• Mrs Marley

    Malmöbrudar del 2

    Hoppas att alla hittar hit nu när den gamla tråden är stängd.....

  • Svar på tråden Malmöbrudar del 2
  • Ernhake

    Svårt val!!
    Jag hade nog hoppat det översta alternativet även om jag tycker att det är det estetiskt mest tilltalande för det är dumt att inte kunna ha ringarna var för sig. Inte alltid man vill ha sitt bling på sig. Jag är själv inne på att göra som på den nedersta bilden för de är så himla fina dock lite opraktiska eftersom man lätt kan fasta i kläder, vantar osv. Min tanke från början var en enkel alliansring som den du har i mitten men som sagt.. börjar bli sugen på att ha en större sten i mitten..

  • Mrs Marley

    Den i mitten föll jag för först, valde faktiskt min förlovningsring med tanke på den.
    Jag älskar den längst ner men är som du säger rädd att den fastnar överallt och att jag skadar stenen. Men det lutar nog mest mot den, eller.....jo de gör det.

  • Ernhake

    Åhh va jag är otålig, väntar på svar från butler för att se om jag kan göra om min vigselring till en sådan. Alltså till en alliansring med en större sten i mitten. De är sååå fina!!
    Fast alla avråder mig från att göra det men jag vill verkligen ha en sån. Så vi får väl se hur det blir när Butler kommer med det avgörande svaret.

  • Mrs Marley

    Visst måste man tänka på det praktiska men jag har kommit fram till att jag vill ha den tredje (den du oxå gillar) kommer ändå inte ha på den när jag arbetar. Förr hade nästan alla liknande ringar med en sten ch det har ju funkat för dom så då borde det funka för oss med
    Ska försöka hinna med guldsmeden på onsdag för sen ska jag vara i stockholm resten av veckan.

  • Ernhake

    Mrs Marley

    Vilken guldsmed har ni bestämt er för?
    Har precis som du oxå bestämt mig för en som påminner om din tredje. Jag vill ha en ring som jag verkligen bara älskar och det gör jag med den. Och precis som du skrev så kommer jag ändå inte kunna ha den på mig på jobbet så då vill jag ha något lite extra istället!! För den måste inte fungera varje dag.
    Men fortfarande inget svar från Butler, böejar bli lite orolig nu, funderar på att maila honom igen för säkerhetsskull. Han brukar svara snabbt annars nämligen.

    Vad ska du göra i sthlm?
    Själv ska jag dit nästa vecka eller veckan efter det.. Har du några roliga tips på butiker man ksall besöka när man är där?

  • Medina2

    Hej, Är ny här! Måste säga att jag tycker ni är väldigt söta hur ni planerar inför den stora dagen. Jag hoppas ni alla får ett underbart bröllop! /Medina

  • Ernhake

    Vad hände med denna tråd??
    Har alla tagit paus i planerandet??

  • Mrs Marley

    hej hej!
    man kan väl säga att jag har tagit en liten paus.
    Hade planerat att göra hur mkt som helst de senaste veckorna men jag har det så himla krigt på jobb så jag stupar i säng när jag kommer hem. Vi har iallafall bestämt oss för att åka till USA på vår bröllopsresa, det är ju alltid ngt.
    Min ring har jag inte kommit så mkt längre med eftersom jag inte har haft tid att träffa guldsmeden. Jag har varit runt och tittat på tyg till min klänning och har ganska bra koll på det. Tanken slog mig att jag kanske skulle kontakta fotografen oxå....men det får vänta lite till.

    Jag har noll koll när det gäller stockholm och butiker. Nu när jag var där så såg jag endast hotellet i Solna, fanns inte tid för ngt annan jag ska dock dit för lite tjejweekend i slutet av november...

    ...hur har det gått med din ring, fick du kontakt med Butler?

  • Bröllop 2008

    Hejsan, vi ska ner till Malmö nästa vecka och kolla på kyrkan/lokalen osv, det ska bli jätte roligt!

    Vi tänkte även kolla lite efter kläder till min blivande, vet ni några bra affärer som har snygga frockcoat (stavas det så haha). Har ni ngra tips om bra butiker att kolla ringar blir jag också jätte glad

    Nu är vi på G att boka, fotograf/solist till kyrkan/band til festen/bröllopssvit vi har fått en del förslag på detta, men har ni ngra som ni tycker är bra så blir jag jätte glad för fler tips.

  • Ernhake

    Mrs Marley

    Japps nu har vi varit hos Butler igen och designat om våra ringar, du kan se ritningen i mitt galleri eller i bloggen. Känns perfekt och David är väldigt bra att ha med att göra. Vilken smed valde ni?

    Själva har vi nog valt att skjuta upp vår bröllopsresa och bara åka på nån liten nästa år men ta får långa resa till Asien och Australien lite längre fram. Jag har precis fått nytt jobb så då kommer jag inte hinna jobba ihop så lång semester som jag hade önskat. men jag känner ingen stress över att allt måste ske samtidigt jag delar gärna upp allt så man får fira hela året =)

Svar på tråden Malmöbrudar del 2