• Visa08

Vad ångrar ni-efterklok...tråd 2

Är det ingen mer som saknar denna länk, tyckte den var toppen!!

Vad ångrar ni-efterklok....
    Här kommer förhoppningsvis fortsättningen! :D

Jag gifter mig nästa år så jag har inte hunnit ångra något än men vill gärna ha massor av tips och kloka ord!! :) :)

Hoppas många hittar hit igen!

Här är förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2326992.html

• Svar på tråden Vad ångrar ni-efterklok...tråd 2
  • Cornellia

Jag ångrar ingenting så, allt flöt på ordentligt och var hur bra som helst.

Dock hade jag inte tänkt på hur jag skulle hålla buketten, som det är nu så på dom flesta foton så håller jag buketten lite som man håller i ett ljus när man är tärna på lucia. Det hade varit MYCKET snyggare om jag vinklat buketten framåt lite grann.

Bara en liten detalj...

• scottishwife

inget som jag ångrar men kanske lite tips till de som snart ska gifta sig.

jag fick tipset om att rulla bak axlarna och inte hålla buketten så högt utan att jag höll den nere vid magen istället för uppe vid bröstet, ser mycket bättre ut.

ni som ska filma, vi hade en kamera som stod riktad mot oss på ett stativ snett från höger och sen filmade min systers sambo från en annan vinkel. det var kanon, den fasta kameran fick med allt som prästen sa (kunde vara bra att ha en extra mikrofon riktad mot prästen för bättre ljud)och syrrans sambo filmade både oss och gästerna och solisten när hon sjöng.

• Mirja78

Jag har egentligen bara ett tips till alla er blivande brudar.

NJUT!!! dagen går så fort, och även om alla säger det till dig innan så är det svårt att förstå. Försök att vara i stunden för en dag som din bröllopsdag kommer aldrig igen!!!

Lycka till önskar en helt nybliven fru!

• Liinda_e

en sak som vi gjorde var att ta in på hotellet och bosätta oss i sviten redan dagen innan...det var guld värt! men vi skulle oxå ha bott där en natt efter för dagen efter packar man ihop allt....kramar alla släktingar och familj hejdå......avslutar allt viker ihop klänning lämmnar ev tillbaka hyrda kläder och sedan åker man hem...och då känns det som om det var minnst 3 veckor sedan bröllopet.
    hade velat stanna kvar lite i glamouren sovit på hotellet en natt till ätit ute på restaurang på tu man hand druckit mer champange badat bubbel....
    visserligen åkte vi på smekmånad 3 dagar senare men eftersom vi reser så mycket vart det inte direkt att vi tänkte och levde i den rosa bubblan längre..........
    hade velat stanna i den bara ett dygn till iaf för det kommer aldrig igen....och allt snack om att det går fort ...skoja inte!
    först planerar man i flera månadser sedan swopp borta.....
    så stanna upp njut och ta in på hotellet och sviten i 3 dagar och NJUT!

• susi2

jag ångrar att jag trodde att familj och vänner skulle bli så glada att de la ner allt de hade för händer och hjälpa till och stödja mig med allt som behövdes på bröllopet. det gjorde de inte inte, tvärtom så var det många konstiga reaktioner och bortförklaringar till att de inte kunde delta på det vis jag ville och då begärde jag ändå inte mycket. (tyckte jag , det händer ju ändå inte så ofta) de som hjälpte till i slutändan var de man inte hade begärt det av i början;)
    sen skulle jag nog anlitat någon och betalat för att den personen tog hand om disken då vi hade buffé så inte inbjudna fick stå och göra det. och bröllopsnatten... när man har vart tillsammans några år är en natt tillsammans med vänner och familj mer värt än att slänga ut 2000 spänn på hotell som man änså inte hinner uppleva, och då kommer vi till städningen dagen efter. betala för det! inte värt att stå dagen efter eller be släkt som ändå inte vill.

