• Danielaa

Hur lnge innan bröllopet bestämde ni att ni ska gifta er?

Precis som rubriken lyder, hur länge innan själva bröllpsdagen bestämde ni att ni ska gifta er?
    Alltså hur lång tid hade ni innan...? Eller hur man ska säga...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 16:09
    Lägger till... När berättade ni för era nära och kära?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 16:21
    En till... Någon speciell anledning till att ni valt just den dagen ni gjort?

• Svar på tråden Hur lnge innan bröllopet bestämde ni att ni ska gifta er?
  • Danielaa

Va kul med så många svar!
    Så olika ni gjort allihopa!

• amoratadite

Bokade thailandsresa i juli, bestände oss då för att gifta oss där, vi åkte i januari

• Joji

Vi bestämde oss i våras/innan sommaren... Under våren har vi pratat lite kring om det ska ske nästa sommar, eller nästnästa, men vi insåg att vi inte vill vänta! :)

Jag inväntar nu ett officiellt frieri. *längtar*

Vi tycker båda att det ibland känns ibland lite konstigt att boka saker och planera, utan att vara förlovade, men jag antar att det hela ske ske på någon särskild dag... ;)

• Joji

ske ske = ska ske!

Vi har inte berättat för hans familj ännu, gör det efter förlovningen. Min mamma och pappa vet, jag började mjukprata med mamma om det under våren, att det kanske skulle ske, och för någon månad sedan sa jag att vi nu besämt oss. :) Kunde inte hålla mig, vill ha med henne i hela processen!

• Peters Fridelina

Vi förlovade oss på midsommarafton och berättade för familjen om förlovningen samma dag. (Eller dagarna däromkring.) Familjen frågade direkt när vi skulle gifta oss för de tänker lite traditonellt (och det gör vi med. ;) ) Vi ska gifta oss sista maj, så vi håller oss inom "Ett-års-gränsen". Men sen har jag vänner som varit förlovade i flera år. Man får göra det som passar en själv. Jag tycker att en förlovning är upptakt till bröllop och skulle inte vilja vara förlovad i flera år. Det funkar inte för mig.

• hannis83

vi bestämde oss för tre veckor sen, har dock varit förlovade sen december förra året, och gifter oss i november! haha, så här var det ingen lång framförhållning iallafall, inte våran grej helt enkelt!

• cellabella

Bestämde oss i januari, ska gifta oss på midsommarafton 08. Vi sa direkt till våra föräldrar, sen har vi sagt till vänner eftersom när vi kommer ihåg att säga nåt. Innan vi började planera tänkte vi inte så mycket på att vi skulle gifta oss, men nu är det mer fokus då det är så mycket att fixa innan. Inbjudningarna kommer ut på alla hjärtans dag är det tänkt, så då får de som vi ev. glömt att berätta för reda på den roliga nyheten.

• anne på grönkulla

Vi har pratat om "när vi gifter oss" sålänge vi har varit tillsammans, men förlovade oss efter 3 1/2 år formellt. Sen ungefär ett år senare satte vi bröllopsdatum, då 7-8 månader framåt i tiden - nu är det snart 2 år sen!

• FruKnas

10 månader mellan frieri och planerat bröllop. Berättade för våra nära o kära ca 7 mån innan planerat bröllop. Då var det mesta bokat!

• Ester W

Min man gick ned på knä inför mina föräldrar och friade när vi förlovade oss påskafton 2001. Sen tog det ett tag innan vi bestämde datum för vigsel, närmare bestämt fem år!!! Men då berättade vi för våra föräldrar att vi nu bestämt datum för den stora dagen, detta var ett år innan vi gifte oss. Vi gifte oss den 14:e juli i år, och vi har varit tillsammans i nio år....

Svar på tråden Hur lnge innan bröllopet bestämde ni att ni ska gifta er?