• fluff83

han vill men inte jag...

Hej! Jga har väl ngt av ett lyxproblem tror jag iaf om ja jfr med tjejerna på jobbet vars killar INTE vill ha barn. Min däremot vill inget hellre och har försökt få mig att förstå detta länge nu, vi har som alla andra par haft ett par oskyddade stunder men det har ännu inte blivit ngt vilket jag varit tacksam över men han har blivit besviken över. Känner mig så himla konstig ena dagen vill jag och nästa får jag panik bara ja tänker på att ja skulle vara gravid. Finns så mkt ja vill göra medans han tycker han är nöjd och inte kunde tänka sig en bättre tidpunkt. Detta gör mig ledsen så ofta och ja orkar inte gå och ha dåligt samvete för att jag nog inte är redo ännu... försöker hela tiden skylla det på saker, typ "jag vill bli klar med utbildningen först" " jag vill jobba ett år först" eller "inte innan bröllopet jag vill kunna festa" och så där håller det på .... vet varken ut eller in.... hjälp

• Svar på tråden han vill men inte jag...
  • fluff83

hej

äntligen hemma, dagarna har gått sååååå sakta, var ute på restaurang och fick in förrätt med ngn konstig ost på direkt blev ja misstänksam (övertramsig jag vet) men började så klart fråga direkt om de hade ngt annat eftersmom jag inte rakt ut ville fråga om det var pastöriserat även om jag så klart innerst inne visste att det nog var det överallt här i sverige. men men också igår och i morse har morgnarna varit fruktansvärda har varit sååååå kräkig precis när ja gått upp har som tur varit inte kräkts ngt, då kan man ju iaf skylla på att man bara är extra trött eller ngt bara. Igår kväll kändes det bara så dumt, de delade på en flaska vin och ville så klart bjuda och jag sa vänligt men bestämt nej ett par ggr de gav sig men tyckte nog det var konstigt eftersom jag inte brukar spotta i glaset... men men ingen sa ngt iaf. Det kändes super även om ngn säkert misstänkte så sa de iaf inget. Åh nu kom ja precis hem till min älskling som skickade världens sötaste meddelande igår där han skrev att han inte kunde tänka på ngt annat än sin familj dvs mig och lillen och bara längtade efter att hans gravida hustru skulle komma hem... det kändes så underbart men onstigt och skrämmande på en gång och läsa de orden, lät så mäktigt "gravid hustru" "familj" men jo det är ju sant har inte tänkt på det så bara =)

Vågar inte köpa några bebiskläder ännu eftersom en del människor är mig på spåren =)

kraaaam!!! hörs sanrt igen måste bara sooova nu e så trött och ska jobba imorgon bitti som vanligt igen....

• mrsD

haha, du lyckas verkligen komma undan!

Så nu har morgonillamåendet satt igång? en kompis t mig va gravid när vi gick en kemikurs, hon kräktes varje morgon på väg t skolan.. hehe.. men d försvann efter nån månad

Jag känner mig jättekonstig förresten.. har inte alls ngn aptit o mår illa ¨på kvällarna.. o e heltrött.. helskumt? sambon frågade om jag va gravid, men jag tror jag skulle märka det mer liksom? Dessutom va jag likadan när jag va väldigt stressad för ett tag sen, så d kan bero på d.. kjanske bara blir nojig av att du blev gravid! *s*

Tänkte på d här me kosten, har du kollat upp va du kan/ska va försrsiktig med att äta?

Synd att du inte bor närmre, då kunde vi ju shoppat bebiskläder! d hade vart såååå roligt!!!

En par kompisar (de som precis fick barn) åkte en tur t ullared när hon va gravid, o tänk va roligt, o få gå där o köpa ALLT man bara vill!
    de va inne i typ 4 omgångar o handlade *s* d e ju så hutlöst billigt! så man kan ju köpa huuuur mycke kläder o sånt som helst!
    sa d t sambon, att när vi ska få barn så ska jag åka t ullared direkt *haha*

Usch nu måste jag gå t skolan o gå en himla växthusvandring.. märkt inte på utbildningen att man ska bli marinbiolog direkt.. läsa om kottar o barr usch va tråkigt..