• Skottdagen2008

Det är därför vi har valt proffessionella kockar och servistriser och lokal för att INGEN gäst ska behöva göra något om de inte vill och vill de så finns det inget de behöver göra ändå utan bara njuta och ha kul. Jag det kostar lite mer, men jag lägger ändå hellre pengarna på det än på en klänning jag bara bär en dag.

susi2 skrev 2007-10-31 02:06:23 följande:
    jag ångrar att jag trodde att familj och vänner skulle bli så glada att de la ner allt de hade för händer och hjälpa till och stödja mig med allt som behövdes på bröllopet. det gjorde de inte inte, tvärtom så var det många konstiga reaktioner och bortförklaringar till att de inte kunde delta på det vis jag ville och då begärde jag ändå inte mycket. (tyckte jag , det händer ju ändå inte så ofta) de som hjälpte till i slutändan var de man inte hade begärt det av i början;)sen skulle jag nog anlitat någon och betalat för att den personen tog hand om disken då vi hade buffé så inte inbjudna fick stå och göra det. och bröllopsnatten... när man har vart tillsammans några år är en natt tillsammans med vänner och familj mer värt än att slänga ut 2000 spänn på hotell som man änså inte hinner uppleva, och då kommer vi till städningen dagen efter. betala för det! inte värt att stå dagen efter eller be släkt som ändå inte vill.
  • lightfish

Att jag inte bad floristen provgöra min bukett. Den blev inte alls lika halvboll som jag ville ha den och det är ju inget som går att ändra på.

• matildas

håller med lightfish här ovan, fick inte min bukett så halvbollad som jag ville ha den och det kan jag bli lite lessen på fortfarande. jag skulle ha förklarat bättre för min florist, även om jag förklarade superbra, visade bild och sa RUND och KOMPAKT så blev den inte så, förstår inte riktigt HUR hon tänkte, visst, buketten var vacker, men den var ju inte riktigt så som ajg ville ha den!

• lightfish

Ah.... Skönt att höra att jag inte var ensam om det fenomenet Den var fin...men inte perfekt.... Jag visade också bild men inte sjutton såg den ut som bilden överhuvudtaget förutom att det var rosor i båda

• Wicsen

Jag ångrar att vi inte drog ut på vigselcereminin. Den var över på en halvtimme och det gick såå fort! Fast att ceremonin var vacker så är jag ändå lite besviken på att det gick så fort; så "boka" in solosång, nån som spelar instrument, diktläsning, vad ni kan hitta på.

Sen tycker jag att vi var för snåla med antalet gäster, bara 25 inbjudna för vi ville hålla nere på kostnaderna. The more the merrier stämmer verkligen!

Ha inte vigseln för sent på dagen! Vi hade den klockan tre och var pga detta inte klara med mat/tårta fören klockan var sju på kvällen. Troligtvis därför festen aldrig kom igång.

• Höstbrud-07

Wicsen: Hur menar du med att ni hade vigseln så sent att middagen inte var klara förrän kl 7 på kvällen? Att ha vigsel kl 15 är väl en väldigt vanlig tid, vi hade vigsel kl 16 och middagen var nog inte klar förrän halv elva, sen blev det världens party. Så min tanke är nog att man inte ska ha middagen klar för tidigt, om man vill ha fart på festen.

• Limegrön

Vi hade också vigsel kl 16 och middagen började inte förrän vid 18-tiden. Kommer inte ihåg hur länge middagen pågick men i alla fall inte tidigare än 21-tiden...

• Kaffemoster

Vid hade vigsel klockan 15 och det var fart på kvällen .. har man viseln för tidigt, så kan det bli stressigt hos frissan och fotografen.`
    + Det bästa vi gjorde var att betala för städning, så ingen behövde göra det dagen efter.
    - Jag "glömde" bort att småbarn behöver en plats vid bordet .. Har inga egna barn och hade inte en tanke på det .. men min mamma och personalen fixade om placering för att få plats med några barnstolar ...
    - Vi hade köpt för lite läsk, så drinkarna blev lite starka ...
    + Jag hade med mig vita tygskor som jag bytte till när timmen var sen och fötterna gjorde ont ...

Svar på tråden Vad ångrar ni-efterklok...tråd 2