• Brud 080823

Calles DK VS Systembolaget

Hej hej!

Idag har jag suttit och räknat lite på vad det blir för kostnad på drickat. Har jämfört Calles i DK med SB här i Sverige.
    Jag tog de sorterna som har rek här på BT, och tagit dem som fanns både där och här. (Det är inte bestämt om det blir just de är sorterna)

Resultat:

Mousserande
    Chapel Hill Sparkling 12fl Calles: 527kr SB: 907kr

Rött vin
    Montepulciano d'Abruzzo 40 fl Calles: 1600kr SB: 2160kr
    (Säkert alldeles för mycket beräknat)

Vitt vin
    Inycon Chardonnay 6 fl Calles: 295kr SB: 408kr

Öl
    Harboe Guld 6 flak á 24st Calles 385kr
    Tog den billigaste 33cl på SB
    Grön Tuborg (dansk) 6 flak av denna skulle kosta på SB: 1051kr

Vodka
    Svensk vodka 3fl Calles: 230kr SB: 654kr

GIN
    Svensk GIN 3fl Calles: 345kr SB:654kr

Likör
    Dooleys 2fl Calles: 205kr SB:352kr

Cognac
    Larsen VS 2 fl Calles: 307kr SB: 596kr

ROM
    Bacardi RAZZ 3 fl Calles: 499kr SB: 717kr

Summa ca Calles: 4895kr SB:6825kr

• Svar på tråden Calles DK VS Systembolaget
  • starchick

precis....jag ska nämligen till calles men det ligger i tyskland men tidigare i tråden lät det som att det var i dk

• oss två

mm...men jag som e så mkt i danmark har då aldrig sett nått calles i danmark..så du har så rätt, i tyskland ligger det

• Troll-P

Vi bor i Helsingborg och som det ser ut nu kommer vi köpa öl i Tyskland (pappa som är pensionär tar en dagstur med några polare som tjatat på honom). Sprit, endast avec, inhandlas i Tyskland på samma tur. Allt vin kommer köpas på Systembolaget pga utbudet är större, kvalitén är garanterat bra, vi kan köpa i princip hur mycket som helst och lämna tillbaka allt (nästan ) som blir över. Min mardröm är att vinet tar slut! Vi kommer ha gratis bar efter middagen med vin, öl och resterna av avec:en (konjak, whisky, baileys..). Är övertygad om att ingen kommer sakna starkspriten.

Ja, vi köper nog några cider också om det är någon som varken gillar vin eller öl.

• Brud 080823

Det var mitt fel ang att calles skulle ligga i danmark, för jag skrev nämligen DK.. men jag menade tyskland

• MissLovely

Dum fråga nu, men hur mycke får man handla o ta med sig till Sverige? Nu finns det inga tullar, men om dom kollar ändå?

• Peters Fridelina

Vi handlade allt i Tyskland! På Calles! Det är jättelätt att hitta och billigare än Bordershopen. (Om man jämför priserna med de som fanns på broschyren vi fick.) Fast vi missade avfarten när vi körde dit. Det är en ganska liten skylt. Så jag ska förklara för er alla hur man hittar till Calles!

När man kör av färjan i Puttgarden så kommer man ut på en väg som är EVIGHETSLÅNG och leder till hjärtat av Tyskland. (Bordershopen ligger till höger.) Fortsätt rakt fram och kör av vid avfarten till Burg. (Jag tror det är första avfarten.) Sen kör man vänster direkt man har kört av stora vägen. Där kommer man fram till ett ställe med MASSOR med affärer. Calles ligger på vänster sida lite bakom. Kör sakta, för skylten det står Calles på är STOOOR med MÅNGA affärsnamn och Calles står ganska långt ner.

Lycka till med inköpen!!! Det är en kanonrolig affär. De har allt! Från Nutella i 1kg´s förpackningar till div. spritsorter.

• oss två

Kan bara tipsa om att SKY i tyskland är ännu billigare än calles..men kan dock vara svårare att hitta..

• Troll-P

Mängden alkohol brukar inte vara något problem. Istället är det vikten ni ska se upp med om ni handlar utomlands! Bilar har viktbegränsningar och detta kollar de.

• BlivandeFruJohansson

Vart ligger Sky?

• Ljungfru

Hej brud 080823!

Till hur många gäster är mängderna dryck beräknat?

Nyfiken

• Brud 080823

Men vi har inget emot om det blir över

• oss två

Sky finns lite här ocg var, men brukar alltid finnas där det finns flera butiker, så finns calles finns det stor chans att sky oxå finns.

• johsjo

Hej

Vi kollade lite priser och åkte till nilséns i tyskland, ligger 5-10 minuter in i tyskland. Vi köpte vin för ca 50 kr/3 l . på systemet kostar samma vin 160:-. Vi köpte öl för ca 45kr/plattan, då köpte vi starköl (silvrig och passar vårt färgtema), sofiero och pripps.(prips lite dyrare). Vi köpte grants för ca 120kr. sen köpte vi massa mer,,, gin, sprit, likör, snapps, m,m,....

Förutom att vi kanske sparade någon tusing, så hade vi en supertrevlig resa, åkte över bron, och tittade på malmö, gränna och småland lite på vägen.

Men för att åka från stockholm, och göra vinst, så måste man handla lite... vi köpte för ca 9 000. räknar med att bara det vi sparade på vinet betalade resan, då vi hade boende gratis.

Svar på tråden Calles DK VS Systembolaget