• fluff83

Men guuud vilken bra idé ULLARED har jag inte ens tänkt på dit kan jag ju åka och handla va fn jag vill för ingen jag känner är där ändå =)=) SKITBRA tips =) tackar tackar =)=)

Jag satt inne på livsmedelsverkets hemsida och kikade på den där listan men blev inte riktigt klok på allt, liteläskigt nu ioch med vi ska till västindien efter jul med, man skulle iaf var försiktig med insjöfisk och fisk från östersjön kändes som det viktigaste i fiskväg, men skaldjursbiten är jag osäker på fortfarande, får inte äta krabba iaf men sen fatta jag itne riktigt på vissa sidor är det ok med räkor men vissa inte ok, verkar om det är ok om de är tillagade men vet knappt, det är verklige läskigt och förvirrande. Fick i mig en skink macka nu i veckan och när jag ätit upp den blev ja så illamående när ja kom på att ja inte fick äta rökt skinka =( verkligen skitjobbigt just den biten iaf, älskar rökt skinka på mackorna. Varmrökt var ok.... jaja ska inte babbla för mkt om det men det är svårt helt klart....

Ja ett par 30 mil närmare så hade det inte varit så långt att åka och handla ihopa ju =)

tröttheten var det första jag märkte, har ni haft ngt mys oskyddat?? trodde ju som sagt inte det var möjligt att bli gravid annat än på de där två tre super känsliga dagarna vid ägglossningen innan mens, men det gick är ett levande bevis på vad lite oplanerad kåthet kan leda till =) Usch det lät hemskt tur att barnet inte kan läsa än =) har haft såna panik känslor idag... vill jag bli mamma??? ja jag vill bli mamma..... vill jag verkligen?? osv och sen får jag så dåligt samvete att jag nsätan sitter och gråter för mig själv att jag ens tänker en sån sak om det lilla livet i mig.... skitjobbigt, och grabben han bara försöker lugna ner mig, han har ju läst allt han hittat och säger hela tiden att allt är så j-la normalt =)alla mammor känner så osv.

Hur lång tupp i Bohuslän bodde du nu egentligen?? Själv bor ja i Nord östra skåne precis på gränsen till småland. kanske varit på IKEA i ÄLmhult ngn gång? bor skitnära det.

ha det gott!!!

kramar

det där illamåendet är lite konstigt, faktiskt idag har jag mått jättebra iaf på morgonen men innan lunch blev ja lite småhungrig tog fem minuter sen höll jag på att svimma av hugner, har blivit så fruktansvärt känslig för hela den här matbiten.... äter hela tiden och mkt också!!! kommer vara tjock och fet innan det ens borde synas att ja e gravid =/

• mrsD

tycker nog inte du ska hänga upp dig så mkt på va du ska äta o inte äta, jag menar, d viktigaste e att du äter d du känner att kroppen behöver!
    Barnet tar inte skada av att du äter skinka, så länge du inte gör d varje dag o i mängder.. fast d vet du säkert redan..
    då tror jag d e viktigare o va noga me o skölja frukt o grönsaker o så, där finns massa äckel som man inte vill ha i kroppen.. (vare sig man e gravid eller inte iofs)

Men ja! vi har ju haft oskyddat "mys" i typ... ja sen i början av september..
    men har verkligen inte trott att d skulle bli ngt, eftersom jag ätit p-piller så länge o har inte haft ngn mens.. jo, eller, hade en liten blödning i efter några veckor, men d va verkligen lite..
    O idag har jag varit alldeles konstig.. imorse kunde jag inte fåi mig ngn frukost, mådde så illa.. fick i mig lite yogurt till slut, o sen kunde jag inte äta ngn lunch, va i skolan o kände mig alldeles.. ja, helt borta, o mådde hela tiden lite illa..
    Kunde inte äta, men fikc i mig en macka vid halv fem på ett café o sen lite frukt nu på kvällen..
    men i vanliga fall e jag en sån person som måste ha mat regelbundet! blir JÄTTEhungrig o kan inte koncentrera mig o sådär om jag inte ätit ordentligt..

Har lovat sambon att göra ett test om d fortsätter såhär i några dagar till.. då sa (eller skrev, i sms) han att han skule gråta av lycka om det var positivt.. ler..
    men sa t honom att han inte får hoppas, för d e ju stor chans att d inte e ngt...

