• Brud 080823

Calles DK VS Systembolaget

Hej hej!

Idag har jag suttit och räknat lite på vad det blir för kostnad på drickat. Har jämfört Calles i DK med SB här i Sverige.
    Jag tog de sorterna som har rek här på BT, och tagit dem som fanns både där och här. (Det är inte bestämt om det blir just de är sorterna)

Resultat:

Mousserande
    Chapel Hill Sparkling 12fl Calles: 527kr SB: 907kr

Rött vin
    Montepulciano d'Abruzzo 40 fl Calles: 1600kr SB: 2160kr
    (Säkert alldeles för mycket beräknat)

Vitt vin
    Inycon Chardonnay 6 fl Calles: 295kr SB: 408kr

Öl
    Harboe Guld 6 flak á 24st Calles 385kr
    Tog den billigaste 33cl på SB
    Grön Tuborg (dansk) 6 flak av denna skulle kosta på SB: 1051kr

Vodka
    Svensk vodka 3fl Calles: 230kr SB: 654kr

GIN
    Svensk GIN 3fl Calles: 345kr SB:654kr

Likör
    Dooleys 2fl Calles: 205kr SB:352kr

Cognac
    Larsen VS 2 fl Calles: 307kr SB: 596kr

ROM
    Bacardi RAZZ 3 fl Calles: 499kr SB: 717kr

Summa ca Calles: 4895kr SB:6825kr

• Svar på tråden Calles DK VS Systembolaget
  • Fejs

Tänk på att om du handlar vin här på SB så har jag hört att man kan lämna tillbaka de flaskor som ej går åt. Vet ej men det kan vara så med övriga sorter också men kanske värt att kolla upp för resan kostar ju också.

• Brud 080823

Jo vi har räknat på resan och så, vi kommer att spara ca 2000-3000 på att åka till DK. Vi bor i södra sverige så det är inte så lång resa.
    Vi tänker behålla det som blir kvar vilket fall som helst. Vi dricker vin rätt ofta, om inte annat bra att ha med sig till middagsbjudningar osv. Blir det alldeles för mycket av något så har vi vänner och släkt som gärna köper det av oss.

Det skiljer ca 10-20 kr per flaska vin mellan DK och SB. Så vi tycker det är helt klart värt att åka, kul upplevelse om inte annars

• Fejs

För hur många personer tänkte ni detta till?

• GME76   080802

Åh, vilken bra tråd. Har ju kompisar i Lund som ska på vårt bröllop o då kan man be dem fixa drycken.

Tack!

• Liinda_e

för 2-3000 skulle inte jag idas bemöda mej med en resa för att köpa alkohol......
    en annan sak om det skillde 10 000 tals kronor

• PennyJenny

Håller med Liinda, det skulle behöva vara större skilland för min del för att jag skulle lägga tid på att åka till danmark eller tyskalnd för att handla spriten. Men å andra sidan bor vi inte i södra sverige och vi hade inte en så tajat budget. Jag tycker personligen det var skönt att kunna lämna tillbaka det vi inte använde eftersom jag helst varierar mitt intag och öl och vin och inte ville ha 10 flaskar av samma vin hemma. ;)

• FruKnas

bara undrar, hur kan ni spara 2000-3000 kr på att åka till Calles när det bara skiljer 1930 kr på priserna du jämför...?

• Fejs

Jag funderar vaför alla åker dit och handlar annars... jag menar även om man inte ska ha fest. Lönar det sig verkligen, tycker inte 2000 kr är så jättemycket när man ska ha fest för 52 personer?

• BlivandeFruJohansson

Vi ska åka ner dit & handka, men då åker min familj me, så de blir en liten utflykt Sparar mer än 2000kr, de vill ja lova!!

Svar på tråden Calles DK VS Systembolaget