• bambibloggagratisse

Hur ska man öka sexlusten?

Jag lever i ett stadigt förhållande sedan 5,5 år tillbaka. Vi ska gifta oss nsäta sommar och jag är superlycklig! Jag tror starkt på att båda måste jobba på ett förhållande för att det hela tiden ska funka och inte falla in i slentrian eller att man tar varandra för givet.

När det kommer till sexlivet så är jag jättenöjd, för mig räcker det med sex ca två gånger i veckan (vilket vi har nu) men min m2b har alltid sagt att han gärna vill ha det oftare. Men har inte på något vis tvingat mig eller så, bara sagt vad han känner. Jag älskar sex och skulle gärna vilja ha sex oftare, men jag har inte lusten. Jag skulle gärna vilja ha mer lust, är det nån som har några tips?

Vi ska denna vecka prova att ha sex varje dag, för jag brukar bli upphetsad så fort vi börjar... måste bara komma "över tröskeln". Jag tänkte att om jag vänjer mig vid att ha sex oftare så kanske kroppen ökar produktionen av "sexhormonerna".

Vad tror ni om detta? Några andra tips? Jag skulle verkligen vilja ha mer lust för jag älskar sex och jag älskar att ha sex med min m2b! (P.S. Jag tror inte på dessa piller som ska öka lusten.. känns lika fejk som bantningspiller.)

• Svar på tråden Hur ska man öka sexlusten?
  • Sataya
    bambibloggagratisse skrev 2007-10-18 20:19:30 följande:
    Jag har hört tidigare att Rosenrot kan öka lusten (tror att det var nån mer i tråden som nämde det) så jag köpte det idag.. får se om det ger nån effekt
    jag tycker inte alls att rosenrot hjälpte mig.. mot något.. varken lust eller välbefinnande.. det enda som hände var att jag blev lite krasslig i magen...
  • valkyriana

könt att höra att det är fler än jag som tycker att två gånger i veckan är mycket...
    Vi har en 7 månaders bebis och en 7 åring och att hitta de de där spontana tillfällerna att ha sex är omöjligt... Och det kommer inte att bli enklare. Det får ju bli då man ska lägga sig eller då man ska gå upp. Eller så får man "planera in det" mitt på dagen.
    Och så ska båda vilja samtidigt
    Det är ju bara att inse att tokigt galet sex får vara något vi får ha på bröllopsresan (det och sömn *asg*) och då vi får en vuxenhelg tillsamans någon gång.
    Men barnen är ju det man lever för och även om de har ändrat sexlivet negativt så har det ju fört livet till en högre nivå som man inte visste var möjlig.
    Att vara en familj är för mig det finaste som finns. (Hur nu den familjen än må se ut)

• Sataya
    valkyriana skrev 2007-10-18 21:01:49 följande:
    sataya*asg*
    sant ju;) haha fattar inte att alla tycker det är så bra.. ta en liten klick glidmedel och sätt igång bara funkar i stort sett lika bra skulle jag säga..

haha
  • valkyriana
    Sataya skrev 2007-10-18 21:07:44 följande:
    sant ju;) haha fattar inte att alla tycker det är så bra.. ta en liten klick glidmedel och sätt igång bara funkar i stort sett lika bra skulle jag säga.. haha
    Jag kan ju säga att glidmedel funkar absolut bättre för mig än en körig mage...
  • valkyriana

ööö fast jag har faktist aldrig använt glidmedel om jag ska vara ärlig

• valkyriana

Men körig mage, det har jag haft- och det gör mig inte kåt

• Sataya

haha glidmedel är faktiskt väldigt bra.. haha blir en helt annan friktion...

• krian87

Vi hade samma "problem" innan, han hade velat ha mer än vad jag kände att jag "ville". Men sen slutade jag på p-piller av en slump och sen så gick det uppåt och nu är det samma för bägge. ingen känner att de får för lite iaf..=) Men det har lite o göra med hur man tänker om det, innan så tänkte jag mer på att han kom med initiativ så var det tanken som satte stopp, inte nu igen (och det även om jag tyckte sexlivet var fantastiskt) men sen så började jag tänka positivt om det och uppmuntra det. och nu känns det som en helt ny start..=)

• 2008-08-09

TS: Hade väl ungefär samma problem som dig för ca 1 år sedan...pratade med en kompis om detta och hon kom med tips. Hon tipsade mig bl.a att köpa lite nya underkläder och överraska min kille när han kom hem från jobbet. Eller att ha tappat upp ett bad och tänt ljus i hela lägenheten när han kommer hem osv.. Man kan ju tro att detta bara skulle få HANS sexlust att öka, men faktiskt så gjorde detta MIG upphetsad också! Så det kan jag rekommendera.
    Nu kanske ni redan gör detta för varandra, det gjorde inte vi, vi var väl lite "tråkiga", men inte längre! *hehe*

I övrigt kan jag säga att jag nu dessutom slutat med mina p-piller och hoppas att detta ska öka min sexlust lite, då den minskade då jag började med pillren.. hoppas dessutom på ett bättre humör...*haha*

• krian87

´Jag håller med 2008-08-09 fullständigt..=) vi gjorde oxå det som hon skriver..:D

• bambibloggagratisse

Vi försöker att hitta på lite olika saker (t.ex. att använda leksaker), blir inte lika ofta nu för tiden... men jag hade inte nån större lust då jämfört med nu. Har alltid haft lust 1-2 gånger i veckan... det är ganska lagom för mig. Äter inte p-piller så det är inte det heller... tror att det bara är min m2b som har ovanligt stor sexlust

• krian87

Har du testat att själv bara "tänka" på sex, ? själv planera i förväg innan han kommer hem vad du ska göra, tanken på detta kan vara oerhört erotiskt..

• pallasathena

Bygga upp spänningen genom sms om man är på olika håll, eller genom att röra mycket vid varandra utan att det leder längre än till kyssar just då.

Rollspel, sexleksaker, massageoljor...

Svar på tråden Hur ska man öka sexlusten?