• fluff83

han vill men inte jag...

Hej! Jga har väl ngt av ett lyxproblem tror jag iaf om ja jfr med tjejerna på jobbet vars killar INTE vill ha barn. Min däremot vill inget hellre och har försökt få mig att förstå detta länge nu, vi har som alla andra par haft ett par oskyddade stunder men det har ännu inte blivit ngt vilket jag varit tacksam över men han har blivit besviken över. Känner mig så himla konstig ena dagen vill jag och nästa får jag panik bara ja tänker på att ja skulle vara gravid. Finns så mkt ja vill göra medans han tycker han är nöjd och inte kunde tänka sig en bättre tidpunkt. Detta gör mig ledsen så ofta och ja orkar inte gå och ha dåligt samvete för att jag nog inte är redo ännu... försöker hela tiden skylla det på saker, typ "jag vill bli klar med utbildningen först" " jag vill jobba ett år först" eller "inte innan bröllopet jag vill kunna festa" och så där håller det på .... vet varken ut eller in.... hjälp

• Svar på tråden han vill men inte jag...
  • nellie78

Hoppas in lite här!
    Har inte läst hela tråden men av det jag läst så finns det en del likheter mellan dig och mig! Jag har också så himla osäker på om jag var redo för barn, gick och velade i mer än ett år innan jag och sambon slutligen insåg att vi helt enkelt aldrig skulle komma till en dag då vi kände till 100% att vi var redo! Så i september gjorde vi ett första försök och det tig sig direkt!
    Nu längtar vi båda jättemycket även om det samtidigt är skrämmande och nytt! Hoppas det går bra för er hur det än blir! På tal om graviditetstest så är det för tidigt att testa än, jag fick mitt plus 4 dagar innan beräknad mens men då var det supersvagt! Håll ut och testa sen!
    På tal om öl och sånt så är det inga problem att dricka fram tills du fått plus på stickan! :) Men sen är det förstås stopp! :)

• fluff83

Tack tack "nellie 78" e så glad för alla tips jag får jag bara suger i mig allt =) E så ny på allt i denna världen. HAr haft konstiga drömmar, efter att jag läste ett stycke i en bok om att i vissa kulturer så tror inte kvinnan hon är gravid förrän hon drömt ngt kring det. Inatt drömde jag att jag hade värsta mjölkstinna barmen på ett mkt konstigt sätt =) Först efter det så börja jag faktisk tro att ja e gravid samtidigt som ja inte tror det på ett annat sätt, men det är nog bara för att jag inte vill bli besviken om ja inte skulle vara det.... för nu VET jag att jag gått från att var anti till att ja skulle bli besviken om det inte är så att jag är gravid...

kan det kanske ha med att göra att man ställt in sig på det för att inte få värsta chocken om man skulle va gravid?

LÅter bra mrs D vad glad jag blir låter precis som mig och min karl, man har sina upp och ner gångar. Överraskningar är alltid bra iaf här =)

ha det bäst stora kramar!!!!

• mrsD

nu e jag lite nyfiken på om du verkligen är gravid eller inte!!!
    vet din man om att du undrar? va säger han isf?

• fluff83

Herre guuuud jag e fantamej gravid!!!!!!!!!!!!

oj oj oj, var på väg till en fest igår precis innan säger mannen min att tänk på att du inte kan drick nu i ooch med att vi inte vet om du är gravid... blööö säger jag och då föreslog han att vi skulle prova att ta det där testet fast det var någon dag för tidigt egentligen, jag som nästan previs varit och kissat var väldigt skeptisk men visst det kunde jag väl, gör detta och det tar inte två sekunder och sen ser jag ett blått plus, trodde ja skulle svimma, fick hålla mig i handfatet jag lovar mina hjärtslag hördes nog ner till afrika när det långsamt började gå upp för mig att mitt plus stämde överens med gravid plusset på instruktionerna..... svamlar ngt till mannen min att du få rkolla jag vet inte om detta stämmer... går ut och jag hör bara ett glädje skrik från toaletten =)

