• MrsFellerA

    Mars-April 2008

    Är det nu någon som hittar hit? Här kan vi som gifter oss tidigt på vårkanten (alternativ sent på vinterkanten beroende på vart man bor) snacka av oss och byta idéer och tankar!

  • Svar på tråden Mars-April 2008
  • MrsFellerA

    Efter önskemål så testar vi att slå ihop våra månader....de ligger ju så nära varandra.

    "Hej Mars-2008-trådare..
    Jag är natalie från April-2008-tråden, var in till er och skulle skriva, men då var er tråd stängd, tänkte om vi kanske skulle slå ihop våra trådar, vi är inte så många i vår tråd och det är lite smådålig rullijans..tänkte vi kunde slå oss ihop..
    Om ni startar upp tråden så ska jag meddela mina kollegor på tråden om detta...om det är ok vill säga!!!"

  • MrsFellerA

    I hopp om att alla gamla "Mars 2008"-brudar hittar hit, så puffar jag lite för den nya tråden, då den gamla stängts för nya inlägg. Har också, efter önskemål, öppnat upp för "April 2008"-brudar! Vi verkar ju inte vara alltför många som ska gifta oss under dessa månader "and the more the merrier".

    Vi har nu betalat in handpenning till vår koordinator nere i Thailand, så vi är bokade och bekräftade. Spännande! Och lite scary! Det börjar närma sig...

  • Miss (snart mrs) A

    Hejhej!

    Vanligtvis finns jag under Apriltråden eftersom vi gifter oss 19 april men som Natalie säger är det lite ont om folk och aktivitet där. Trevligt att vi kan slå ihop oss

    Kan vi nya kanske få en liten uppdatering av vem och när och hur osv på er andra som varit med här ett tag?

    Jag kan ju börja med mig själv. Jag och min kille giftor oss som sagt 19 april i Skåne, vi håller vårt ställe hemligt tills inbjudningarna skickas ut. Har inte kommit så långt i planeringen, kollat lite klänningar och inbjudningskort men inget är färdigt än. Men nu ska vi snart sätta igång lite mer, det börjar bli dags att producera inbjudningkort (ska göra dem själv och antar att det tar lite tid) och klänning ska ut och provas (lutar dock åt att sy upp en).

    Funderar på att ha färgerna brunt, vitt och limegrönt genomgående, vad tror ni om det? Brunt är kanske lite tist på våren men det är ju så snyggt

    Oj, det blev ett långt inlägg!

  • Nataluskan

    Miss(snartmrs)A: Kul att du såg detta att jag tyckt vi skulle slå oss samman

    Då berättar jag lite om mig själv också då..
    Natalie och Johnny vi gifter oss den 5 april i Gdansk- Polen.
    Innan det i början på feb ska vi gifta oss borgerligt här hemma, detta för att det ska bli smidgare i Polen med det kyrkliga (som är det som vi räknar)
    Våra inbjudningar har redan gått eftersom vi ska vara utomlands och vi vill att man skall hålla datumet
    Vi kommer ha ett litet bröllop, ca 23st, närmaste släkt och familj och några utvalda väldigt nära vänner som vi umgås mest med. Klänning skall sys upp har hittat en kanon sömmerska i Solna..
    Just nu pågår letade efter den perfekta i mitt tycke rubinen som skall sitta i min ring...
    Ja i korta drag vad som händer nu...
    Vi har en hemsida natalieojohnny.weddingannouncer.com, där finns lite bilder nu på våra inbjudningar och jag tror jag lagt inte lite bilder på kyrkan och omgivningar..om inte annat så kommer jag göra det...

  • MrsFellerA

    Då får jag som "gamling" följa efter:

    Jag och min blivande gifter oss i Thailand den 20 mars. Vi kommer att åka helt själva och håller våra planer hemliga...så jag kommer nog inte at berätta alltför mycket om vem jag/vi är förrän efteråt. Vi har varit tillsammans i snart 7 år, förlovade i snart 2 år.

    Vi ska gifta oss på Moonlight Bay Resort, Koh Lanta, där vi har kontakt med en koordinator som får fixa det mesta åt oss. När det gäller själva planerandet och fixandet har vi bokat själva resan på två veckor. Dessutom har vi bokat två nätter i bröllopssviten på hotellet där vi ska gifta oss. Vi har tagit oss en första koll hos en guldsmed, som vi hoppas ska kunna göra våra ringar. Dessutom har vi nog kommit fram till en design på våra "Meddelande om vigsel"-kort, som ska skickas ut till nära och kära då vi kommer hem. Har också börjat jobba lite på en hemsida, så att vi kan dela med oss av bilder och så. När det gäller kläder så har min blivande köpt ett par byxor. Själv står jag i startgroparna för att beställa en klänning från USA, men jag måste bara bestämma mig för vilken jag egentligen vill ha.

    Det som vi nu har framför oss är att bestämma allt vad gäller vår bröllopsdag, alltifrån blommor och musik till middag och tårta. Dessutom måste vi ju börja fixa med pappersarbetet, eftersom det krävs lite mer än om vi hade gift oss i Sverige.

  • Miss (snart mrs) A

    Åh, så spännande att åka utomlands och gifta sig på en strand. Har en kompis syster som gjorde det och det var supervackert.

    Kommer ni skicka ut korten så alla hemma har dem dagen efter ni har gift er eller hur gör ni med det? Hihi, tänk så förvånade alla kommer bli!

  • Nataluskan

    Låter romantiskt att gifta sig på en strand om man känner att det passar en.
    Allt beror ju på vad man känner mest för.
    Det var nog så som MrsfellerA skall ha sitt bröllop som min m2b ville ha det från början nu är han så på när det gäller "vårt" sätt att gifta oss så han som inte vill ha några gäster alls från början..nu kommer han på den ena och den andra

  • MrsFellerA

    När man väl har bestämt sig för något så brukar man ju gå in för det helhjärtat! Det är ju bara skoj att din blivande verkar lika inne på det som du Natluskan!

    Det viktigaste när det gäller bröllop är att man verkligen får göra det som man vill, utan att en massa andra ska vara med och bestämma och ha åsikter om ens val. Hur många inlägg har man inte läst är på BT om folk som har fått höra både det ena och andra negativa om hur dem valt att ha det på sitt bröllop!?!?

    Vi känner verkligen att det här är rätt val för oss och vi ser verkligen fram emot det!

    Tror inte vi har bestämt oss för när vi skickar ut korten. Troligen blir det när vi kommer hem, men vi får se vad vi tillslut bestämmer oss för. Troligen kommer vi också att ringa dem allra närmaste, så att dem får reda på det tidigare än vad alla andra får.

  • Fru Cinderella

    Grattis till er mars/aprilare

    Jag o min man gifte oss den 28 april förra året,
    var bara kul o kika in lite till er!

  • 080315

    Nu hittade jag hit. Vi gifter oss den 15:e mars som kanske framgår. Vi började planera så smått i somras men jag fick ett riktigt frieri för några veckor sedan. Vi kommer ha ett litet bröllop med närmaste familjen och ha en kominerad bröllops- och 40-års fest lite senare i vår när vi kan vara ute i trädgården. anledningen till att vi valt mars är mest av praktiska skäl. Min sambo fyller som sagt jämt och vill fira det utomlands någonstans, eventuellt New York och då passar vi på att ha bröllopsresa också. Eftersom det blir en liten familjär tillställning kände vi att det inte spelade så stor roll heller om det är fint väder och vi kan vara ute och sånt.

    Just nu sitter jag som klistrad framför datorn mest hela tidenfast jag egentligen borde plugga

Svar på tråden Mars-April 2008