• bambibloggagratisse

Hur ska man öka sexlusten?

Jag lever i ett stadigt förhållande sedan 5,5 år tillbaka. Vi ska gifta oss nsäta sommar och jag är superlycklig! Jag tror starkt på att båda måste jobba på ett förhållande för att det hela tiden ska funka och inte falla in i slentrian eller att man tar varandra för givet.

När det kommer till sexlivet så är jag jättenöjd, för mig räcker det med sex ca två gånger i veckan (vilket vi har nu) men min m2b har alltid sagt att han gärna vill ha det oftare. Men har inte på något vis tvingat mig eller så, bara sagt vad han känner. Jag älskar sex och skulle gärna vilja ha sex oftare, men jag har inte lusten. Jag skulle gärna vilja ha mer lust, är det nån som har några tips?

Vi ska denna vecka prova att ha sex varje dag, för jag brukar bli upphetsad så fort vi börjar... måste bara komma "över tröskeln". Jag tänkte att om jag vänjer mig vid att ha sex oftare så kanske kroppen ökar produktionen av "sexhormonerna".

Vad tror ni om detta? Några andra tips? Jag skulle verkligen vilja ha mer lust för jag älskar sex och jag älskar att ha sex med min m2b! (P.S. Jag tror inte på dessa piller som ska öka lusten.. känns lika fejk som bantningspiller.)

• Svar på tråden Hur ska man öka sexlusten?
  • Skottdagen2008

JOPP! Rosenrot är helt klart en "upppiggande" rot . Slutade tyvärr äta det då jag blev gravid, men ska börja ta det igen då man även blir piggare och inte bara sexuellt.

zukigirl skrev 2007-10-15 07:38:03 följande:
    Jag kan rekommendera dig att äta rosenrot! Det är "allmänt" uppiggande men jag märkte det speciellt på sexlivet. Vet att det är fler som reagerat så.
  • Skottdagen2008

Visst är det märkligt. Kommer man vännerna inför skalet så visar det sig att nästan alla har sex mindre än 1 gång i månaden, i alla fall efter barnfödandet för att man helt enkelt är för trött. Ibland verkar det som om man är onormal för att man helt enkelt inte har sex 2 gånger i veckan eller rättare sagt att man skulle ha ett sämre förhållande för att man inte är kaniner, men vi älskar verkligen varandra och vet att det inte är pga sexet som vi håller ihop. När vi väl har det önsakr vi båda att det skulle ske oftare, men tröttheten vinner och tiden också.

cellabella skrev 2007-10-15 08:23:41 följande:
    Skottdagen2008 Jag tycker också det är konstig att fler inte vågar säga att de har sex sällan. När man läser på såna här sidor verkar det som att två gånger i veckan är lite. För mig skulle det vara jättemycket! För de flesta i min vänkrets är det absolut vanligaste runt 1 gång i månaden, och det är inget som nån pratar om som ett problem. I tonåren var jag ihop med en kille som tjatde om sex jämt, det resulterade i att jag hade ont i magen varje kväll när jag gick och la mig. Det satt i i flera år efter att vi gjort slut, därför tycker jag det är hemskt med tjat. Jag skulle aldrig kunna ha en bra relation med en kille som inte hade ungefär samma behov som jag, men om det nu var så är det absolut sämsta man kan göra att tjata! Så ni som har killar som tjatar, få dem att förstå att det är det effektivaste sättet att ta bort all lust!
  • cellabella

Skottdagen2008

Hur mycket sex man har är ju verkligen inget kvitto på hur förhållnadet är. Huvudsaken är väl att båda är ganska nöjda, så att man inte är på helt olika plan. Jag och min sambo har det oftast väldigt bra och jag känner mig mycket kär, trots att vi också är långt ifrån kaniner. Och vi var på samma sätt innan vi fick barn, till skillnad från dig är jag (och sambon) verkligen nöjda med frekvensen. Men ni verkar ju inte heller se det som ett problem och det är huvudsaken, eftersom vi faktiskt är normala!

• Skottdagen2008

Exakt

cellabella skrev 2007-10-15 08:57:40 följande:
    Skottdagen2008 Hur mycket sex man har är ju verkligen inget kvitto på hur förhållnadet är. Huvudsaken är väl att båda är ganska nöjda, så att man inte är på helt olika plan. Jag och min sambo har det oftast väldigt bra och jag känner mig mycket kär, trots att vi också är långt ifrån kaniner. Och vi var på samma sätt innan vi fick barn, till skillnad från dig är jag (och sambon) verkligen nöjda med frekvensen. Men ni verkar ju inte heller se det som ett problem och det är huvudsaken, eftersom vi faktiskt är normala!
  • bambibloggagratisse

Jo, men nu har vi ganska olika sexlust... och jag vill ju att min m2b ska vara 100% nöjd :)

• Skottdagen2008

Då får han och "lena" gå in på toa i 5 minuter så var det klart

• Skottdagen2008

Du kan ju alltid skvallra att ALLA faktiskt inte har sex så ofta som han vill och att det nästan verkar mer normalt att ha det mer sällan än han vill om han nu menar att andra minsann osv.

• snofsan

heheh jag vet en sak som du INTE kan ta på dej om du vill minsa hans sexlust å de e en korsette.. mohahahhahahah

• Igia

Prova att ha sex på olika ställen där ni bor, kväll, dag, morgon. Kanske inte alltid planera att ni ska ha sex. Gå och fundera på vart du skulle vilja vara. Finns det något ställe du fantiserar om? Köket? Tvättstugan? Drick lite vin :) Egga upp dig lite innan han kommer hem från jobbet, ta honom direkt innanför dörren. Har ni barn kanske ni kan få barnvakt en em...
    Att ha sex på olika ställen i olika ställningar brukar få igång lusten, då kommer fantasierna igång oxå och man bara längtar till nästa gång :)

Har oxå hört att rosenrot kan vara bra men det kan oxå sätta sina spår på levern så det bör man kolla upp om man äter mkt och länge. Har inga direkt belägg för detta men jag har läst det på flera ställen.

Hoppas ni får framgång i sexlivet!

• bambibloggagratisse

Jag har hört tidigare att Rosenrot kan öka lusten (tror att det var nån mer i tråden som nämde det) så jag köpte det idag.. får se om det ger nån effekt

Svar på tråden Hur ska man öka sexlusten?