Det var helt plötsligt inte så farligt att vara fyllechaffis för nu visste jag =) men jag tror inte riktigt på det ändå ska vänta tills ngn dag efter jag skulle haft mensen och ta ett nytt test.... för det kan väl iten vara sant... eller???? shit.... så många tankar som hunnit rumla runt i mitt huvud.... det första han sa i morse var vad har du mitt lilla hjärta och jag ställt till med nu då också log han det mest hjärtliga leende jag ngnsin sett.... han ville inte gå till jobbet idag.... han var som en liten pojke har ringt typ 1000ggr och frågat hur jag mår =) lite väl kanske men det är än så länge ganska sött.... bara man inte får ngt hemskt missfall eller ngt sådant nu.... =(

• mrsD

MEN HERREGUD GRATTIS!!!!!!!!!!!

åh, jag blir alldeles till mig när jag läste!!!

Kan inte låta bli o hoppa o skutta!!

Men hur känns det nu??? för dig?? jag menar, du måste ju ha en magkänsla, känns det bra eller är du.. jag vill inte säga "inte glad" men som att d skulle kännas tungt??

Fattar ju att din man är superlycklig *s* MEn är du bara glad för hans skull? eller är du redo för detta? säger magkänslan att d e okej?

Va gulligt att han ringer dig=)
    tänkte precis gå o lägga mig o sova, men vetesjutton om jag kan d nu!! konstigt att man blir så insatt i ngn annans värld..=)

Men ta du ett nytt test, ÄVEN om de där testen ALDRIG ska visa fel åt det positiva hållet.. Så du ÄR gravid.. men för att d ska kännas mer verkligt kanske du ska ta ett till..

• fluff83

Tack =) JO det känns än så länge br aiaf ha rinte ens tänkttanken sedan jag insåg att jag var gravid att jag itne skulle vilja ha barnet eller ngt i den stilen har bara tänkt på hur underbar tanke det är att veta att man har ett litet liv under hjärtat. KÄnns helt overkligt går liksom inte att förklara var ledig minut tänker jag på hur glad jag är och hur man bara vill skydda det lilla livet, vågar ju knapp täta ngt som jag itne vet om jag får lov att äta har blivit helt nojig =)

Tror det är lite så som vi pratat om innan att man aldrig riktigt blir redo, jag tror inte att jag hade varit mer redo om ett år egentligen, finn sliksom aldrig ngt riktigt bra tillfälle. MEn vilken kovändning man gjort då känns rätt konstigt att jag för typ en månad sen var såååå arg på honom för att han ville tvinga detta på mig och nu är jag bara så kär i honom så att jag knappt vill släppa honom utanför huset =) KÄnns helt fantastiskt att kunna berätta för dig, kan ju iten berätta för ngn annan man vet ju aldrig om man klarar de första 3 månaderna ju så jag e så glad att jag har dig!!! =)=)=)

Nej så tänkte jag ocks¨å med testen är det ngt håll de visar fel åt är det åt det icke gravida hållet men det ska jag absolut för varken jag eller grabben min tror på det riktigt eller så har man inte riktigt fattat det. Det syns ju inte precis på en heller annars hade det varit lättare att ta till sig att jo men jag är faktiskt gravid, nu är det bara ett litet plus på en liten sticka.... känns opålitligt *ler*

Kraaaaaaaam nu ska jag gå och lägga mig har nu fattat varflör jag varit så sjukligt trött den senaste veckan har knappt kunna thålla ögonen öppn apå jobbet, tänkte faktiskt gå till doktorn och fråga vad det är för fel på mig men nu vet jag =) HAde iofs varit rätt skoj att få veta det så med =) vad paff man hade blivit.... vad hade man då sagt när doktorn säger jo men alltså du är ju gravid.... VA!!!!! hihi
    nej nu ska jag sluta tjabba kan knappt sluta bara =)puss på dig!!!!!!

• mrsD

o d e hur roligt som helst att du berättar!!
    Lever lite genom dig här märker jag, helt sjukt hur man kan påverkas av att bara skriva lite här!! helt galet!

