• MrsFellerA

Mars-April 2008

Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

• Svar på tråden Mars-April 2008
  • 080315

MrsFellerA, jag spanade lite i ditt galleri. Vilken jättefin klänning (den vita), var kommer den ifrån? Jag trodde att jag hade bestämt mig, men jag börjar vela lite, känner jag. Det finns ju verkligen hur mycket fint som helst att välja mellan. Dessutom kommer det ju nytt nu, vilket är besvärligt för en velpotta som jag .

Nä, nu måste jag nog gå och få min skönhetssömn...

• Miss (snart mrs) A

Åh, det här med fotografer är ju jättesvårt. Vi har fått bra pris, lite under 3000 för fotograferandet och sen tillkommer för bilderna - dock inte så dyrt så totalt tillkommer ca 1500... Vi ska ha fotograf i kyrkan, porträtt, fördrink och lite omgivning.

Vi hoppas också på utomhusfotografier men är på ett fint ställe så är det kasst väder löser det sig ändå!

Jag har glömt min ring hemma idag, känner mig helt handikappad... någon annan som lyckats bli ringberoende på de få månaderna man varit förlovad?

• 12april

Vi kommer att få betala 4000 för fotografen och då ingår 200 bearbetade bilder på en CD som vi får skriva ut från, plus ett gäng bilder som han egentligen inte är nöjd med men som kanske är kul att se (de kommer säkert vara bra också!) Det ingår dock inga utskrifter, och jag vet inte riktigt vad han tar för förstoringar om vi vill att han ska skriva ut dem...

Vi kanske skulle fota i Polen istället?

• MrsFellerA

080315

Den kommer från 1koo...det är det som står under "Den rätta?"-skylten...jag ville inte göra reklam å öppet..

Jag är också hur veligt som helst, och så vet jag inte om jag vill/vågar beställa från Kina. Suck...skulle verkligen vara skönt att ha en klänning färdig hemma i garderoben och slippa bry sig sen.

• Nataluskan

Mrsfeller A: Tyckte också att din klänning var väldigt fin

Det ska verkligen bli kul att många bilder, då man man ju hoppas att hälften eller 1/4 del då är det ändå väldigt bra...

Jaha snart är helgen här...och jag känner mig lite stressad.
    Har mycket på jobbet och vart bortrest i veckan, så dels har jag inte hunnit träna en enda gång och ja så vår helg kommer innehålla lite god mat (och hemmalagad inte restaurang trött på det)och lite film och så måste jag inte och jobba på söndag..

Vad hittar ni på?

• 080315

Låter som en mysig helg, Nataluskan.Veckorna går fort, det är bara fredag och måndag, tycker jag. Jag har tenta nästa vecka så jag måste plugga hela helgen. Egentligen har vi massa saker som vi måste göra i huset och trädgården, men det får vänta.

Jag kollade på ring i veckan och jag tror att jag har hittat "den rätta". Hurra!! Ska suga lite på det och kolla runt lite till, men jag har hela tiden haft ett ungefärlig idé och trodde att det skulle vara enkelt att hitta. Vanlig modell i vitguld med lite rundad skena och brillianter på rad. Visade sig att det inte var så enkelt i alla fall. Man vill ju att det ska kännas hundra eftersom den ska sitta där hela livet sen.

MrsFellerA, ja det var den jag menade. Jättefin. Fast jag vill nog gärna köpa min klänning i en affär där man kan klämma och känna och framför allt prova. Det är ju dessutom så himla skoj .

• Nataluskan

Hörrni det gick precis upp för mig att det är ju bara ett halvår kvar...
    Här ligger jag och läser bröllopstidningar

• Miss (snart mrs) A

Ja, bara 6 månader kvar... Hade diskussionen med den blivande maken igår, han är nämligen värsta tidsoptimisten och skjuter helatiden allting framför sig medan jag gärna vill komma igång lite. Hittade även en tidning med ett tidschema i och enligt det ligger vi back med nästan allt så han insåg att det var dags att sätta igång nu

Återigen har jag frågan ute om någon har tips på sömmerska/skräddare i Skåne, ska bli mkt spännande att se om jag får några tips denna gången!

• Nataluskan

Hihi då har vi samma typ av blivande..men jag ska sätta lite eld i baken på honom
    Jag tror vi ligger ganska bra och bättre blir det när vi vart på plats i november..

Om du vill ha tips på sömmerska i Skåne så skriv ett nytt inlägg så fler ser det under rubriken kläder el dyl så att många ser den.Lycka till!

• Miss (snart mrs) A

jepp, det var det jag hade gjort, kanske inte skrev det så tydligt här bara

I övrigt har jag så fullspeckat schema framöver att jag inte riktigt vet hur jag ska hinna med att planera allt innan julen har kommmit!

Svar på tråden Mars-April 2008