• Brud 080823

Calles DK VS Systembolaget

Hej hej!

Idag har jag suttit och räknat lite på vad det blir för kostnad på drickat. Har jämfört Calles i DK med SB här i Sverige.
    Jag tog de sorterna som har rek här på BT, och tagit dem som fanns både där och här. (Det är inte bestämt om det blir just de är sorterna)

Resultat:

Mousserande
    Chapel Hill Sparkling 12fl Calles: 527kr SB: 907kr

Rött vin
    Montepulciano d'Abruzzo 40 fl Calles: 1600kr SB: 2160kr
    (Säkert alldeles för mycket beräknat)

Vitt vin
    Inycon Chardonnay 6 fl Calles: 295kr SB: 408kr

Öl
    Harboe Guld 6 flak á 24st Calles 385kr
    Tog den billigaste 33cl på SB
    Grön Tuborg (dansk) 6 flak av denna skulle kosta på SB: 1051kr

Vodka
    Svensk vodka 3fl Calles: 230kr SB: 654kr

GIN
    Svensk GIN 3fl Calles: 345kr SB:654kr

Likör
    Dooleys 2fl Calles: 205kr SB:352kr

Cognac
    Larsen VS 2 fl Calles: 307kr SB: 596kr

ROM
    Bacardi RAZZ 3 fl Calles: 499kr SB: 717kr

Summa ca Calles: 4895kr SB:6825kr

• Svar på tråden Calles DK VS Systembolaget
  • Brud 080823

PennyJenny, FruKnas

Det är ju olika hur man tänker. Som jag skrev i början, så blir det nog inte de sorterna vi skrev utan billigare. Därför räknar vi med att spara minst 2000-3000 kr.

Vi tänker inte köpa 40 fl utav samma vin, trodde att ni förstod det.... Det var bara en jämförelse. Lite jobbigt att skriva upp 6 olika sorter här på BT
    En öl i DK 2.80 en öl i SB. 7.80, lite skillnad blir det om man köper 6 flak...räkna på det själva.

Spriten kan var 100-200 kr flaskan billigare.

Vi ser det lite som en rolig resa också, inget tvång pga någon tajt budget.

• oss två

Danmark är kanske inte så mkt att åka till om man ska ha billigt vin, öl eller sprit, bättre att ta turen till Tyskland då. Där är det rikigt billigt. En flaska vin för 20 spänn som annars kostar 60-70 här finns det massor av.
    Absolut vodka 1 liter köpte jag i sommras för 110 spänn. men som sagt, ska man tjäna pengar så är det helt klart Tyskland man ska åka till.

• rto

Jag har också hört att Tyskland ska vara jätte billigt, 5 kr för en öl. Det är nog värt att åka dit.

• Brud 080823

oss två och rto

tack för att ni tänker som jag

• vår08

Hejsan

Vi var i Tyskland på boerdershopen och handlade till vårat bröllop... Vi var 2 par som åkte och delade på alla kostnder och tro mig visst märks det skillnad.. Vi handlade ALLT sprit, vin , öl , dooleys, grönstedt ja allt man har å allt gick på 4100`Kr för ca 70 personer... En bag in box låg på ca 60 kr av det vita vinet vi vaalde och det röda på ca 72 kr för en bag in box.. Vi åkte vid 5 på morgonen och var hemma vid halv 6 på kvällen igen.. En kanonrolig resa verkligen men jag kan tänka mig att åker man själva så kostar det ju mkt mera...

• Miss (snart mrs) A

Vi kommer defintivt köra till Tyskland, dels för att det är skoj med en liten roadtrip och dels för att man sparar ett par tusenlappar, de kan man ju utan problem spendera på något lyxigt till bröllopsresan istället

Jag kanske ska tillägga att vi bor i Malmö så det tar inte så fasligt lång tid - hade jag bott i Mellansverige eller högre upp hade det nog inte varit värt det!

• m2b08

Jag och min blivande tänker oxå köra till Tyskland och handla öl, vin och sprit. Vi är ca 90 personer och vi kommer att spara in över 3000kr och då har vi räknat med resan i priset.

• BlivandeFruJohansson

Bor i Norrköpin, men kommer åka dit Kommer bli billigare iallafall. Sen är de en kul resa me

• starchick

calles, ligger inte det i tyskland eller?

• oss två

Jo, vad jag vet finns bara calles i tyskland, aldrig sett det i DK?

Svar på tråden Calles DK VS Systembolaget