• Mrs Marley

    Malmöbrudar del 2

    Hoppas att alla hittar hit nu när den gamla tråden är stängd.....

  • Svar på tråden Malmöbrudar del 2
  • Ernhake

    Bröllop 2008

    Tänkte ni köpa färdiga ringar eller designa dem själva??
    Om det är färdiga så gillar jag Hugo Nilsson som ligger på gågatan strax innan Gustav (om man kommer från triangeln)eller på Östa förstadsgatan precis nere vid triangeln ligger det nog tre guldsmeder som har lite blandat att erbjuda. Men om ni vill designa själv så kan jag rekommendera David J Butler som ligger bakom lillatorg eller Peter nere på Regementsgatan vid kronprinsen.

    Vet inte nått om en bröllopssvit men hörde att man kunde hura en lägenhet i turning torso, kanske hade kunnat vara nått..

  • Bröllop 2008

    Vi vet inte om vi ska designa själva eller köpa färdiga. Tack för tipsen om guldsmeder mm, vi får gå och kolla lite hittar vi inte det vi vill ha får vi kanske tänka på att designa själva.

  • Vidalila

    vi har inte tagit en paus i planerandet, ,men från BT! Återkommer snart igen ;)

  • Ernhake

    Någon som känner till en manlig sångare med gitarr som kan tänka sig att sjunga på bröllop?

  • SacredHeart

    Hade inte en susning om att en ny tråd var startad kul att se att planeringarna är i full gång för er

    Våra planer är i full fart, har bokat bröllopsnatten nu (Hilton Malmö)Det fanns en kvar när vi bokat vår och det var 2 veckor sedan :-P så jag tror vi hade tur där.

    Vi ska ner till familjen över jul, och då vill vi inte hålla på med bröllopsprylar, men nästa gång vi åker ner, så ska vi boka allt vi behöver boka (vi har prel.bokat det mesta redan) t.o.m. tårtan har vi bokat

    Kram på er alla

  • SacredHeart

    6 september är vår stora dag Vi är vädigt tidigt ute, jag vet, men jag vill ha så mycket som möjligt färdigt, så inget kan gå snett. Lite av ett kontrollfreak faktiskt
    Min ring har vi varit och pratat med Butler om faktiskt Guuuuuuud så trevlig han är!!!!!! Jag visade honom bilden på ringen jag vill ha, och han har skissat en nästan likadan medans vi var där Naglarna ska jag fixa på Nails. Hon är skittrevlig hon Diana. Rekomenderas varmt. Likaså Emmy på Salong Schampoo. Hur trevlig som helst. När jag tänker efter, så är alla jag har träffat i Malmö supertrevliga, om jag får jämföra med de jag stött på här i Stockholm....

    Ernhake er stora dag är på midsommar, eller?? Hur långt har ni kommit i planeringen??

  • Ernhake

    SacredHeart

    Vi har allt under kontroll. Hittade min drömklänning i tisdags, bokat sånger till vigseln, bestämt hur inbjudningar skall se ut, bestämt meny, beställt ringarna, bestämt dukning, bokat vigselförättare, hittat kostym till m2b, vet var vi ska hyra tält.. ja, det mesta är redan fixat!

    Tycker inte alls att ni är tidigt ute! Ett år innan känns juh bara smart!

    Nu ska jag bara hitta florist, hårfrisör och någon manikyrist. Detta hade juh inte varit problem om vigseln skulle vara i Malmö men så är inte fallet. Vi ska gifta oss ute på en gård på Österlen. Så jag får väl göra lite research där, typ Ystad/Löderup hållet. Ingen som vet nått?

  • Koja

    Oj här var det längesedan jag var?

    Ja vad har hänt??

    Har gjort upp provkort och ytterpärmar till alla trycksaker. Beställt papperna men inte fåt svar om de kommer in eller ej, måste nog kolla upp det???
    Varit och kollat i kyrkan och den är bara perfekt
    Har kollat på hotell till bröllopsnatten men ej bokat än.
    Ska till Vinslöv den 26 och kolla på klänningar.
    Måste skissa på ?save the date? kort.
    Ska kolla upp frisör och sminkning. Kan man boka så här långt innan??
    Vad hade ni för bra förslag, hittar dem inte??
    Naglar fixar jag själv.
    Mannens kläder tar vi lite senare.
    Ska kontakta den tilltänkta solisten, vet ej om hon kan eller vad hon är för någon???
    Vågar knappt kontakta Butler för att börja med vigselringen för vad jag förstått har priserna gått upp? oj vill verkligen inte veta vad den kommer kosta.
    Ska ner i statsarkivet och leta papper på släktingar inför namnbyte.. Puhhh

    Så här ser min planering ut som ska vara klar i februari. Hur ska jag hinna med allt detta????
    Så nu ska jag gå in i detta med bröllopsplanering, måste ta mig i kragen.

    Ernhake hur går det med ringarna???
    Har ni fått förlovningsringarna än???
    Ohh har du hittat klänning, hur ser den ut?? *nyfiken*
    Jag kan fortfarande inte bestämma stil?

Svar på tråden Malmöbrudar del 2