• lillamillan

Annorlunda bröllopsminne....

Jag vill dela med mig av något som hände på förmiddagen samma dag som vi skulle gifta oss.

Som ni säkert vet och förstår så är man lite stressad och spänd den stora dagen.
    Kl 09:00-10:00 skulle jag vara hos frisören, styla håret och sminkas.
    Sen öpnnade blombutiken där vi skulle hämta buketten och tias blomma kl 10:00 men dom ahde lovat att komma lite tidigare bara för vår skull.

Hos frisören drog det ut på tiden så först kl 10:30 var vi med bilen utanför den galleria där blombutiken var.
    Min blivande gick för att snabkomma kontot och upptäckte att han bara hade 200 kr där
    (mitt kort med den större summan hade han glömt hemma än fast jag bad honom att lägga det i sin plånbok) så jag kände mig lite lagom stressad.

Som tur var hade jag en vän med mig i bilen som skulle bo hos oss hela helgen och hon sa att hon kunde lägga ut så länge så att vi skulle slippa åka hem och hämta kortet på en gång.
    Det var ju lite bårdis att hämta blommorna, fara hem o byta om och sen åka till fotografen.

Min blivande samt min vän skyndade in i gallerian och jag stannade kvar i bilen.
    jag väntade och väntade....tittade mot dörren och undrade varför det tog sån tid.
    Efter 10 nervösa minutrar så kom min vän ut och sa lite försiktigt att det var stängt och att personalen förmodligen hade försovit sig (en matbutik mittemot hade sagt att det hänt förr).

Jag lovar att då blev jag som tokig, likande säkert en bridezilla!!
    "Vad i h-vete säger du??!?!!??"
    Jag hoppade ur bilen, rusade in i gallerian och såg att galleret var nerdraget föramför öppningen till butiken.
    Folk stod och ringde och försökte fåtag på personalen men utan att lyckas.
    Det var säkert 10 pers som stud där och såg oroliga ut, antagligen förstod även som att det här inte var så kul för en blivande brud.

Jag var som tokig när jag kom in där "VAR ÄR MINA BLOMMOR!?!?"
    min vän hade lokaliserat dom och pekde in i butiken där dom stod innaför en glasdörr.

Jag högg tag i gallert och skakade det....
    "Lugna dig" bad min vän.
    Men jag var inte ett dugg lung.
    Sådär fick dom ju bara inte göra!!
    Försova sig när min brudbukett fanns där på insidan.....det var fruktansvärt oproffsigt!

Jag tittade ner mot glvet och uppskattade med ögonen att det var ca 15-20 cm mellan gallret och golvet.
    "Jag SKA ha mina blommor!" sa jag
    la mig kvickt ner på mage och drog mig in i blombutiken, öppnade gladsörren, tog min bukett och påsen med Mathias bloma och drog mit ut igen.

"Akta håret!!" ropade min vän till mig.
    Jag ställde mig upp, borstade av byxorna och sa bara "Nu måte vi åka!"
    Och sen gjorde vi det.

Vi hann hem och byta om innan vi skulle till fotografen.

Nu VET jag att man inte får ta sig in i stängda butiker, men det var en mycket viktig bukett där på insidan som jag var tvungen att ha.
    Och med tanke på hur oproffsigt dom uppfört sig så kommer jag inte att vilja ge dom en enda krona för buketten (hypericumbären var förresten i fel färg...dom dkulle vara bruna inte ljusröda).

Butiken har ännu inte hört av sig varken med en ursäkt eller med kvar om pengar, men jag har kontaktat tidningen för en lite annorlunda bröllopsstory.
    Dom behöver absolut inte nämna butikens namn...men jag vill dela med mig av vad jag var med om.

Jag ändrade i traditionen lite
    jag hade något blått, något nytt, något gammalt och något stulet....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-09 20:54
    Ni här inne som vet hur det är när man ska gifta sig, nerver o så...ni som har förståelse för mitt handlande.
    skriv gärna en kommentar under VK´s artikel

Det är så många som skrivit otrevliga och orelevanta saker så jag blir alldeles lessen.

Jag ÄR ingen tjuv annars jag tycker inte att det är ok att stjäla, jag tror inte att världen snurrar kring min axel osv..

www.vk.se/Article.jsp

• Svar på tråden Annorlunda bröllopsminne....
  • Waersta

Go girl! Jag hade gjort samma sak!!

• lillamillan
    Waersta skrev 2007-10-08 11:04:40 följande:
    Go girl! Jag hade gjort samma sak!!
    haha skönt att höra
    (man kan ju bli lite annorlunda med bröllopsstress i sig)
  • scottishwife

det du gjorde var helt underbart, hur kan man som florist inte vara där på utsatt tid. försova sig finns ju inte på kartan när man har butik.

vore kul att höra vad butiken har att säga och om de kommer att höra av sig med krav på betalning. någon måste ju ha informerat dem om att en galen brud kröp in och hämtade sin bukett *asgarv* helt underbart

du kanske får besök av polisen snart...:) jag skulle vilja se den butik som polisanmäler det

• lillamillan

VästerbottensKuriren var här o intervjuade oss...dom ville ha med det i tidningen

• Waersta

ni berättade väl om kondomerna med?

lillamillan skrev 2007-10-08 14:11:35 följande:
    VästerbottensKuriren var här o intervjuade oss...dom ville ha med det i tidningen
  • MissDoe

You GO Girl! *gapskrattar*

Sa dom när/om artikeln skulle tryckas? Vill ju klippa ut och spara juh! Men har inte vk hemma så måste be sambon sno en från sitt jobb..

• MissLovely

Hahaha Vilken gryyyym brud!! Tummen upp för deeej

Hade gjort samma, o stå på dej om dom vill ha betalt

• Fröken Figo

Haha!! Bra gjort!! Tur att du är smal och fick plats i springan!! Vete fasen om jag kunnat göra ett sånt stunt...

Grattis till bröllopet!

• oss två

Idag står det om dig på expressen.se,lär väl stå i tidiningen me..haha..

• AnnaochHenrik

Helt underbar berättelse! Vilken tur att inte butiken var larmad, tänk om du blivit haffad för inbrott och fått spendera bröllopsdagen på polisstationen!

Svar på tråden Annorlunda bröllopsminne....