• lillamillan

Annorlunda bröllopsminne....

Jag vill dela med mig av något som hände på förmiddagen samma dag som vi skulle gifta oss.

Som ni säkert vet och förstår så är man lite stressad och spänd den stora dagen.
    Kl 09:00-10:00 skulle jag vara hos frisören, styla håret och sminkas.
    Sen öpnnade blombutiken där vi skulle hämta buketten och tias blomma kl 10:00 men dom ahde lovat att komma lite tidigare bara för vår skull.

Hos frisören drog det ut på tiden så först kl 10:30 var vi med bilen utanför den galleria där blombutiken var.
    Min blivande gick för att snabkomma kontot och upptäckte att han bara hade 200 kr där
    (mitt kort med den större summan hade han glömt hemma än fast jag bad honom att lägga det i sin plånbok) så jag kände mig lite lagom stressad.

Som tur var hade jag en vän med mig i bilen som skulle bo hos oss hela helgen och hon sa att hon kunde lägga ut så länge så att vi skulle slippa åka hem och hämta kortet på en gång.
    Det var ju lite bårdis att hämta blommorna, fara hem o byta om och sen åka till fotografen.

Min blivande samt min vän skyndade in i gallerian och jag stannade kvar i bilen.
    jag väntade och väntade....tittade mot dörren och undrade varför det tog sån tid.
    Efter 10 nervösa minutrar så kom min vän ut och sa lite försiktigt att det var stängt och att personalen förmodligen hade försovit sig (en matbutik mittemot hade sagt att det hänt förr).

Jag lovar att då blev jag som tokig, likande säkert en bridezilla!!
    "Vad i h-vete säger du??!?!!??"
    Jag hoppade ur bilen, rusade in i gallerian och såg att galleret var nerdraget föramför öppningen till butiken.
    Folk stod och ringde och försökte fåtag på personalen men utan att lyckas.
    Det var säkert 10 pers som stud där och såg oroliga ut, antagligen förstod även som att det här inte var så kul för en blivande brud.

Jag var som tokig när jag kom in där "VAR ÄR MINA BLOMMOR!?!?"
    min vän hade lokaliserat dom och pekde in i butiken där dom stod innaför en glasdörr.

Jag högg tag i gallert och skakade det....
    "Lugna dig" bad min vän.
    Men jag var inte ett dugg lung.
    Sådär fick dom ju bara inte göra!!
    Försova sig när min brudbukett fanns där på insidan.....det var fruktansvärt oproffsigt!

Jag tittade ner mot glvet och uppskattade med ögonen att det var ca 15-20 cm mellan gallret och golvet.
    "Jag SKA ha mina blommor!" sa jag
    la mig kvickt ner på mage och drog mig in i blombutiken, öppnade gladsörren, tog min bukett och påsen med Mathias bloma och drog mit ut igen.

"Akta håret!!" ropade min vän till mig.
    Jag ställde mig upp, borstade av byxorna och sa bara "Nu måte vi åka!"
    Och sen gjorde vi det.

Vi hann hem och byta om innan vi skulle till fotografen.

Nu VET jag att man inte får ta sig in i stängda butiker, men det var en mycket viktig bukett där på insidan som jag var tvungen att ha.
    Och med tanke på hur oproffsigt dom uppfört sig så kommer jag inte att vilja ge dom en enda krona för buketten (hypericumbären var förresten i fel färg...dom dkulle vara bruna inte ljusröda).

Butiken har ännu inte hört av sig varken med en ursäkt eller med kvar om pengar, men jag har kontaktat tidningen för en lite annorlunda bröllopsstory.
    Dom behöver absolut inte nämna butikens namn...men jag vill dela med mig av vad jag var med om.

Jag ändrade i traditionen lite
    jag hade något blått, något nytt, något gammalt och något stulet....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-09 20:54
    Ni här inne som vet hur det är när man ska gifta sig, nerver o så...ni som har förståelse för mitt handlande.
    skriv gärna en kommentar under VK´s artikel

Det är så många som skrivit otrevliga och orelevanta saker så jag blir alldeles lessen.

Jag ÄR ingen tjuv annars jag tycker inte att det är ok att stjäla, jag tror inte att världen snurrar kring min axel osv..

www.vk.se/Article.jsp

• Svar på tråden Annorlunda bröllopsminne....
  • lillamillan

Ja, det blir väl lätt så när man inte tar ansvar för det man själv ställer till....

Det är naturligtvis "brudparets" fel att hon inte kan gå till jobbet o att hon försov sig o inte vågade berätta sanningen för sin chef....eler?

Det enda vi gjorde var ju att ta buketten för att hinna få den i tid och sen när vi blev tillfrågade så sa vi att det var ok att skriva en ltien artikel om det i tidningen.
    Inte visste vi att det skulle finnas med i hela landet sen?!?!

• Adamia

Ha ha, hon kanske lär sig nu att det kan bli konsekvenser av att inte komma i tid till jobbet? Ser du, nu har du fått mig till att bli en mobbare också!!!

• lillamillan

mm men dom skyller ju ifrån sig.....
    Sen vet inte jag om hon ens har kvar sitt jobb eller om hon fick kicken...
    Chefen var inte så nöjd på henne.

