• Danielaa

Hur lnge innan bröllopet bestämde ni att ni ska gifta er?

Precis som rubriken lyder, hur länge innan själva bröllpsdagen bestämde ni att ni ska gifta er?
    Alltså hur lång tid hade ni innan...? Eller hur man ska säga...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 16:09
    Lägger till... När berättade ni för era nära och kära?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 16:21
    En till... Någon speciell anledning till att ni valt just den dagen ni gjort?

• Svar på tråden Hur lnge innan bröllopet bestämde ni att ni ska gifta er?
  • vinterbrud -08

Vi bestämde oss 11 månader innan bröllopet. Då hade vi ganska precis varit förlovade ett år. Vi berättade för nära och kära ungefär 8-9 månader innan. Varför vi valde 2 feb, var för att det passade bäst då när båda ville ha ett vinterbröllop.

• Fejs

Vi bestämde oss i våras att i höst ska vi förlova oss och nästa år gifta oss. Nu har vi bokat hotell när vi ska förlova oss (1 advent) och vi tror vi kommer gifta oss i november nästa år (eller oktober). Gifta oss inom ett år iaf efter förlovningen.

• Afrodite76

Han friade november förra året, då hade vi varit tillsammans lite mer än 6 år. Han hade bett mina föräldra om min hand ett par månader innan han friade så de visste om det, vännerna ringde jag och talade om för direkt efter frieriet. Vi bestämde oss att gifta oss augusti -08 men ändrade det till den första lediga tid nu i höst och det är nu den 29:e.

• Borisson

Fem månader exakt. Vi berättade för familjen direkt.

• lillan31

Vi började prata ordentligt om det för några månader sen och betämde igår att det blir 7 juni 2008.

Han ska be mina föräldrar om min hand, o det kommer ske inom kort. Fast vi har ju redan börjat planera lite smått.(vi är säkra på att mina föräldrar kommer säga JA )

• NYC2007

Vi bestämde oss i augusti och ska gifta oss i oktober, så drygt två månader för planering!

• Tizzeltazz

vi kommer ta på oss ringarna nästa helg - den 16e - då det är vår två årsdag. vi har då väntat 19 månader med förlovningen eftersom vi bestämde att vi skulle förlova oss på två årsdagen och gifta oss när vi firar tre år. så 16/9.08 är det dags :)

• Tizzeltazz

och ingen vet :)
    söndag 16e kommer alla få veta dock!
    då kan jag äntligen sluta smyga och prata bröllop med folk utanför BT! :D

• Novemberbrud2007

Bestämde 24/2 att vi skulle gifta oss på resan i november! (alltså 8½ månader innan).

Har bara berättat för chefen (semesteransökan) och en kompis (måste få prata med någon)
    Chefen fick reda på det i mars när jag lämnade in ansökan!
    Kompisen förra veckan!

Valt den dagen vi har gjort för det är då vi är på resan och så är det en lördag!

• Novemberbrud2007

M2B friade i New York 8 månader innan vi bestämde tid & plats!

Svar på tråden Hur lnge innan bröllopet bestämde ni att ni ska gifta er?