• Mickan21

Hur gamla var ni när ni gifte er?

Hej

Ville bara fråga hur gamla ni var när ni gifte er?
    Vad anser ni vara för ungt att gifta sig?

Jag är förlovad sen 3,5 år och vi har varit tillsammans i 4 år.

Men vi känner oss för unga att gifta oss än vi är 22 och 23 år..

Kramar Mickan

• Svar på tråden Hur gamla var ni när ni gifte er?
  • Rosviol

Gifter oss om 9 dagar, jag är 22 och min m2b 27. Har varit förlovad i nästan 3 år och vait tillsammansv i 3,7 år

• Duchess

Jag var 36 och min man var 32 när vi gifte oss.

Jag är skeptisk till de som både gifter sig unga och efter kort tid. Men samtidigt tycker jag att det är mycket bättre att man gifter sig tidigt än blir föräldrar för tidigt. Rent krasst, om inte äktenskapet funkar så kan man skiljas. Föräldraskap kan man aldrig säga upp (även om vissa försöker....)

• Mickan21

Vi har ju varit tillsammans i 4 år och vi vet båda att det är varandra vi vill leva med och skapa familj med=)

Vi har ju bott ihop från början så vi vet verkligen var vi har varandra..

• Rosviol

vet ju att man har oddsen emot sig att få ett äktenskap att hålla livet ut om man gifter sig ung. Men vet man att det e rätt och faktiskt tänker över sin situation och allt åh inte slänger sig in bara för giftandes skull. Då tycker jag absolut det inte e fel att gifta sig ung. Jag vet att jag inte e så gammal till åldern, men när jag berättade för mamma så var hennes reaktion "åh vad med tanke på den juridiska säkerheten)"

• Skottdagen2008

Jag tror inte att Duchess menade något illa, men jag håller med om att många kanske gifter sig lite tidigare än vad man själv skulle ha gjort och det är ju alltid sig själv man jämför med.

Så länge det känns rätt för en själv så ska man följa sitt hjärta.

Jag tyckte jag var fruktansvärt omogen vid 20-24 år, vi bodde inte ens i samma stad i flera år, men vi hänger ihop än och har altl det där villa, volvo, barn

• Duchess

Jag menade inte att jag tycker att alla behöver vänta till de är 36 Men om man både är ung och gifter sig fort så har man rent statistiskt ganska dåliga odds att hålla ihop äkenskapet.

Men visst går det. Jag delade lägenhet med en kompis under gymnasietiden. Hon gifte sig när hon var 18, maken 19. Idag har de tre barn och är, såvitt jag vet, väldigt lyckliga. Så visst kan det funka.

• Sofia08

Jag känner mig verkligen inte för ung för att gifta mig. Jag kommer fylla 29 strax efteråt. Men visst, om jag tänker på min m2b som är 4 år yngre än mig...han kommer ju bara vara 24 när vi gifter oss. (fyller 25 strax efter...eller rättare sagt, på samma dag som mig! Komiskt va?) Och 24 kan jag ju egentligen tycka är lite ungt. Eller om jag tänker tillbaka på mig själv som 24 så känns det som man är väldigt ung då.
    Jag har läst om det här med ålder i många trådar. Och det man märker är ju också vad mycket vanligare det är att gifta sig och skaffa barn tidigt i mindre städer och på landsbygden. I Stockholm är ju medelåldern betydligt mycket högre, både gällande barn och giftemål.

• Sofia08

Duchess: Personligen tycker jag verkligen att det är ungt när man bara är 18-19 år!! Herreguud, man vet ju ingenting om vuxenvärlden än!! Men, kul att höra att det funkar för dem!!

• Skottdagen2008

Mamma och pappa fick ju mig när de var 19, gifte sig vid 23 och hänger ännu lyckligt ihop

• Duchess

Sofia08:
    Om din m2b är fyra år yngre så går det säkert bra. Det är en bra åldersskillnad

Svar på tråden Hur gamla var ni när ni gifte er?