• Danielaa

Hur lnge innan bröllopet bestämde ni att ni ska gifta er?

Precis som rubriken lyder, hur länge innan själva bröllpsdagen bestämde ni att ni ska gifta er?
    Alltså hur lång tid hade ni innan...? Eller hur man ska säga...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 16:09
    Lägger till... När berättade ni för era nära och kära?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 16:21
    En till... Någon speciell anledning till att ni valt just den dagen ni gjort?

• Svar på tråden Hur lnge innan bröllopet bestämde ni att ni ska gifta er?
  • Kakan 07

Vi bestämde oss den 16 december 2006 och gifte oss den 11 augusti 2007!

• MaryamZ

Vi bestämde ungefär 13 månader innan

• 24 maj 08

Vi bestämde oss den 24 december 2006 och gifter oss den 24 maj 2008.

• Danielaa

Intressant! Va olika lång tid man tar innan... När berättade ni för era nära och kära?

• MaryamZ

Familjen fick veta ganska omgående... några nära vänner vet nu... men de övriga har ingen aning tills inbjudan dimper ner i brevlådan :)

• icra

fem månader efter frieriet gifter vi oss, dvs om fyra månader nu.

• Fröken Figo

1,5 år innan bröllopet bestämde vi oss och började genast lägga undan pengar.

fast jag väntar fortf på "officiellt" frieri med en liten överraskningsresa inplanerad och det är nu 1 år kvar ungefär.

• Mi och Nez

Förlovade oss i dec 06 och gifter oss aug 08. Ville gå klart våra utbildningar men ändå gifta oss rätt så snart :)
    Berättade direkt för alla *haha* Det var ju världens grej så inte tusan kunde jag hålla tyst om det!!

Festlokalen avgjorde dagen (2 augusti)

• pudan

Vi bestämde oss i mitten av november 06 och gifte oss 17 mars 07. Våra familjer fick veta det i stort sett direkt eftersom de bor i andra ändan av landet och behövde kolla flyg mm för att det inte skulle kosta skjortan. Likaså våra vänner i England och toastmaster och värdpar. Övriga fick inbjudan i början av januari.

• MickisW

Jag friade i juni och bröllopet hade vi i februari.

Svar på tråden Hur lnge innan bröllopet bestämde ni att ni ska gifta er?