som ni förstår.

• Zozo

Tja egentligen tycker jag inte det är sa mycket aldern i sig som är viktig, utan hur länge/mycket man har levt tillsammans.. Jag tror nog att ett par pa 35 ar som gifter sig efter att ha känt varandra i nagra manader och aldrig bott ihop har mindre chans att klara sig än ett par pa 22 som bott ihop i tre-fyra ar..

Vi träffades när vi var 18 resp 21 och gifte oss förra aret när vi var 31 och 34, dvs efter 13 ar.. Vi hade distansförhallande i flera ar och har sedan bott ihop och levt bade uppgang och nergang.. och da tror jag att man iaf vet vad man ger sig in pa. (Jag menar inte att man maste vänta 13 ar med att gifta sig, men att det nog är bra att hinna komma igenom en del av svarigheterna sa att vet att man klarar det tillsammans)

• jensson o jag

Jag och min fästman kommer vara 29 när vi gifter oss om ett år. Då har vi varit tillsammans i 3 år och bott ihop i drygt 2 år. Det har gått fort, men när vi träffades hade vi båda pluggat på olika håll, sett våra delar av världen, gått på nitar och lärt oss vad vi vill ha ur ett förhållande. Vi har inget gemensamt bagage (typ otrohet, uppbrott, drama!) vilket vi tycker är skönt. Andra tycker tvärtom - de har gått igenom så mycket tillsammans att de är sammansvetsade av sina prövningar... Vi känner oss i alla fall trygga och lyckliga tillsammans och det är väl det viktiga?!

• Zozo

Jensson.. Nja, med svarigheter menade jag kanske inte nödvändigtvis saaa jobbiga grejjor. Men svarigheter kommer man ju alltid in i nan gang i ett förhallande och da är det ju suveränt om man vet att man haller att tackla det..

• lillaj

Vi träffades sommaren 2002, förlovade oss 14 feb 2004 och planerar bröllop aug 2008 och då har jag precis fyllt 30 och sambon är då 31 (32 i nov). Känns perfekt för oss, vår Hugo är då 1 år och 2 mån så vi har gjort saker och ting lite baklänges

• Mitziemoe

Vi kommer att vara 23 när vi gifter oss (båda fyller 24 ca. en månad efter bröllopet).
    Då har vi varit tillsammans i 6 år förlovade i 1 och bott tillsammans i 5 år.

Jag tycker att man avgör själv när man känner att det är dags att gifta sig. Sen finns det ju alltid personer som kommer ha åsikter tyvärr.

Ni ska göra det ni känner är rätt! Man gifter sig ju för att man älskar varandra!

Lycka till!!!

• Dallas

Efter 16 år tillsammans gifte vi oss 070210! Jag 35 år och maken 44 år.
    Jag tycker inte att åldern spelar så stor roll.
    Lycka till!

• jensson o jag

zozo - det var inte riktat mot dig, ledsen om jag uttryckte mig klumpigt. jag menade inte att man måste gå igenom så svåra saker såklart... men vissa gör ju det och klarar man det så går man ju starkare ur det! alla vi som är här planerar väl att leva tillsammans med våra respektive resten av livet och jag menade att alla ser sina styrkor i sina förhållanden. Ahhh, flummigt men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

• aircondition

Vi gifte oss 28/10-2006, efter 7 år tillsammans. Jag var 41 och min älskling 34.

• Astriden

26 & 33 år
    Tillsammans 3 år, förlovade 1 år när vi gifter oss i April.

• Zozo

Jensson.. Hehe.. nja, jag tyckte att JAG uttryckt mig flummigt! Ungefär som om ngn i förhallandet var tvungen att vara otrogen innan man kunde vara mer eller mindre säker pa att det skulle halla.. och det menade jag INTE! Suck, typisk fredag!

• Bauti

Jag 33 och han 38 (fyller i år) när vi gifte oss.
    Då hade vi varit förlovade i ett år.
    Vi förlovade oss efter två månader.

• tågjäntan

Vi var 34 resp 47 när vi gifte oss. Då hade vi varit i hop 20 månader, förlovade i 6 och inte bott ihop innan. Nu har vi varit gifta i snart 14 månader och det blir bara bättre och bättre =).

• Cira

Vi kommer att vara 23 båda två (eller jag fyller 23 en månad senare och han har precis fyllt 23). Då har vi varit tillsammans i sex år, förlovade i cirka tre år och bott ihop i fyra år. Det är ju svårt att förklara för någon annan varför man väljer att gifta sig när man är ung. För oss passar det nu, vi känner varandra väl och vet vilka vi är. Dessutom är det praktiskt för framtiden när man skaffar barn, köper hus och så vidare.

• liz_s

vo kommer vara 23 då vi gifter oss jag ör 22 nu han 23 vi gifter oss maj och innan dess ahr jag hinnut fylla 23 oxå =)

Svar på tråden Hur gamla var ni när ni gifte er?