Inlägg från: Ernhake |Visa alla inlägg
  • Ernhake

    Malmöbrudar del 2

    Jag hittar iaf!!

    Hur har resan varit Mrs Marley??
    Hittade ni nått skoj i NY?

  • Ernhake

    Jag var på salong CAPO och de har visserligen inte makeup vad jag vet (kan vara värt att fråga dem) men det ligger en make-up butik vägg i vägg iaf =)

  • Ernhake

    Mrs Marley

    Tack!! Svårt bara att hitta en bra klänning till..

  • Ernhake

    Bröllop 2008

    Du kan nog vara lugn. De måste juh ge alla blivande brudar samma svar och att vara ute mer än ett halvår i förväg behövs nog inte.

    Någon som vet nått bra ställe att göra extensions på?
    För eventuellt måste jag sätta i lite extra hår för att få bra effekt och volym.. tänkte ha det utsläppt så det skall helst inte se platt och livlöst ut..

  • Ernhake

    Mrs Marley

    Jo, hörde om de extension som man kan ta i och ur, kan vara en idé. Fast jag funderar på om det inte ska bli page igen efter bröllopet. Det enda jag vet är att emesuell blir det inte iaf!!

    Slöjan är lite ivoryfärgad.. eller den var nog vit men efter 100 år har den gulnat och blivit lite skitig :S

  • Ernhake

    Bröllop 2008

    Det är hur lugnt som helst, vet precis hur du menar!! Skönt att vara ute i god tid och kunna stryka något från listan så att man kan pusta ut och känna att det iaf är en sak mindre att tänka på =)

  • Ernhake

    Mrs Marley

    Jag tänkte satsa på lite mer färg i klänningen, typ champagne för dels gillar jag det och så kommer mönstert i slöjan fram ordentligt. Känner mig inte helt hemma i vit klänning.

    Ringarna är långt ifrån klara, ska dit om någon vecka och göra en första provning, sen skall vi bestämma var stenarna skall sitta, vilka stenar vi skall ha och hur vi vill ha ytan på ringen. Så det dröjer nog ett par veckor till. Plus att jag har börjat fundera på om jag inte vill ha en lite större princessslipad sten i mitten av min alliansring.. så vi är långt ifrån klara.. Dröjer nog någon månad till. Hur går det för er? Snart dax att uppdatera bloggen?? =)

  • Ernhake

    Mrs Marley

    Vilka tre ringar funderar du på?
    Och vilken guldsmed har ni bestämt er för?

  • Ernhake

    Svårt val!!
    Jag hade nog hoppat det översta alternativet även om jag tycker att det är det estetiskt mest tilltalande för det är dumt att inte kunna ha ringarna var för sig. Inte alltid man vill ha sitt bling på sig. Jag är själv inne på att göra som på den nedersta bilden för de är så himla fina dock lite opraktiska eftersom man lätt kan fasta i kläder, vantar osv. Min tanke från början var en enkel alliansring som den du har i mitten men som sagt.. börjar bli sugen på att ha en större sten i mitten..

  • Ernhake

    Åhh va jag är otålig, väntar på svar från butler för att se om jag kan göra om min vigselring till en sådan. Alltså till en alliansring med en större sten i mitten. De är sååå fina!!
    Fast alla avråder mig från att göra det men jag vill verkligen ha en sån. Så vi får väl se hur det blir när Butler kommer med det avgörande svaret.

  • Ernhake

    Mrs Marley

    Vilken guldsmed har ni bestämt er för?
    Har precis som du oxå bestämt mig för en som påminner om din tredje. Jag vill ha en ring som jag verkligen bara älskar och det gör jag med den. Och precis som du skrev så kommer jag ändå inte kunna ha den på mig på jobbet så då vill jag ha något lite extra istället!! För den måste inte fungera varje dag.
    Men fortfarande inget svar från Butler, böejar bli lite orolig nu, funderar på att maila honom igen för säkerhetsskull. Han brukar svara snabbt annars nämligen.