Det värsta e, att jag har vart sån här förut, eller inte lika mycke, men lite... i somras, när d va stressigt.. men d e inte stressigt nu!! ahhh, jag blir galen!

Vi bor i gbg, så vi har ju två ikea här *stolt* (välbesökta av mig, hehe)
    men va roligt om ni åker t ullared! d komer bli kanon om du får gå runt där bland alla kläder o grejer.. då kommer d kännas på riktigt! när allt ska köpas o fixas=)

Men va skönt att du inte mår illa hela tiden, eller på mornarna, d måste va jobbigt för de som gör d! som o gå me konstant magsjuka.. blää liksom.. tur d finns piller mot sånt..

En kompis t mig har börjat sälja barnkläder oxå!

blingo.se d e ekologiska kläder, lite coolt=)

• fluff83

ja man kan nog inte stirra sig blind på sånt hela tiden, mjölk och sånt däremot vill jag va noga med för det vet jag en som fick ett barn som hade funktionsnedsättnignar om man får säga så just pga opastöriserad mjölkvara. detta är ett litet problem för mig eftersom mina föräldrar driver ett lantbruk och har just sån mjölk bara.... vet du om det är ngn fara om det är tex i mat? eller är det ok?

men shit tänk om du också är gravid inte för ja e ngn expert men den där beskrivningen gjorde mig lite misstänksam =)=)

ÅÅÅHHHH du måste säga till när du gjort testet"!!!!! åh vad spännande!!!!! Håller med dig tänk vad man kan leva sig in i ngn annans liv =)=)

ÅÅhh vad kärt skrivit av honom, tänk vad killar kan vara ömsinta egentligen när det kommer till den här barn biten =) kommer nog aldrig bli så oerhört bortskämd som när jag är gravid har jag upptäckt redan tar han alla tunga kassar och väskor och jag får inte lyfta några kartonger osv =) han e så söt tror ja ska gå sönder om ngn tittar på mig =)

åh vad mkt grejer, vad roligt att titta på bebiskläder och fantisera hur ungen kommer se ut, grabben min började fantisera ihopa som bara den igår, att det var minst TVÅ var han helt säker på!! då fick jag lite panik faktiskt =) tyckte det räckte med en till en början =)

nej nu sk ajag till farmor och farfar på kalas =) roligt så här en lördagkväll... men det blir nog kanon blir nog fin mat rådjursstek eller ngt i den stilen..

kram på dig!!!! (håller tummarna =)=)=)=)

• mrsD

hej igen!

precis varit på bt-träff=)

Idag har oxå varit konstig... men inte på samma sätt.. inte mått illa eller så, men inte alls varit hungrig! levt på frukosten hela dan o lite smått på kvällen nu men ingen lunch o ingen middag..
    e verkligen skumt för o vara mig!

men som sagt, kanske gör ett test om ett par dagar.. men isf.. så e jag ganska osäker.. jag menar, d vore kanon om d vore så att jag va gravid.. men d e åtta månader t bröllopet o jag vill inte ha mage då!!!
    verkligen inte.. har beställt klänning o allt..
    Men drömde inatt om att vi flyttade fram bröllopet.. så vi hann gifta oss innan barnet kom *s*
    men jag inbillar mig säkert bara,.. e säkert bara stress.. (vill verkligen inte bygga upp förväntningar som sen krossas..) min värsta mardröm e att jag inte ska kunna bli gravid.. d vore d ultimata sveket mot min man..

Men OM d vore så, visst vore d roligt om vi hade en gemensam shoppingtur på ullared?? HAHA!!!
    o sen en gemensam fika när barnen kommit? *asg*
    Snacka om skumt isf! att man träffats ytligt på en tråd, o sen börjat snacka o blivit gravida typ samtidigt!
    men tänkte på en sak, jag kanske bara e skengravid! sympatigravid me dig! *s*

Ska sluta babbla nu... hehe..

• mrsD

kollade lite på d där me mjölken förresten!

d står såhär: Det är viktigt att du inte dricker opastöriserad mjölk eller äter ost gjord på opastöriserad mjölk,

Ostar som upphettas ordentligt i matlagning går bra att äta.

