• Danielaa

Hur lnge innan bröllopet bestämde ni att ni ska gifta er?

Precis som rubriken lyder, hur länge innan själva bröllpsdagen bestämde ni att ni ska gifta er?
    Alltså hur lång tid hade ni innan...? Eller hur man ska säga...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 16:09
    Lägger till... När berättade ni för era nära och kära?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 16:21
    En till... Någon speciell anledning till att ni valt just den dagen ni gjort?

• Svar på tråden Hur lnge innan bröllopet bestämde ni att ni ska gifta er?
  • Fru 2009

vi bestämde oss 1 år och 9 månader innan... (bestämde oss i maj i år).

Kommer inte berätta något för familjen innan kyrka och lokal är bokad.

Den dagen vi valt har för oss ett speciellt datum, inte samma datum vi blev tillsammans, men nära nog. =)

Vill inte avslöja för mycket än.

• SpookyandKira

vi bestamde val att vi skulle gifta oss nar Spooky friade...elva manader innan brollopet. Vi ringde och berattade for familj och vanner inom en timme efter att ringen satt pa fingret. Anledningen till att vi valde den dagen var att vi forlovade oss da. Och det ar vad forlovning betyder for oss - att man ska gifta sig.

• Nilka

Vi bestämde oss ett år innan då min sambo gick ner på knä i friade med förlovningsringarna i högsta hugg! Sen blev det 18 augusti för vi vill gifta oss på sommaren o när det finns SOLROSER för jag vill såå gärna ha det i min brudbukett

• Miamaja

Att vi skulle gifta oss bestämde vi nöär vi förlovade oss. (aug 05), När vi skulle gifta oss bestämde vi juli 07, vi gifter oss februari 08. Berätade för de närmaste ett år innan och för övriga gäster 8-10 månader innan. Vi vill att de ska veta om det så att de kan planera därefter. Våra utomlandsboende vänner/gäster fick dockreda på det 14 månader i förväg (Innan familjen)

• Liinda_e

bestämde oss gemensamt i maj att gifta oss nu i oktober dvs 5 månaders planering....
    ringde närmaste familjen samma dag (hehe kunde inte hålla oss)
    1,5 vecka därpå skicka vi ut alla inbjudningar.
    valde 9 e oktober för att det är våran halvårs dag som vi alltid firar mer än helårsdagar

• 20070929

Hmm... alla andra har planerat sååå länge... Vi bestämde oss 5 veckor innan... Om tre veckor är det dags, och den ända som vet något är en kompis. Vi ska bara ha ett litet bröllop och har bjudit ut mina föräldrar och min blivande svärmor på lunch. Av en ren händelse ligger tingsrätten precis jämte restaurangen, så då passar vi på att "slinka in" där innan.

Danielaa skrev 2007-09-07 15:54:50 följande:
    Precis som rubriken lyder, hur länge innan själva bröllpsdagen bestämde ni att ni ska gifta er?Alltså hur lång tid hade ni innan...? Eller hur man ska säga...TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 16:09Lägger till... När berättade ni för era nära och kära?TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 16:21En till... Någon speciell anledning till att ni valt just den dagen ni gjort?
  • 20oktober07

vi bestämde oss i slutet av juli i år och gifter oss 20 oktober så 12 veckor före. Vi hade helst gift oss ännu tidigare, nu i september, men det gick inte att få ihop det med våra familjer som vi ju vill ska vara med.

• hannis83
    NYC2007 skrev 2007-09-08 18:19:34 följande:
    Vi bestämde oss i augusti och ska gifta oss i oktober, så drygt två månader för planering!
    samma här!
    jag och min blivande man är spontana typer!
  • Fru Johansson

Vi bestämde oss 5 månader innan.
    datumet tog vi för att det var ledigt där vi ville vara.
    Vi skickade ut inbjudningskort direkt när vi bestämt oss eftersom vi valde att bara ha våra närmsta med

• NYC2007

hannis83: skönt att höra att det är fler som är spontana! :)

• lillamillan

Förra sommaren så sa vi att vi ville gifta oss på vår 7 års dag den 7/10-07.

Men ideén lades på is.
    Under våren började vi prata om det igen. 7/10 är en söndag och rent praktiskt med barnvakt, långväga gäster mm skulle en lördag passa bättre.
    Så vi satte 6/10 som vårat vigseldatum istället.

Då vi klubbade beslutet och bokade kyrka var det bara 4 månader kvar, men vi har hunnit det mesta endå.
    Vigselprogram kvar att fixa i stort sett och det kan vi endå inte göra klar innan vi pratat med prästen nästa vecka.
    Sen är det lite smågrejor bara...

De nära och kära fick väl veta då det var ungefär 3 månader kvar.

• lillamillan

Många skriver när dom förlovade sig...
    vi förlovade oss på vår 2 års dag 7/10-02
    så vi har varit förlovade i nästan 5 år då vi gifter oss

• sötnosarna

Vi bestämde oss i slutet av september 2006 och gifte oss 12 maj i år. Så det gick ganska snabbt. Anledningen till datumet var att vi gärna ville ha ett vårbröllop och det passade oss bra att gifta oss då eftersom vi pluggadeoch hade tid över att planera.

Svar på tråden Hur lnge innan bröllopet bestämde ni att ni ska gifta er?