    Vad ska du göra i sthlm?
    Själv ska jag dit nästa vecka eller veckan efter det.. Har du några roliga tips på butiker man ksall besöka när man är där?

  • Ernhake

    Vad hände med denna tråd??
    Har alla tagit paus i planerandet??

  • Ernhake

    Mrs Marley

    Japps nu har vi varit hos Butler igen och designat om våra ringar, du kan se ritningen i mitt galleri eller i bloggen. Känns perfekt och David är väldigt bra att ha med att göra. Vilken smed valde ni?

    Själva har vi nog valt att skjuta upp vår bröllopsresa och bara åka på nån liten nästa år men ta får långa resa till Asien och Australien lite längre fram. Jag har precis fått nytt jobb så då kommer jag inte hinna jobba ihop så lång semester som jag hade önskat. men jag känner ingen stress över att allt måste ske samtidigt jag delar gärna upp allt så man får fira hela året =)

  • Ernhake

    Bröllop 2008

    Tänkte ni köpa färdiga ringar eller designa dem själva??
    Om det är färdiga så gillar jag Hugo Nilsson som ligger på gågatan strax innan Gustav (om man kommer från triangeln)eller på Östa förstadsgatan precis nere vid triangeln ligger det nog tre guldsmeder som har lite blandat att erbjuda. Men om ni vill designa själv så kan jag rekommendera David J Butler som ligger bakom lillatorg eller Peter nere på Regementsgatan vid kronprinsen.

    Vet inte nått om en bröllopssvit men hörde att man kunde hura en lägenhet i turning torso, kanske hade kunnat vara nått..

  • Ernhake

    Någon som känner till en manlig sångare med gitarr som kan tänka sig att sjunga på bröllop?

  • Ernhake

    SacredHeart

    Vi har allt under kontroll. Hittade min drömklänning i tisdags, bokat sånger till vigseln, bestämt hur inbjudningar skall se ut, bestämt meny, beställt ringarna, bestämt dukning, bokat vigselförättare, hittat kostym till m2b, vet var vi ska hyra tält.. ja, det mesta är redan fixat!

    Tycker inte alls att ni är tidigt ute! Ett år innan känns juh bara smart!

    Nu ska jag bara hitta florist, hårfrisör och någon manikyrist. Detta hade juh inte varit problem om vigseln skulle vara i Malmö men så är inte fallet. Vi ska gifta oss ute på en gård på Österlen. Så jag får väl göra lite research där, typ Ystad/Löderup hållet. Ingen som vet nått?

  • Ernhake

    Koja

    Mycket att stå i!! Med det fixar du!

    Jag beställde min klänning i lördags på Atelje MB och jag har skickat in papper på namnbyte men vet inte än om vi får det. Du behöver dopboksutdrag på två släktingar som burit namnet tidigare och det får du genom deras församling som de tillhörde som nyfödda. Om inte församlingen har kvar dem finns de ofta på ett landsarkiv. Vad ska ni byta till för namn?

    Förlovningsringarna är vi fullt uppe i att designa men nu tror jag att de är på väg. Vi har snart gjort de sista ändringarna. Hela tiden beställer vi mer diamanter så snart kommer vi bli panka oxå =)

    Klänningen matchar inte ells med den frisyr jan planerade från början så nu måste jag tänka om. Måste ha uppsatt.

    Det här med att planera bröllop e inte helt lätt, man kan bli galen av mindre =)

  • Ernhake

    Mrs Marley

    Vad blir det för ringar? Och vem skall göra dem?

    Vi ska till Butler imorgon för vår fjärde konsultation, nu borde de snart vara klara =) Har även beställt klänning och en massa annat pyssel. Men nu har jag börjat på mitt nya jobb så jag hinner knappt göra nått mer än att jobba och sova känns det som. Men vi måste ändå vänta på svar om jag får byta efternamn eller inte innan vi kan gå vidare i vår planering.

Svar på tråden Malmöbrudar del 2