Mars-April 2008
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!
Vi har bokat kyrka, festlokal, fotograf, frisör, bröllopsresa, mina, tärnans och brudnäbbarnas kläder är klara, har gjort några inbjudningskort och lite dekoration. Så planeringen går riktigt bra.
Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)
Neppe, 8 mars 2008, Munsala kyrka, Finland
080315, Bromma kyrka (Stockholm)
MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand
Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)
Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)
Då lägger jag till mig på listan, även om jag är en ovan besökare här. Vi gifter oss 29 mars på min 30-årsdag!! Ska bli hur kul som helst, det finns ju mycket att fira då!
Yoyo78, 29 mars 2008, Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)
Och aldrig kunde jag tro att det skulle vara så roligt att gifta sig! Vårt förhållande (har varit ihop 7,5 år) blir bara bättre och bättre, vi har så roligt när vi klurar på överraskningar till bröllopet. Ska chocka gästerna på några olika sätt.
Dessutom var min tärna här på besök hela förra helgen och då köpte vi min drömklänning (på rea), jag känner mig fantastisk i den!! Vi kollade även ringar, skor, hon hjälpte till att bestämma psalmer och sedan var vi på bio och såg den romantiska "En ung Jane Austen". Det blev mycket bröllopssnack hela helgen, och det var så underbart att få vara fanatisk (hon gifte sig förra sommaren då jag var tärna, så hon har erfarenhet). En av de roligaste helgerna i mitt liv, kan rekommenderas! Så att det inte bara blir själva bröllopsdagen som blir härlig!
Jaha då var det fredag igen...och vi skall åka ner till svärmor över helgen nere i Tranemo trakten och imorron skall jag på shoppingtur till Borås
Har en favvo affär där som heter Zizzi...
Ha en bra helg, brudar!
Men kolla, nu börjar vi ju bli några stycken. Vad skoj! Vad långt ni har kommit!
Nataluskan. Vad säljer dom på Zizzi? Tror att tentan gick okej i alla fall, tack. Ringen såg jag hos en liten guldsmed med egen tillverkning och han gör en liknande till mig men som passar till min förlovningsring. Den är dock i samma stil som Engelberts "låga noveau med briljantslipade diamanter" men bredare och med lite större stenar .
www.engelbertstockholm.se/products/default.asp&CatID=10372
Jag brukar vara dålig på att länka grejer så vi får se om det funkar.
Yoyo78, vad kul att slå ihop firandet. Vi hade svaga planer på det eftersom min sambo fyller jämt, men vi fick inte ihop det riktigt.
Hmm, det var alltså butiken som var liten, själva guldsmeden var nog ganska normalstor har jag för mig .
Lägger till mig också. Har dock inte särskilt mycket ork över till bröllop just nu, håller på och sliter med ett examensarbete som inte vill bli färdigt.. Men kyrka, lokal och fotograf är bokat, toastmaster utsedd och klänningen på gång.
12april, 12/4 2008 Vreta Kloster, utanför Linköping
Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne
Är det någon som har koll på vilka blommor som det är säsong på i mars? Påskliljor antar jag, och det kan man ju ha i kyrkan kanske, men till bordsdekorationer och brudbukett vill jag ju ha något roligare... Skulle gärna ha krokus på borden (lila, gult, vitt), men inte i brudbuketten. Kan man köpa krokus i affär, eller måste man sno i grannarnas rabatter?
Härligt med en vårtråd och följa hur andra ligger i tiden så man inte är alltför mycket efter schemat.
Kan tillägga att jag inte var ensam att titta på klänning i Göteborg förra helgen och fick trängas med sommarbrudar
12april, 12/4 2008 Vreta Kloster, utanför Linköping
Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne
Brud i Thailand.., 5 mars, Koh Lanta, Thailand (bor Trollhättan)
Tänk egentligen vad knäppt det är att man börjar kolla brudklänningar så tidigt!!! Det är nästan ett halvår kvar för oss och här sitter man och ska försöka välja redan nu. Snacka om att det här med bröllopsplanerande kräver sin tid!