Så då borde ju mjölken gå bra, bara den e tillagad ordentligt!

hittade d här förresten, om du vill kika mer:

www.tryggabarn.nu/barn/Page2405.html

• fluff83

Tack kanon, shit känner på mig att jag kommer vara värsta sjukt överbeskyddande mamman innnan ungen ens ploppat ut... har alltid svurit att jag ALDRIG skulle bli en sån där morsa! =) Snacka kan man ju =)

ABSOLUT det hade varit häftigt =) Träffade min förra kille på nätet =) det hade varit skitfräckt åhh ja det är sant det är hemskt när man verkligen går och tror att man är gravid och sen är man itne det även om man itne tänker så mkt på det så har man ändå innerst inne en gnutta hopp.... vet hur det känns blev sååå besviken sist,ja det har jag ju berättat förresten =)

Idag har varit en skitdag, har gått och klökts hela dagen har upptäckt att om jag låter hungern gå lite lite för långt så kräks jag... väldigt lätt om man säger så... lite jobbigt när man är bland folk bara och itne bara kan hitta mat hur som helst, kanske ska börja ta med mig nödproviant vart jag än går... hm...

när var nu datumet satt till bröllopet?? Finns ju iofs inget finare än en höggravid brud =)=) Ååååhhh det är liksom vackert på ngt sätt =) Tänk vad stolt grabben din skulle va när du går upp längs altaret... =)

bt-träff häftigt =) några som gifter sig samtidigt? =) I GBg?

kram måste sticka mannen i mitt liv kom hem vi ska diskutera namn och ha lite "mys" med hoppas jag =) sen jag blev gravid behvöer ja liksom inte oroa mig över om vi har skydd eller ej =)

kraaaaam tack för du finns =)

• mrsD

Träffade faktiskt min nuvarande på nätet=) ett bra ställe d här!

Hänger i Göteborgsbrudar 2008 tråden, o vi har träffats några gånger, ganska kul faktiskt!

Vårt datum e 19 juli, känns såååå långt kvar!! vill bara hoppa över den tråkiga julen så vi kan skicka inbjudningarna!

hihi, du får börja ha me dig en liten matsäck o ha i handväskan ju! hehe, en liten påse me frukt eller ngt.. då kommer säkert ingen undra.. hm..

Vaknade igår av att sambon låg brevid o pratade me mig *s* han sa typ "godmorgon min kanske gravida blivande fru" o sådär, men han visste ju inte om jag va vaken! haha, han e för rolig..
    men mår mycke bättre nu i helgen så tror att d va falskt alarm..
    både bra o dåligt.. vill ju helst vänta t efter jul.. men men.. man kan inte styra allt *s*

Va härligt att ni kan "mysa" utan att d känns konstigt.. jag menar, vissa tycker ju d kan kännas lite knepig me en tredje part i d hela *haha* ´
    men tänk o klara sig 9 månader utan mys.. *ryser* hur skulle man kunna göra d?? skulle bli tokig..

Nepp, nu ska jag nog landa på soffan o sätta på en film.. o dra ut en filt *ahhh*

Hoppas ni har en riktigt mysig kväll tillsammans!

• fluff83

gud vad kärt sagt =) Vad söt han verkar vara =)

skitbra ju att träffas i grupper så och få tips så mkt man kan slippa lägga onödig tid på det viset plus att det är mysigt att ha en massa gemensamt =)

Nej shit skulle inte klara mig utan sex å länge... hade ju varit på helspänn =)

Usch är hemma från jobbet idag känner mig så ynklig men bara jag känner den minsta konstiga lukten eller inte hinner stoppa i mig ngt preics när ja blir lite hungrig så bara klöks jag och klöks och klöks... pinsamt att va på jobbet då, fick jobba ihop en nödlögn om att jag hade värsta migränen idag.... fick dock frukost på sängen pga detta =) Grabben e ju hemma i veckorn ai och med att han läsr på distans så jag ahr blivit sååå omhändertagen idag.

Usch ska betala en svinig räkning nu för resan 39 600:- svider lite faktiskt .... men men det ska lbi sååå skönt när vi väl är där =)

juli det är fint då skulle ja engentligen velat gifta mig e så mkt fna blommor och grejer då... och varmt =) mitt i sommaren =) Ni får väl skicka ut en kombinations grej typ god jul och välkomna på vårt bröllop i juli förresten =)

måste ggå middagen är klar =) shit vad lyxigt =)

kraaaam

Svar på tråden han vill men inte jag...