MEn va härligt att höra att allt känns bra (om än lite overkligt), o pojken din måste ju sväva på moln!

Herregud, tänk, nu börjar en heeeelt ny del av era liv! ni kommer ha nån, som faktiskt är en del av er båda

O alla bebissaker!! weehoo!! jag skulle börja shoppa direkt *asg* o mamakläder!

Men 3 månader går fort! måste ju gått några veckor redan? typ tre-fyra? Då e d ju inte långt kvar! har ni inte berättat för ngn?

Men du mår inte illa eller så? skönt d isf, trötthet kan man ju faktiskt stå ut med=) när man vet att man har ett litet liv i magen!!

(oj, såhär många utropstecken brukar jag inte använda..hehe)

• fluff83

Hej hej!!

Nej jag vågar inte berätta än tänk om det inte klarar sig också har man sagt det till en massa som man kanske inte vill ska veta ja du vet.... så måste man ta att folk säger vad tråkogt osv. skulle nog inte klara av det då... nej jag väntar i af tills typ 12 v gått, ä renligt ngn kalender man kudne räkna ut det hela i att jag var i vecka 5 men då räknas ju även veckorna fram tills ägglossning då man ju itne är gravid men men man gör tydligen på det viset.

Jag har nästan försagt mig på jobbet flera ggr, i och med halsbrännan så och när folk berättar om kompisar som är gravida och att de vari toch köpt bebisgrejer och sånt då säger man nästan ja men jag kan ju köpa en sån ja med.... eller som idag när de ringde och frågade från kommunen om jag ville hålla i gympapass till våren, hm tänkte jag hur sl ajag komma ur detta nu då... men så kom jag ju på fotbollen då att, vi har gått upp till div 1 och ja kommer inte hinna med det. =) så slapp jag det, men idag när jag på frukosten räckte mig efter räksalladen och precis i ögonblicket kommer på att jag inte fick äta råa räkor och bara drar tillbaka armen så blev ja rädd att de skulle börja pracka på mig den eftersom jag alltid äter så mkt och det bara var lite lite kvar men det slapp jag, dock har jag en årsfest nu på lördag med laget som kommer bli tuff, MÅNGA Kommer undra varför jag kör och inte mannen min vad fn ska jag säga då??? ja e trött, NEJ, jag tycker inte om att vara bakis, NEJ, vet någara som direkt kommer säga AHA du är på smällen!!!! vad fn sk ajag säga då då ???? jag vill ju itne gå ut med det precis! svårt nu innan det syns riktigt och alla vet faktiskt...

Vi täntke berätta på nyårsafton för då är det prick 12 veckor =) eller kanske på julafton får se lite.

Ja fast det är en helt sjuk trötthet, jag komme ritll jobbet, somnar på skrivbordet direkt i princip vaknar till av att ja e så j-l ahungrig framåt lunch att ja måste köpa mat meddetsamma, sen blir jag Ännu tröttare efter maten och kämpar för varje minut som går till sklockan är halv fem och jag får köra hem, då börjar nästa projekt, att itne somna på vägen hem!!!! fast på kvällen när man väl kommit hem och ligger i soffan och myser då är det så mysigt sååå, man tar sig lite på magen och tänker att dä rinne där ligger det en =) Vi kallar den för lillen =) ibland lillan men ja e helt säker på att det är en pojk, vi gjorde ett sånt där högst vetenskapligt test du vet med ett hårstrå och en ring som man håller över handen =)

LIte skönt faktiskt att min bror och hans tjej ska ha nu i februari för då får jag vara ensam med stor mage, annars hade jag ju legat efter hela tiden =( ja e lite nervös för vi räkna på det och födseln skulle väl var typ i juni juli MITT I SEMESTERN!!! tänk vad sommarvikarier det är på förlossningen då!!!! eller??? !!!! fick värsta ångesten, när ja tänkte på att ja faktiskt ska klämma ut ngt väldigt stort!!! måtte ja inte gå över! mitt i sommaren dessutom. visserligen skönt för han har ju semester ändå =)

shit vad jag babblar förlåt men det är så kul att få prata med ngn om det förutom mannen min =)

KRAAAAAAm ända från skåne till dig!!!!

