• bambibloggagratisse

Hur ska man öka sexlusten?

Jag lever i ett stadigt förhållande sedan 5,5 år tillbaka. Vi ska gifta oss nsäta sommar och jag är superlycklig! Jag tror starkt på att båda måste jobba på ett förhållande för att det hela tiden ska funka och inte falla in i slentrian eller att man tar varandra för givet.

När det kommer till sexlivet så är jag jättenöjd, för mig räcker det med sex ca två gånger i veckan (vilket vi har nu) men min m2b har alltid sagt att han gärna vill ha det oftare. Men har inte på något vis tvingat mig eller så, bara sagt vad han känner. Jag älskar sex och skulle gärna vilja ha sex oftare, men jag har inte lusten. Jag skulle gärna vilja ha mer lust, är det nån som har några tips?

Vi ska denna vecka prova att ha sex varje dag, för jag brukar bli upphetsad så fort vi börjar... måste bara komma "över tröskeln". Jag tänkte att om jag vänjer mig vid att ha sex oftare så kanske kroppen ökar produktionen av "sexhormonerna".

Vad tror ni om detta? Några andra tips? Jag skulle verkligen vilja ha mer lust för jag älskar sex och jag älskar att ha sex med min m2b! (P.S. Jag tror inte på dessa piller som ska öka lusten.. känns lika fejk som bantningspiller.)

• Svar på tråden Hur ska man öka sexlusten?
  • Tooticki

Både felines och Pallasathena har rätt fast på olika sätt. Kvinnor fungerar rent anatomiskt så att om de har mindre sex så minskar sexlusten, de vänjer sig av med det helt enkelt. Män däremot blir mer och mer taggade ju längre de är ifrån det. Detta är generellt, självklart finns det undantag (både jag och min blivande är bevis på det). Att ha sex varje dag ett tag är ett bra sätt att öka lusten, bara det inte finns något tvång i det.

När det gäller felines råd så tror jag att det kan fungera om båda vill ha mer sex, om ena parten känner sig trött och inte orkar så blir det nog bara en skön tidsfrist för den, vilket inte riktig var poängen.

• Sataya

uscha känner igen det där:P haha man försöker hitta tid med men det blir bara snabbisar.. nu är jag gravid så nu har jag ingen större lust även fast jag vill..
    sedan finns det andra saker som spelar in i allt med...

• Indil

Är det fler än jag som känner att kroppen ändrats efter graviditeter, m.m och liksom inte längre orkar med sex som förut? Går det inte att komma att komma tillbaka till det där otroliga bara-några-timmar-till-sexet man hade innan? Tror inte att det bara handlar om stress och sånt, utan att det har med kroppen att göra.

• Skottdagen2008

Vi har väldigt sällan sex. Jag förlorade lusten då jag började med p-piller. Förstod inte faktiskt då att det var dem som påverkade min lust. Sedan slutade jag med pillrena, lusten började komma tillbaka och vad hände då, jo jag belv gravid och under min graviditet ville inte min m2b "störa" barnet då han var rädd att det skulle komma till skada.

Nu snart 2 år efter sonen är utploppad är det ännu svårt för mig att få lust. Jag måste över tröskeln, men för att komma dit..... jösses...... vilken tid då. Nä, vi har sex väldigt sällan, men när det väl händer så händer det ordentligt . jag skulle vilja ha mer lust, men att komma tillbaka till en gång i veckan är nog svårt, jag är glad om jag vill en gång i månaden. Har vänner i exakt samma sits som jag, men ingen vågar stå för det och erkänna det. Att man sällan har sex. Varför?

• Zozo

Men om man är nöjd med att ha sex en gang i manaden sa är det väl inget problem??
    Jag skulle gärna haft oftare än vi har, men vi är ju sa jâkla trôtta jämt..

• Skottdagen2008

Man får inte tid till att gosa och hångla längre vilket brukar leda en vidare. Båda jobbar hemma och tar hand om sonen och tränar och så vidare, planerar inför bröllopet, träna på dansen, osv osv....tur är att man båda är på samma plan.

• sahlena

Försökte ha ett "snack" med mannen nu ikväll men frågan är om han fattade vad jag försökte säga.
    Han vill ha sex flera gånger i veckan men jag är inte lika sugen och eftersom han försöker så fort han kommer innanför dörren när han kommer hem så liksom låser det sig för mig och jag vill inte alls. Har försökt att förklara att jag känner mig pressad men han förstår inte och tror att jag tappat lusten på honom men så är det inte.. bara lusten på att man måste ha sex. känner mig taskig när jag märker hur ledsen han blir och ställer upp... så fel jag vet men...

• Skottdagen2008

Jag ställde också upp ett tag då lusten försvann, men det gjorde så att jag låste mig ännu mer vilket ledde till att jag tappade lusten helt under en längre period. Det var som om kroppen reagerade så fort han tog i mig med "nu vill han ha sex", även fast han då kanske bara var gossugen. Kände mig nästan utnyttjad av min egen älskling. Slutade därför med p-pillrena och då kom lusten smygandes tillbaka.

sahlena skrev 2007-10-14 20:08:09 följande:
    Försökte ha ett "snack" med mannen nu ikväll men frågan är om han fattade vad jag försökte säga.Han vill ha sex flera gånger i veckan men jag är inte lika sugen och eftersom han försöker så fort han kommer innanför dörren när han kommer hem så liksom låser det sig för mig och jag vill inte alls. Har försökt att förklara att jag känner mig pressad men han förstår inte och tror att jag tappat lusten på honom men så är det inte.. bara lusten på att man måste ha sex. känner mig taskig när jag märker hur ledsen han blir och ställer upp... så fel jag vet men...
  • zukigirl

Jag kan rekommendera dig att äta rosenrot! Det är "allmänt" uppiggande men jag märkte det speciellt på sexlivet. Vet att det är fler som reagerat så.

• cellabella

Skottdagen2008

Jag tycker också det är konstig att fler inte vågar säga att de har sex sällan. När man läser på såna här sidor verkar det som att två gånger i veckan är lite. För mig skulle det vara jättemycket! För de flesta i min vänkrets är det absolut vanligaste runt 1 gång i månaden, och det är inget som nån pratar om som ett problem.

I tonåren var jag ihop med en kille som tjatde om sex jämt, det resulterade i att jag hade ont i magen varje kväll när jag gick och la mig. Det satt i i flera år efter att vi gjort slut, därför tycker jag det är hemskt med tjat. Jag skulle aldrig kunna ha en bra relation med en kille som inte hade ungefär samma behov som jag, men om det nu var så är det absolut sämsta man kan göra att tjata! Så ni som har killar som tjatar, få dem att förstå att det är det effektivaste sättet att ta bort all lust!

Svar på tråden Hur ska man öka sexlusten?