• Tuss78

Jag tycker att det var skitkul det som bruden gjorde!

HAHAHAHA!!!!

• Fru 2009

vad bra, då vet ju jag vad jag ska göra om någon schabblar på vår bröllopsdag, jag bryter mig in i affären !!

Och sedan ska en massa tidningar få skriva om det...

Visst att det är OLAGLIGT att stjäla, och sedan VÄGRA BETALA för det, men vad spelar det för roll? Det är ju inte mitt problem..
    Alla kommer ju hejja på mig i alla fall och bara tycka det var tufft !!

Underbar värld vi har, ingen dubbelmoral alls...förstår inte varför så många undrar varför ungdomars och barns brottslighet (snatteri, stöld och mycket annat) ökar.
    Det är ju bara tufft att stjäla ju !!
    Framförallt när man inte kan leva utan just den grejen och affären vägrar öppna när man vill ha det...

Hejja Sverige !

• Waersta

Du har en viss poäng, helt klart..

Fru 2009 skrev 2007-10-13 23:11:45 följande:

vad bra, då vet ju jag vad jag ska göra om någon schabblar på vår bröllopsdag, jag bryter mig in i affären !! Och sedan ska en massa tidningar få skriva om det...Visst att det är OLAGLIGT att stjäla, och sedan VÄGRA BETALA för det, men vad spelar det för roll? Det är ju inte mitt problem..Alla kommer ju hejja på mig i alla fall och bara tycka det var tufft !! Underbar värld vi har, ingen dubbelmoral alls...förstår inte varför så många undrar varför ungdomars och barns brottslighet (snatteri, stöld och mycket annat) ökar.Det är ju bara tufft att stjäla ju !! Framförallt när man inte kan leva utan just den grejen och affären vägrar öppna när man vill ha det...Hejja Sverige !
  • lillamillan

Fru 2009 skrev 2007-10-13 23:11:45 följande:

vad bra, då vet ju jag vad jag ska göra om någon schabblar på vår bröllopsdag, jag bryter mig in i affären !! Och sedan ska en massa tidningar få skriva om det...Visst att det är OLAGLIGT att stjäla, och sedan VÄGRA BETALA för det, men vad spelar det för roll? Det är ju inte mitt problem..Alla kommer ju hejja på mig i alla fall och bara tycka det var tufft !! Underbar värld vi har, ingen dubbelmoral alls...förstår inte varför så många undrar varför ungdomars och barns brottslighet (snatteri, stöld och mycket annat) ökar.Det är ju bara tufft att stjäla ju !! Framförallt när man inte kan leva utan just den grejen och affären vägrar öppna när man vill ha det...Hejja Sverige !
    Och det där var ett moget uttal.

Skulle du gå in på ICA o köpa en bukett om butiken din bukett fanns i inte öppnat 45 min efter utsatt tid o 15 min före dit bröllopsfotografering?

Nu BRÖT jag mig inte in, jag hade itne sönder ngt o plockade bara ut MIN bukett o inget som inte fanns mitt namn på.
    Det är lite skillnad än attt snatta till höger o vänster.

Och sedan bad vi inte massa tidningar att skriva om det, vi var inte beredda på att finnas med i tidningar i hela sverige.
    VK bad oss att få skriva om det som hänt, en liten notis trodde vi.
    Sen ringde expressen, aftonbladet, metro osv förljade morgon och skrattade och tyckte att det hela var mycket roligt och dom kunde se framför sig denna uppstressade brud som tog saken i egna händer då paniken blev för stor.

Butiken hörde inte av sig till oss, det var märkligt tyckte jag.
    Men tydligen hade ngt liknande hänt tidigare o då var det en anställd i en närliggande butik som hjälpte brudparet att på samma sätt få ut sin bukett men då tog dom lite andra blommor med eftersom att en hårlilja saknades.

Jag ville inte själv ringa butiken för jag var allt för sne på dom som lyckats bli så sena på en så FÖR OSS viktig dag.
    det stod ju på beställningssedeln att vi skulle hämta ut buketten kl 10:00, då ska det väl finnas personal där?
    Och att sedan få höra av matbutiken mittemot at det inte är ovanligt att dom försover sig...det var ju än mer upprörande. Då tar dom ju inte sitt jobb på allvar!

men folk får väl se det som dom vill...att det självklart är ok för alla att snatta till höger o vänster bara för att dom är lite stressade eller så.
    Men de som tänker så saknar ju ngt...eller så är det ren avundsjuka som vanligt :P
  • lillamillan

Sen vill jag tillägga att butiken BJÖD på buketten o såg det själva varken som inbrott eller stöld.
    Butiksägaren tyckte att det var hemskt att det itne funnits ngn där 45 min efter öppning för sånt ska inte få hända sa hon.
    Antingen hör man av sig till brudparet själv vid försening eller till ngn annan som kan åka o öppna då man ser att man blir sen.....

sen tyckte butiksansvariga att det var väldigt dåligt att hon som inte dök upp ej heller hade kontaktat oss....

• Fru 2009

hahahaha... och sedan avslutar jag med att kalla alla som inte håller med om att det jag gjorde var bra för omogna och avundsjuka...

Go Sverige, Go Sverige, Go Sverige !!

Svar på tråden Annorlunda bröllopsminne....