• mrsD

men prata på!!!

e ju jätteroligt!! hoppas jag själv kommer va där om ett par månader, så e jättespännande o läsa!

ska ni fira jul eller nyår me hela familjerna? vore ju sååå roligt o kunna berätta!!
    En kompis storasyster gav sin pappa ett inramat ultraljudskort på fars dag, d tog en stund innnan han fattade!

men tänk, vilken julklapp! *hihi*

Kan tänka mig att d väääldigt lätt o försäga sig.. jag hade nog inte kunnat hålla mig! inte till mina närmaste iaf.. mina vänner hade märkt d me en gång! *asg*

så ni vet att d e en kille? *s* ja d e ju HÖGST vetenskapligt d där testet! men säger d att d e en kille så! men om jag va er skulle jag inte köpa alla grejer i baby-blått *S* iaf inte riiiktigt än

MEn när går man på ultraljud o sådär?? o en helknasig fråga som jag tänkt på: när man tagit testet, o d e positivt, va gör man sen????
    (börjar bli lite nervig att jag kanske faktiskt står i kyrkan me stor mage.. )

Har faktiskt två bebis-böcker här hemma, har skummat lite o ja... just då det där stooora ska ut genom d där liiiilla.. hehe., d lär inte bli lätt alltså.. men herregud, kvinnor har klarat d i århundraden så då borde vi oxå göra d? o nu finns d till o me bedövning!

MEn du, skriv så mycke du bara orkar o vill, e sååå roligt o läsa!! o nu vill jag verkligen följa, o se om d verkligen blir en pojke!

• fluff83

Hej hopp

många bra frågor som jag kanpåpt vet ngt svar på själv, är lite så nu ok positivt test nu då....?

Tror att man skriver in sig hos barnmorskan mellan 8:e och 12:e veckasn sen görs nog ultraljud typ i 13-16:e veckan. Beror nog på hur lång kö och sånt det är. J aherregud om ja inte visste att bedövning fanns hade jag nog slagit ihjäl min kära man då det blev dags för utfart eller vad man ska säg =)

Nej ska lugna mig med det bebis blåa =) Gick och kolla lite förstrött häromdagen har upptäckt att när det är bebis storlekar finns i princip ing aandra färger än rosa och blått sååååå tråkigt, gult, grönt och rött då?? kan ju itne köpa några neutralare färger alls eftersom verkar vara rädda för att man ska ta fel på om det är en flicka eller pojke, men herregud de e ju så smååå kan väl kvitta värre när de är 15 och man säger fel!!! =)

I alla fall så känns det som allt går så sakta nu, man liksom väntar på att det ska hända ngt. Ikväll ska vi ta ett test till för att få bort mina tvivel =) E nästan lite nervös, fast jag egentligen vet så känns det ändå som att det syns ju inte och känns inte (merän att ja e trött alltså).

Har läst de där bebisböckern avi lyckats samla på oss men nu är dem slut och jag blev inte mkt klokare....

Vet du om man när man går till barnmorskan ska göra en massa gynekologiska grejer eller mäter de bara magen, tar vikt osv??
    Har nämligen en barnmorska just nu (finns bara två på stället, men man får välja) vars man känner min lite grann genom jakten. Är det så att jag ska behöva fläka mig för henne får jag nog byta skulle kännas lite olustigt. E ju inte hos barnmorskan särskilt ofta, sist var ja hos hon den andra men nu fick jag ngn lapp om att hon var sjukskriven så nu vet ja inte riktigt....

men mitt största problem just nu ä rmorgondagens fest, e livrädd att ngn ska tramsa som vanligt bara för man itne dricker och fråga inflr alla om ja e gravid och jag som e dålig på att ljuga säger typ... vad ehhh va vem har sagt det???!!! eftersom jag inte fattar att de driver med mig...

suck lättare sen när alla vet...

jaja men jag är glad ändå =)=)

KRam kram ha en super helg!!!!!!

Svar på tråden han vill men inte jag...